Bogár saga: Polírozom a bohócot

2014.08.02. 12:15
32 hozzászólás

Az előző részek tartalmából:
Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni.
Vettem egy bogarat, örültem neki.
Elkezdtem szerelgetni, kiderült, nagyon élvezetes dolog.
Kasznit cseréltünk rajta, szép sárga lett.
Ebben a részben pedig felpolírozom

IMG 3581
Ez volt az utolsó előtti mozzanata a kasznicserének: az én két vékony kerekem, rajtuk a vadiúj gumikkal mentek Marcinak, cserébe a szélesített felnikért, amin lefutott gumik voltak. Pokoli mázlival találtam mintaazonos gumit hátra, pár éveset, két darabot. Juhééééj!

A kasztnicsere után bőven akadt tennivaló. Nem mért a sebességmérő, meg amúgy is mást mutatott az óra, mint az eredeti, ezért megbeszéltük Marcival a cserét, hogy ne essünk ki az olajcsere, tankolás és egyéb ritmusokból. A gumicsere után az APV Rt. székháza előtt, az újlipótvárosi lakosság nagy csodálkozására szétkaptuk a bogarakat, és óraegységet cseréltünk. Ezt úgy kell elképzelni, hogy megálltunk a MOL kút mögött, üresre pakoltuk a csomagtartókat, ki a járdára, és derékig az autókban túrva szitkozódtunk.

IMG 3582
Aztán átgurultunk az APV Rt. elé kilométerórát cserélgetni, péntek esti kikapcsolódásnak

Persze semmi se stimmelt, mert Marci órája egy automata váltósból származott, és ezért volt rajta pár foglalat ami összezavart bennünket, pedig előtte becsületesen végigfotóztuk a csatlakozókat. De megoldottuk. Az örökölt elektromos rendszer makacskodott itt-ott, tolatólámpám például azóta sincs. Borzalmasan utáltam a Golf I.-féle kormánykapcsolót, a műanyag indexszel és a „rendes” ablaktörlő kapcsolóval. Ugyanis a bogár ablaktörlő kapcsolója az ergonómia tudományának felfedezése előtt született, és a műszerfal közepén lakik. Eredetileg. De ebben bajuszkapcsolós lett. Ezt sürgősen vissza kell alakítani. De legjobban azt utáltam, hogy melegen nem lehetett beindítani a kasznicsere óra, ami jelentős életminőség romlást hozott.

IMG 3591
Így aztán kreatívan kellett megoldani a feladatot, hogy a fényszóró helyett ne az olajnyomás, a töltés helyett ne az indexvisszajelző világítson

Mivel a sárga autó eredetileg szellőző nélküli motorháztetővel készült (1200 volt lánykorában), így megrekedt a meleg a motortérben, amitől felmelegedett, vagy akár el is párolgott a karbiban a benzin, ettől nehezen indult. Melegen. Na de a meleg magától nem kerül be a motortérbe, az oda a motortól jön, mégpedig a motor lemezelése és a kasztni közötti résen, amit a motorguminak csúfolt alkatrész tart kívül, ami egy többszörös S-betűt formázó gumiprofil. Természetesen ezt se tettük be a kasznicserekor, elfeledés okán. És a legegyszerűbb a motor kivételével megoldani a problémát.

Részmegoldást találtam ki: veszek egy szellőzős géptetőt, hátha javít valamicskét. Javított valamicskét, és szerencsére narancssárgát sodort elém a sors, Tóth Gabi sufnijának tetejéről, mégpedig az insbrucki téli olimpia napszítta matricájával (1976!!). Ezt tettem fel legelőször. Ez se túl bonyolult, a rugóval lehet épp szenvedni, de egy nagyobbacska fogó megteszi erőkarnak. Az a trükk, hogy egyszerre csak az egyik oldalt kell beakasztani.

IMG 3649
Úgy másfél óra volt átszerelni: rendszámtartó, rendszámvilágítás, eresz a rendszám fölé, rugó, zsanér, zár. Ezeket kellett áttenni, aztán ment is fel, a helyére

Amíg minden apróságot legyőzök, addig is megadom az esélyt a szerethető kisautóvá válásnak: az eredetileg tervezett polírgép teszt részeként megpróbálom felpolírozni a fényezést, hátha. A Festool előadásán nagyon figyeltem, de övig be voltam kakilva, nehogy elrontsak valamit. A csomagtartótető volt a legkézreesőbb demonstrációs felület: nagy, egybefüggő felületek alkotják, meg látványos is, ha jól sikerül. Ott a helyszínen megpróbáltuk, nem volt reménytelen. Szép fényes lett az az oldala, amit a Festool munkatársa csinált. Aztán nekem kellett megpróbálni, a díszléc túloldalán nekiálltam. A hatás nem maradt el. Egyrészt nagyon meghúzza az anyag a gépet, amikor megtapad, másrészt hamar felmelegszik a lemez, olyankor abba kell hagyni. Itt egy kép, ilyen lett elsőre.

IMG 3673
Tükröződnek a felhők!!

Elhatároztam, hogy az egész autót megcsinálom, mégpedig azzal az anyaggal, és azzal a géppel, mert ez a viaszos cucc nagyon látványos eredményt hozott. Bevásároltam a szükséges dolgokat: díszlécpatentek, lámpagumik az indexek alá, lámpagumik a hátsó lámpák alá. Lökhárítógumik és a motortértető gumikédere és az ütközője. Mivel az új motorháztető már fent volt, így minden készen állt a művelethez.

Először is a díszléceket pattogtattam le, és szépen eltettem őket, nehogy a mostani ökörhugyozásnál is jobban meggörbüljenek. Aztán a kiszedtem a patentokat a közepükön lévő kis pöcök kiütésével. Végül a lökhárítókat szereltem le, ami pár csavar mindössze. A lámpák kicsit több bajt okoztak, mivel ott van elektromosság, a testelés így is csak esetleges volt. Mindent lefotóztam, mi, hová volt bedugva, melyik kábel hogyan görbült, de még így is lett csinálni valója Prokeenak másnap. A két hátsó lámpa és az index leszerelése után az ablaktörlők és az antenna maradtak hátra. Sima ügy.

IMG 3689
Természetesen minden össze volt rohadva, de legalább megismerkedhettem a Bosch típusú rendszerrel

Szerencsére a garázs előtt szinte egész nap árnyék van, csak kora délutántól süt oda kicsit a nap, szóval kívül tudtam kezdeni. Ez azért fontos, hogy a napfény ne melegítse fel a kasztnit.  Így, üresen jól lemostam a kocsit, még előző este. Reggel egyből nekiláttam. Gyorsabban ment, mint gondoltam, elemről elemre haladtam, pontosan betartva a tanultakat: erősen fogni, ne rántsa meg, spórolni az anyaggal, ha felmelegszik a lemez, abbahagyni. Ha foltos, csíkos, fátyolos, szilikoneltávolítóval tisztítani, majd mindent megismételni. A lakók meg-megálltak mellettem, és kérdezgettek, hogy hű de szép, meg milyen jó lesz, nem mondom, ránézésre elég csinos lett. Délre végeztem az autó teljes jobb oldalával. Leizzadtam, minden bajom volt.

IMG 3672
Így tanultuk előző nap, hogy is kell ezt, szerintem ordít a különség

A tetejét még elkezdtem odakint, de nagyon melegedett az idő, hamar száradt a políranyag. Betettem a kocsit hűlni a garázsba, amíg ettem pár falatot. A második etap, délután már könnyebb volt. A tetővel ugyan megszenvedtem, magas is, púpos is, nagy is, és az esőcsatornák mellett elég nehéz volt dolgozni a szivaccsal, jól meg is tépáztam. Egy ikeás kis sámli sokat segített, így nem kellett a vállvonal fölé emelt géppel dolgozni. Az eredmény viszonylag jó lett, így első próbálkozásnak semmiképp se lett olyan, mintha profi csinálta volna, de valahogy már kinéz legalább, és ami a lényeg, én csináltam.

IMG 3696
Ezek a vízvető élek szedik szét a szivacsot

Késő délután átjött a Motordoktor a lányaival, megnézni, hogy is tettem tönkre az autómat, de körbejárva megállapította, egész jó lesz ez. Addigra már csak a bal eleje volt hátra, ott ő is kipróbálta a cuccot. Gyorsan visszaszórtam a lámpákat, az indexeket, hogy másnap ezzel jöhessek dolgozni, és megörökíthessük azon fényes mezítelenségében. Persze semmi változás, az utcán ez is csak egy a szélső sávban szerencsétlenkedő, negyven lóerős Bogár maradt.

bug polír-12

A következő részben az elektromosság gatyába rázásáról, hifiépítésről, motortérgumiról és kerékcsapágyakról lesz szó.

Az oldalról ajánljuk

Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
  • Hírek

Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen

A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.

április 17., 10:46
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
  • Hírek

Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát

A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.

április 17., 07:42
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
  • Hírek

A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot

A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.

április 17., 06:19
cover video teszt
  • 404

cover video tesztez itt az alcím

lorem ipsum blablabla

április 17., 11:09
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
  • Hírek

Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor

Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.

április 17., 12:24
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
  • Gumidoktor

Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?

Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?

1 órája
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
  • Hírek

Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése

Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.

április 17., 06:13
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
  • Hírek

Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?

És még csak most jön az amerikai vámvihar.

április 17., 13:16
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
  • Hírek

Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés

A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.

április 17., 14:14
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
  • Hírek

Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését

Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.

április 17., 16:08
USA: a Mitsubishi is csak a kikötőig viszi az autóit
  • Hírek

USA: a Mitsubishi is csak a kikötőig viszi az autóit

Pedig épp rekordot döntenek az eladásiak.

április 16., 06:05
Érdekes hangja lesz az elektromos BMW Neue Klasséknak
  • Hírek

Érdekes hangja lesz az elektromos BMW Neue Klasséknak

Nem a benzines autók hangját imitálnák.

április 16., 06:10
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
  • Hírek

Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből

Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.

április 16., 17:44
100 milliárd dolláros veszteséges okozhatnak a vámok az amerikai autógyártóknak
  • Hírek

100 milliárd dolláros veszteséges okozhatnak a vámok az amerikai autógyártóknak

Alakul az autótarifa-matek, megbecsülték a gigantikus veszteségeket és drágulást.

április 16., 07:55
Sportosabb, mint hittük – Suzuki e-Vitara egy német tesztpályán
  • Tesztek

Sportosabb, mint hittük – Suzuki e-Vitara egy német tesztpályánMenetpróba: Suzuki e Vitara - 2025.

Erős konkurencia elé néz, de itthon valószínűleg jó esélyei vannak az elektromos Vitarának, ami ugyan csak nyár végén érkezik, de mi már vezethettük.

április 17., 06:03
Száz másodperc alatt tele az aksi: a CATL rendszere ezt ígéri
  • Hírek

Száz másodperc alatt tele az aksi: a CATL rendszere ezt ígéri

A debreceni gyárral is rendelkező cég saját kezébe veszi az akkumulátorok újratöltését.

április 16., 10:33
Érzékeny búcsút vehetnek az amerikai autósok a Nissan legkedveltebb típusától
  • Hírek

Érzékeny búcsút vehetnek az amerikai autósok a Nissan legkedveltebb típusától

Donald Trump autóvámja a legérzékenyebb ponton érinti a Nissant.

április 16., 12:09
300 lóerős belépő az M világba
  • Tesztek

300 lóerős belépő az M világbaBMW M235 xDrive

A MINI-k óta tudják, hogyan kell, szóval a 300 lóerős új M235-nek is megvannak a trükkjei ahhoz, hogy vigyorogva vidd el egy újabb körre.

április 16., 10:58
Megmenekülnek a sportautók? Mégis maradhat a karbonszál az Európai Unióban
  • Hírek

Megmenekülnek a sportautók? Mégis maradhat a karbonszál az Európai Unióban

Úgy néz ki, hogy mégsem kell elengednie a gyártóknak a karbonszálat 2029-től.

április 16., 13:17
Cybertruckokkal hurcolják az üvegkalitkába zárt Teslákat Texasban
  • Hírek

Cybertruckokkal hurcolják az üvegkalitkába zárt Teslákat Texasban

A Tesla nem hisz a hagyományos marketingfogásokban.

április 16., 14:57
Csúszhat a Tesla Cybercab és a Semi sorozatgyártása Trump Kínát sújtó vámjai miatt
  • Hírek

Csúszhat a Tesla Cybercab és a Semi sorozatgyártása Trump Kínát sújtó vámjai miatt

Korábban a kisebb vámokat még bevállalták volna, a mostani azonban már nekik is sok.

április 16., 16:46
Subaru Trailseeker - 2026.
  • Hírek

Subaru Trailseeker - 2026.

április 17., 13:13
Subaru Outback 2026
  • Hírek

Subaru Outback 2026

április 17., 11:09
Volvo S90 facelift - 2026.
  • Hírek

Volvo S90 facelift - 2026.

április 17., 15:21
Autók, amikben felnőttünk III.
  • Technika

Autók, amikben felnőttünk III.

április 16., 11:46
Get Lost Lotus Elise
  • Hírek

Get Lost Lotus Elise

április 16., 15:16
Bemutató: Mercedes-Benz CLA – 2025.
  • Tesztek

Bemutató: Mercedes-Benz CLA – 2025.

április 16., 10:41