Balaton, Transporter, Yolo
Pár hete hirtelen felindulásból írtam egy posztot Aladárról, a T3-as Transporteremről, pontosabban arról, hogy aznap reggel a Szentendrei úton gőzfürdővé változott a beltér, mert megadta magát egy vízcső, és ezért nem jutottam el vele a szerelőhöz. Még mielőtt kiment volna a poszt megérkezett a szerkesztőségbe Bandi, aki egyből tuti tanácsot adott, hogy orvosoljam a szerelőig a problémát: ha elég hosszú, vágjam le a cső végét, és fogassam vissza a tartály aljára. Késő délután munka után egyből a Pók utcai lakótelepre mentem, ahol reggel hagytam az autót. Mivel a legkisebb szerelés sem olyan jó buli egyedül, mint társaságban, telefonon leszerveztem, hogy Marcell és Csabi barátaim tartsanak velem. Nem mintha több emberes feladat lenne, inkább lelki támasznak. Éreztem a hangjukon, hogy fáznak kicsit a dologtól, nem bíztak benne, hogy tényleg egy óra alatt végezni fogok vele, illetve abban sem, hogy sikerül megcsinálni. Megértem őket, adtunk pár okot Aldárral a múltban, ami miatt jogos ez a fajta hozzáállás. Kihéveztünk, elbeszélgettünk, egy fél óra alatt gond nélkül megoldottuk a problémát. Nem is lett volna ilyen hosszú, de után kellett tölteni vízzel, és fokozatosan tölteni a vizet, hogy ne maradjon levegő a rendszerben, legalább addig elnyaltunk egy fagyit.
Másnap reggel ismét nekiindultam Vácnak, hogy eljussak Buggy Bélához. Volt egy kis időkorlát, mivel a tervek szerint következő hétvégén a busszal mentem volna a Belsőség találkozóra, a Vadása tóhoz. Most nem történt semmi az úton, simán kijutottam. Élt bennem egy kép, hogy milyen lesz a műhely, ahova megyek. Megszoktam már, hogy az öreg autókat, de főleg Volkswageneket szerelő műhelyek csak pár beállósak, zsírosak, olajosak, véletlenszerűen bukkannak fel váltók és blokkok bárhol, szétszedett roncsokkal van tele az udvar. Ehelyett Béláék hangárja hatalmas, rendezett, mindennek megvan a maga helye, van csáposemelőjük is. Amikor megérkeztem, ha jól számoltam 12 autó állt bent szerelésre, a két buggy és a speedster Bogarak, gondolom sajátok. Volt drift BMW, Bogár, Porsche és lakatolásra váró T2-es Transporter is, úgyhogy csorgott a nyálam. Ezután elmondtam az óhajaim, sóhajaim, panaszaim, amiket Béla felírt (ilyennel sem igazán találkoztam eddig), és a telephely előtt megálló Volán járattal visszatértem a szerkesztőségbe.
Az aktuálisan megoldandó problémák a következők voltak: folyt az olaj, bedőlt a jobb hátsó futómű, nem bíztam a vízcsövek állapotában, volt egy felesleges radiátor a hátsó ülés alatt, önálló életet élt az izzítás, le volt dugózva a nívópálca helye, folyamatosan fűtött a lábtér fűtés, néha rángatott a motor, és ki akartam cseréltetni az első fékbetéteket.
A következő héten beszéltünk párszor telefonon Bélával, de a Aladár végül nem készült el a Belsőség találkozóra. Egyik szemem sírt, a másik nevetett. Jó buli lett volna ugyan a kisbusszal lemenni a Vadása tóhoz, de a leghosszabb gyári váltó nyújtotta maximum 100 kilométer/órás tempónak köszönhetően a google maps, majdnem öt óra várható utazási időt írt, ami helyett három és fél óra alatt lent voltunk egy modern autóval.
A találkozó utáni héten kimentem Vácra elhozni az autót. Az olaj a szelepfedél tömítésnél folyt, kicserélték. A jobb hátsó futómű azért dől, mert törött a rugó, listára felírva, következő feladat. Vízcsöveket kicserélték: szép és megnyugtató lett a látvány. A felesleges, ráadásul folyó hátsó radiátort kikukázták, most már oda is lehet végre pakolni, télen úgysem használom a buszt. A random izzításokért a relé a felelős, listára felírva ez is. Lett gyári nívópálcához való kis csövem, most már nézegethetem az olajszintet kedvemre. A lábtérfűtés eddigi ismereteink szerint azért fűtött, mert el volt szakadva a bowden fűtő állapotban. Mivel nem volt elég hosszú a bowden, ezért visszakötve nem lett, de át lett állítva kikapcsolt állapotba a fűtés. Persze azóta is fűt, van egy olyan sanda gyanúm, hogy az autó orrában lévő ventilátor mögött kéne valamiféle hőpajzsnak lennie, ami nem engedi, hogy a forró levegő közvetlenül a lábszárainkra dőljön. A motorrángatásra azt mondta Béla, hogy a porlasztócsúcsokat kéne cserélni, és találjam ki, hogy mikor van hozzá kedvem és akkor vigyem vissza. Kár, hogy ezt nem mondta a telefonban, jobb lett volna, ha ezen is túl vagyunk. A fékbetéteket kicserélték. A fizetésnél sem fájt semmi, korrekt volt az ár. Béláék szerint amúgy egészen egyben van az autó, ennek örültem.
Hazaúton elkezdett süllyedni kicsit a fékpedál, ha sokáig álltam rajta. Visszatelefonáltam, kiderült, hogy a főfékhenger lesz az oka. Ha az ki lesz cserélve, már minden új lesz a fékrendszerben, tehát ez is a listára került. Hétvégén lementünk Balatonra a barátokkal, mert mire van a kisbusz, ha nem erre? Szerencsére csak itthon, a BAH csomópontnál rángatott be a motor. Azóta állt pár napig, és amikor elsétáltam csinálni pár képet a poszthoz, megint olaj volt a motor alatt a betonon.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
1,6 millió kilométert tekert a Toyotájába. Kétszer
A Louisiana államban élő férfi rengeteget vezet, és érthető módon elégedett a Toyotákkal.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Hírek
Hamarosan érkezik az MG új modellje
A Cyber X nevű modellt a Sanghaji Autószalonon mutatják be.
- Közélet
Vitatható tábla miatt parkolt tilosban, mégis megbüntették!
Hibát hibára halmozni csak a hatóságnak szabad, az autós örüljön, ha nem kell fizetnie? Azért ennél kicsit többet várnánk egy jogállamban.
- Hírek
Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései
Minden okunk megvan azt remélni, hogy a 2025-ös futam is emlékezetesen alakul Dzsiddában.
- Hírek
Rárombolt a koncra a Volkswagen-leány
A Scaniához kerül a Northvolt egy része.
- Hírek
A McMurtry őrült villanyautója tényleg képes fejjel lefelé hasítani (és állni is)
Még akkor is 2 tonna leszorítóerőt termel, amikor egyhelyben áll.
- Tesztek
Durrdefekt 180-nál, 30 millióvalTeszt: Denza Z9
Benzinnel és árammal is eszelős, de a veretésnél még jobban ért az erőből parkolás művészetéhez.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Hírek
Több baleset is nehezíti a közlekedést kedd reggel, az M4-es autóút, az M0-s és három főútvonal is érintett
Különösen a tehergépkocsikra jár rá a rúd ma reggel.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Hírek
Két modelljét is kinyírja a Mercedes
Testvérmodellekről van szó: a T osztály és a Citan is megy a levesbe.
- Hírek
Lezárult a 24 órás speedmaraton, közzé tette az eredményeket a rendőrség
A kezdeményezés keretein belül a rendőrség 1300 helyszínen mérte az autósok sebességét.
- Hírek
5 év alatt 900 összeszerelt motort loptak el a Kia gyárából
Győr és Szentgotthárd feszülten figyel.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
