Vissza kell szívnom, amit néhány hete, a GT-R LM Nismo, a.k.a. száguldó tacskó bemutatója után írtam a Nissan idei Le Mans-i terveiről. Provokatívan trollkodásnak minősítettem az elsőkerekes versenyautójuk beharangozását, hiszen ők kezdték a provokációt, azzal, hogy elsőkerekesnek nevezték az akkor még összkerekesnek tűnő autót. Most már kicsit többet tudunk a gépről és a tervekről is, ideje árnyalni a képet. Lehet, hogy egy kicsit komolyabban gondolják, mint elsőre hittem.
Nagy munkában voltak még, amikor először megmutatták a piros tacskót, ezért is ment a ködölés, hogy most első- vagy összkerekes igazából. Még mindig nem dőlt el véglegesen, de jelen állás szerint hátsó hajtás nélkül fognak menni Le Mans-ban. Legalábbis ezt tudta meg Pista a Genfi Autószalonon, ahol a reflektorok alatt olvadozott a GT-R LM Nismo, és kérdezni is lehetett.
A perdöntő kérdés számomra az volt, hogy hány autót indítanak Le Mans-ban. Úgy gondolom, egyetlen magányos autóval tényleg csak trollkodni lehet, kettővel, ahogy a Toyota példáján látjuk, még mindig necces az ügy. Aki komolyan győzni akar, három vagy több autót küld harcba, hiszen Le Mans-ban mindig vannak balesetek, defektek, műszaki hibák, és az elmúlt évek azt mutatták, egyszerűen kell egy kisebb flotta, hogy értékelhető valószínűséggel a végén jó pozícióban legyen egy gyártó valamelyik autója.
A Nissan idén három GT-R LM Nismóval indul. Ezek szerint tényleg komolyabbak a szándékaik. AZT akarják, vagyis AZT is. A győzelmet. Meg persze hogy körbetáncolják őket a fűszoknyás lányok, és mindenki őket nézze.
Még mindig nem gondolom, hogy az Audi, Toyota, Porsche ágyúsor ellen bármi esélye lenne az elölkaparós Nissannak, de ők hisznek benne, és ez jó. Nem emlékszem, mikor volt ilyen színes és izgalmas az LMP1-es kategória.
Hogy mennyire lázasan dolgoznak még a tacskón, jól szemlélteti az állítás, hogy egyelőre nem tudták eldönteni, hogy melyik hibrid kategóriát választják, a 8 MJ-ost vagy egy kisebbet. Számos más dolgot sem tudnak még, mivel most mennek az első éles tesztek olyan helyszíneken, ahol konkurensek is vannak.
Az mindenesetre már kiderült, hogy a sofőrök élete nem lesz egy leányálom. Az irdatlan hosszú motorháztető hátsó sarkainál kihozott kipufogócsövekből kivillanó lángcsóvák például elég zavarók éjjel, ezzel lehet, hogy még kezdeniük kell valamit. A leszorítóerővel és a végsebességgel elégedettek, állítólag az első kerékre jutó durva nyomaték sem rángatja nagyon a kormányt, bár ezt nehéz elképzelni, ha igaz a benzinmotor 600 lóerőre saccolt teljesítménye, amihez legalább még egyszer ennyi jöhet pluszban a KERS villanymotorjától.
Annyit bevallottak, hogy sajátos kanyarvételi technikát kell alkalmazni, a hosszú orral korán kell ráfordulni az ívre, és minél hamarabb vissza kell hozni az első kerekeket egyenesbe. Legalábbis valami ilyesmit mesélt a csávó, aki Genfben az autó mellett állt. A gumikopásról még nem tudnak (vagy nem akarnak) nyilatkozni, pedig az kritikus lesz az 1200-1500 lóerő körüli összteljesítménynél, ami az első kerekekre rászabadul.
Akárhogy is nézem, ez a fura piros autó élénk színt visz majd Le Mans-ba. Nézni kell a versenyt, idén (is) őrült izgalmas lesz. A Nissan a negyedik erő, és bárhol is végeznek, örülök, hogy egy ilyen agyament koncepcióval oda mernek állni a rajtvonalhoz.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Hírek
F1 kibeszélő: Norris és Piastri nem ért egyet, a Red Bull vitatkozik, Hamilton egyre frusztráltabb
Vitás eseményekből és érdekes nyilatkozatokból ezúttal sem volt hiány. Lássuk a Szaúd-Arábiai Nagydíj legfontosabb beszédtémáit!
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Tesztek
A lázadóknak semmi esélyükBemutató: Mercedes-Benz CLA 2025
Ott voltunk a stuttgarti Csillagok háborúja budapesti premierjén.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Hírek
Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései
Minden okunk megvan azt remélni, hogy a 2025-ös futam is emlékezetesen alakul Dzsiddában.
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Szerelem
Mesterségem címere: 992.2 - PORSCHE Carrera S - USA VLOG
San Diego, óceánpart, Porsche. Borsodi fenekem végre révbe ért és kipróbálhattam a világ egyik legjobb sportautóját.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
