Megvan új kedvencem a bálnaautó-osztályban. Ha most kéne választanom, Audi A8, BMW7, Mercedes S osztály, vagy esetleg Lexus LS, habozás nélkül megjelölném a Jaguar XJ-t. Könnyű, sportos, jó vezetni, szép, jól össze van rakva… és 20 colos felniken fut. /40. Meglepően szűk kanyarokban fordul meglepően jól, ennek persze a menetkomfort látja némi kárát, de nem is mi vagyunk a célpiac, hanem a sima úthálózattal rendelkező Észak-Amerika, Arab-félsziget, Nyugat-Európa. Azzal együtt nálunk is élvezhető.
Míg az ember nem fog egy kátyút a jobb elsővel, kicsit Csobánka előtt. Bent a faluban már éreztem, hogy jobbra húz a kormány, félre is húzódtam. Van nagyobb öröm az életben, mint mínusz hat fokban kereket cserélni egy huszonmilliós luxusautón. Kivettem a pótkereket, ami egyébként alumínium, elkezdtem nézegetni az autót, vajon hová is rakjam az emelőt, és megpróbáltam elképzelni, milyen értékre állították a nyomatékkulcsot, amikor a gyárban felrakták a kereket. Aztán egy bácsi szólt, hogy ne agonizáljak, jobbra egy kilométerre van a helyi gumis.
Óvatosan odagurultam. A srác megnézte. Nem gondoltam volna, hogy egy gumis is képes előadni az autószerelők íratlan szabálykönyvében szereplő expozét, hajjaj, nagy a baj címmel, de ez történt: hát, ezekkel a nagy, huszonegy colos felnikkel nem tud mit csinálni, nem férnek be az ő gépébe. Húsz col, mondom én, de hiába: az se fér be. Vörösváron van egy gumis, az elbír vele, de ő csak a mankókereket tudja felrakni. Óvatosan be is tolta alá az emelőt, meg próbált alánézni, nehogy valamit eltörjön. Defektes szedánnak alánézni sem egyszerű, a tapogatás pedig azt mutatta, érdemes óvatosan elhelyezni az emelőt, mert sok az alján a műanyag burkolat.
Végül gond nélkül sikerült a kerékcsere, megbeszéltük, hogy itt Csobánka körül sok a kátyús kuncsaft, és ez az alufelni azért nem egy strapabíró fajta: görgőzéssel helyre lehet hozni, de a felni palástjára nagyon elkelt volna valami erősítés a küllőkkel átellenes oldalra is. Manapság persze annak is örülni kell, hogy egy autóhoz adnak mankókereket, mert ezt a szakadást a zöld trutymóval elég sansztalan lett volna befoltozni. A mankókerék egyébként határozottan jól áll neki. Kéne nekem egy ilyen XJ, de megnézném mondjuk 18-as, jóval ballonosabb gumikkal.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
- Hírek
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
- Tesztek
Sportosabb, mint hittük – Suzuki e-Vitara egy német tesztpályánMenetpróba: Suzuki e Vitara - 2025.
Erős konkurencia elé néz, de itthon valószínűleg jó esélyei vannak az elektromos Vitarának, ami ugyan csak nyár végén érkezik, de mi már vezethettük.
- Hírek
100 milliárd dolláros veszteséges okozhatnak a vámok az amerikai autógyártóknak
Alakul az autótarifa-matek, megbecsülték a gigantikus veszteségeket és drágulást.
- Hírek
Érdekes hangja lesz az elektromos BMW Neue Klasséknak
Nem a benzines autók hangját imitálnák.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Hírek
USA: a Mitsubishi is csak a kikötőig viszi az autóit
Pedig épp rekordot döntenek az eladásiak.
- Hírek
Cybertruckokkal hurcolják az üvegkalitkába zárt Teslákat Texasban
A Tesla nem hisz a hagyományos marketingfogásokban.
- Hírek
Csúszhat a Tesla Cybercab és a Semi sorozatgyártása Trump Kínát sújtó vámjai miatt
Korábban a kisebb vámokat még bevállalták volna, a mostani azonban már nekik is sok.
- Hírek
Száz másodperc alatt tele az aksi: a CATL rendszere ezt ígéri
A debreceni gyárral is rendelkező cég saját kezébe veszi az akkumulátorok újratöltését.
- Tesztek
300 lóerős belépő az M világbaBMW M235 xDrive
A MINI-k óta tudják, hogyan kell, szóval a 300 lóerős új M235-nek is megvannak a trükkjei ahhoz, hogy vigyorogva vidd el egy újabb körre.
- Hírek
Megmenekülnek a sportautók? Mégis maradhat a karbonszál az Európai Unióban
Úgy néz ki, hogy mégsem kell elengednie a gyártóknak a karbonszálat 2029-től.
- Hírek
Érzékeny búcsút vehetnek az amerikai autósok a Nissan legkedveltebb típusától
Donald Trump autóvámja a legérzékenyebb ponton érinti a Nissant.
- Hírek
Már egy Mustang EcoBoostnál is olcsóbb az elektromos Dodge Charger
Senkinek sem kell.
