- Négyszázezernél kezdtem hinni benne. – mondja Decker Jóska, miközben megpaskolja a kopott, hámló géptetőt, - azóta már reggelente köszönök neki, egyelőre nem is gondolok arra, mi lesz majd, ha nem lesz. Egyszerűen annyira beépült az életünkbe, mint a kedvenc konyhakés vagy a megszokott levesestányér.
Egyhetes szívódízel - még a GM-motor -, bordó F Astra Caravan és egy teljes mértékben elégedett vásárló. Tizenkét éve van a tulajdonában, 190 ezer kilométerrel vette egy bontóból 2000-ben, akkor 800 ezer forintot kértek érte, a hasonló állapotú, törésmentes ilyenek 1,2 millióért leltek gazdára akkoriban.
Kerék az ajtóba tolva, a bal oldala végighúzva-zúzva, ledarálva, a vezetőülés sem volt a helyén. Jóska csak legyintett, amikor meglátta a telepen, ahová egy barátja instruálta, - kinek fehér, szívódé kombiját pár hónapig használhatta -, de a feleség megnézte az utasteret és csak annyit mondott: de hát ez tök szép belülről, nem vesszük meg?

Jóska autóalkatrészes, így nagyjából tisztában volt azzal, hogy a horrorisztikusnak tűnő sérülések valójában elemcserével orvosolhatók, bontózott egy kört és színben passzoló sárvédővel-küszöbbel-ajtókkal tért vissza. Potom ötvenezer forintból oldotta meg az elemek helyre csavarozását, a fényezés még ennyi sem volt, a csere után látszó körömnyi festékhiányt stílusosan a feleség körömlakkjával oldották meg.
Az autó ettől még nem volt menetképes, a teleptulajdonos már intézte a trélert, előtte Jóska próbaképp egy bontott gólyalábat vitt a bontósnak (fruttiért szerezte), de alig kanyarodott ki a telepről, már csörgött is a telefonja: vonalban az Astra, lehet vinni.
Ez volt 4384 nappal ezelőtt.
Ez alatt az idő alatt toltak bele bevásárlókocsit, tolattak le vele betonoszlopot, csaptak rá garázsajtót, cseréltek rajta kétszer küszöböket, százezrenként vezérlést, ötévente féktárcsákat és betéteket. Nyugodt, gurulós üzemben használják, nem is szereti, ha siettetik, de többszörösen meghálálja a kíméletes üzemmódot. Például azzal, hogy a több, mint 567 ezer kilométer alatt még egyszer sem kellett megbontania a motorját, egyedül egy silány minőségű kínai vízpumpa adta meg magát 400 ezernél, de a gyors leállításnak köszönhetően egyetlen himbát vitt csak magával. (Mindig a közepesen drága kopó-fogyó alkatrészeket kapja, ez volt az egyetlen kivétel, azóta többet nem fordult elő ilyen.)
A cserélt karosszéria-elemeken kívül mindene gyári: a géptető, a lökhárítók és a csomagtérajtó, a belseje úgyszintén. Nem egy patinás, szépen öregedő youngtimer ez, hanem egy kőkemény, napi használatban nyúzott autó. Sokat kapott az élettől, el is hagyta időközben a tetőkárpitját (lehetetlen szerezni, hiszen bontóban sincs, mindegyik ilyen), a néhai szürke műanyagkilincsek már fehérre fakultak, a kormányt Jóska keze koptatta kagylósra.
De megy, működik és ugyanolyan egykedvű mélabúval égeti a gázolajat, mint újkorában. A futóműve nem lóg, mindkét féltengely a gyári (!), kotyogás egy szál sem. Persze, hogy viseltes, persze, hogy hordja magán a horpadásokat-rozsdaragyát, mint öregember a ráncokat, de komoly baja soha nem volt.
Fenntartási költsége lényegében nulla, még ma is 5-6 liter között fogyaszt, attól függően, mennyire van megpakolva. Családi és mindenes autó, de annak ellenére megbecsülik, hogy manapság egy karton cigarettát sem adnának érte. Jóska alkatrészesként tudta nagyon jól, hogy ez az egyik legolcsóbban fenntartható típus, de igazán csak 400 ezres kilométeróra-állásnál tudatosult benne, mennyire jó kis autó ez.
És mi nem tudtunk belekötni, sem erkölcsi sem anyagi alapon, erről az öreg Astráról mindennemű kritika lepattan, az évek során magára csomagolt kilométer-tízezrek és a minimális fenntartási költségek vastag páncélként védik: bőven megszolgálta már a magáét de messze még a vég: Jóska derűsen néz a következő 567 ezer kilométer elé, most még ráadásul spórolt is egy Opel-szerviz 4 (+fékbetét) - csomagot.

Persze ő nem, de fiai biztosan eljönnek hétvégén a nyereményként kapott Tankcsapda koncertre és a Legendák találkozása-bulira. Aztán ki tudja, lehet hogy rákapnak az Opelezésre, ha kipróbálnak egy Corsa OPC Nürburgring Editiont vagy sikerül beülniük Smokin’ Joe Winkelhock mellé a DTM Vectrába. Most szombaton, aki teheti, jöjjön.
Ja, apropó, Jo autóját ma csomagolták, holnap már itt lesz a Ringen és Zách Dani az előbb a vállamon átnézve csak ennyit kérdezett: hű, ezzel fognak vinni? Akkor menjünk már!

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Itt a legjobban gyorsuló, utcai Skoda, ami valaha készült
A kétmotoros újdonság a legerősebb és legkeményebb Elroq, egyben a legjobban gyorsuló és leggyorsabban töltő Skoda, ami eddig készült.
- Hírek
Alig 40-nel döcögött az autópálya középső sávjában egy fogalmatlan suzukis bácsi
De legalább végig indexelt. Részletkérdés, hogy nem akart sávot váltani.
- Közélet
Tömeges baleset az autópályán, de a károkozó ismeretlen - ki fizet végül?
Ha már fizetős az autópálya, nem lehetne, hogy valaki felelősséget is vállaljon az ott keletkezett károkért, amikor a károkozó ismeretlen marad?
- Technika
Most szombaton MűhelyPRN 300. adás élőben!
A 300. részt élő közvetítéssel ünnepeljük, tartsatok velünk!
- Hírek
Pánikszobát kapnak a Tesla-kereskedések az erőszakos ügyfelek és vandálok miatt
Így védenék az alkalmazottakat a támadásoktól.
- Hírek
Megjött a Tesla negyedéves eredménye és gyalázatos
Ennél mindenki jobbra számított.
- Hírek
Nyert egy 911 GT3 RS-t, részegen rommá törte
Az új tulaj nem volt okos, így hamar szomorú véget ért a pompás nyereményautó.
- Hírek
Fogadjunk, hogy te is egy ilyen autós játszótérre vágysz!
Ha szeretnél látni élőben egy Mercedes 540K-t, egy 60-as évekbeli versenyautót, vagy akár csak egy Pagoda SL-t, akkor ne hagyd ki ezt az élményt.
- Hírek
Lenyűgöző, nyúlánk kupét és kabriót mutatott a Genesis
Mindkét pompás vonalú alkotás a Genesis G90-en alapul.
- Hírek
Te adnál 4,5 millát egy sokat futott, vén Civic-ért?
A 34 éves Civic futásteljesítménye is combos, de azért így se véletlen, hogy valaki egy zsák pénzt adott érte.
- Hírek
Súlyos baleset történt a Forma-1-es Japán Nagydíj szabadedzésén, ezért félbeszakították
Az Alpine pilótája 260 km/h-nál dobta el a versenyautót.
- Tesztek
Taszítanak a BMW-k? Ez a te autód!Teszt: BMW 120d - 2024.
Egy anti BMW-ben az a jó, hogy sztereotípiáktól mentesen élvezhetjük a bajorok részletekbe menő alaposságát, most éppen dízelmotorral.
- Hírek
Szétrúgott egy Cybertruckot, de biztosan megbánta
A férfi a tulaj szeme láttára abuzálta a Teslát, végül a Cybertruck kamerái buktatták le.
- Sajtóközlemény
1,4 millió egynapos autópálya-matrica kelt el 9 hónap alatt
Boldog szülinapot egynapos autópálya-matrica! Íme a tapasztalatok.
- Közélet
Az F1-es Japán Nagydíj legnagyobb kérdései
Kétség sem férhet hozzá, hogy a Japán Nagydíj legnagyobb kérdése a Lawson helyére érkező Yuki Tsunoda teljesítménye lesz.
- Hírek
Így néz ki a használtautó-cunami a Dacia hazájában
Ömlik a használt autó a szomszédba.
- Hírek
A Teslát másolja a Hyundai, de ezzel mind jól járunk
Az első ezzel szerelt modellek 2026 második negyedévében érkeznek.
- Hírek
A Halálos Iramban egyik leghülyébb jelenetének eredetileg volt értelme, de átírták
2JZ motor egy MK4-es Suprában?! Na ne!!!!!!44NÉGY!!!
- Hírek
Rátett egy mae gerit a parkoló Puntóra az Audi A6
Nem tudjuk, hogy mi járhatott az Audi sofőrjének a fejében.
- Hírek
Astrával okozott káoszt egy idióta, de végül más autója tört rommá
Láncreakciót indított egy szabálytalan előzés, aminek a végén egy vétlen sofőr Volkswagenje tört bucira.
- Égéstér
10 milliós „olcsó” autók tárháza
A Hyundai Inster, a Dacia Bigster és várhatóan az elektomos Suzuki Vitara is nagyon jó ár/érték arányú autók lesznek, ám ma már ez is 10 milliós, vagy annál magasabb szintet jelent.
- Hírek
Még furcsább, megosztóbb a frissített Hyundai Ioniq 6
Bemutatták az új Ioniq 6-ot, de a műszaki részletek még váratnak magukra.
- Hírek
Összefogás: az eddigi legnagyobb töltőhálózat épül Európában
A tervek szerint 1700 új töltő épülne, összesen 11 ezer töltőponttal, Európa 25 országában.
