Az autonóm autózás megöli az élményt
- Király! – szólt Májkül az ájfónba
- Utca 24/b – tette még hozzá, bár a GPS koordináták alapján amúgy is megtalálta volna az autó, de az ördög nem alszik. Két hete vette a 712-es BMW-t, és nem bízott még igazán az új rendszerben. Meg ciki is lett volna a csaj előtt, ha a kocsi két sarokkal odébb áll meg, vagy elindul mondjuk Kecskemétre, mint pár hónapja az a kisbusz, aminek elszúrtak valamit a szoftverében.
Kicsit meg is könnyebbült, mikor hangtalanul befordult a sarkon az autó, és Pamela szájtátva figyelte, ahogy szinte centiméteres pontossággal megállt előttük. „Jó dolog ez a parkolóasszisztens” – gondolta Májkül. Pár nap alatt is sok időt és bosszúságot megspórolt már azzal, hogy csak kiszállt ott, ahol dolga akadt a városban, a kocsi pedig megkereste a legközelebbi parkolóhelyet magának. Korábban kirakta az elakadásjelzőt, ahogy szokta, de mióta bekeményítettek a pesti zsaruk, jobb a békesség. És persze nem kell az ötszáz forintosokat az automatába dobálni se.
Hét, vagy talán nyolc éve, mikor a Gugli szlalomozó Priusán csodálkozott a fél világ, nem gondolta volna, hogy ilyen gyorsan felkerül az extralistára az autonóm járművezérlés. Arra meg pláne nem, hogy egyszer az életben ilyen autót venne magának. „Ez a szar megöli az autózás élményét, semmi keresni valója egy bömösben” – fintorogtak annak idején a haverokkal, és majdnem igazuk is lett.
Beszálltak, Májkül bemondta a címet. Nem a Körút, hanem a kis utcák felé vette az irányt az autó. „Persze dugó van, vagy megint valami tüntetés” – gondolta, és egyáltalán nem bánta, hogy nem kell a többi autóssal együtt tötymörögnie, hanem a kocsi magától megtalálja az éppen leggyorsabb útvonalat. Lassítottak egy jobbkezes utcánál, a szemközti házfalon harsány óriásplakát hirdette valamelyik tengerentúli gyártó autonóm járművezérlését. „Stohl Buci ajánlásával” – biztatott a reklám, és annyiban tényleg igaza volt, hogy buli után betépve is simán be lehetett ülni az autonóm vezérlésű kocsiba, mióta hosszas vita után elfogadták a felelősséget az autógyárak és a biztosítók között megosztó szabályozást. Csak arra kellett vigyázni, hogy ki tudja mondani a jó címet, és ne hányja össze a műszerfalat.
Az Andrássy úton fekete Skodákból álló kormányzati konvoj száguldott át előttük. „Kormányzat, hehe” – vigyorgott, hiszen napok óta hozzá se nyúlt a kormányhoz. Apja szerint biztonságosabb így, és menet közben is lehet pihenni, olvasni, vagy netezni. „Perverz dolog lehet vezetés közben Need for speed-et játszani” – gondolta. Annyiban igaza volt az öregnek, hogy ha hosszabb útra indult, mint a múltkor is cukorért Bécsbe, időnként azért el- elbóbiskolt ő is. Ha meg csapatni volt kedve, kikapcsolta a francba az egészet, és tolta neki, ahogy régen.
„Méghogy az autonóm vezérlés megöli az autózás élményét” – gondolta széles mosollyal hátradőlve, s jobb kezével beletúrt Pamela dús, vörös hajába. A nap lassan alábukott a horizonton, a vörös lány pedig ugyanígy tett a jobb eggyen…

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Hírek
USA: a Mitsubishi is csak a kikötőig viszi az autóit
Pedig épp rekordot döntenek az eladásiak.
- Hírek
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.
- Hírek
100 milliárd dolláros veszteséges okozhatnak a vámok az amerikai autógyártóknak
Alakul az autótarifa-matek, megbecsülték a gigantikus veszteségeket és drágulást.
- Tesztek
Sportosabb, mint hittük – Suzuki e-Vitara egy német tesztpályánMenetpróba: Suzuki e Vitara - 2025.
Erős konkurencia elé néz, de itthon valószínűleg jó esélyei vannak az elektromos Vitarának, ami ugyan csak nyár végén érkezik, de mi már vezethettük.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Hírek
Érdekes hangja lesz az elektromos BMW Neue Klasséknak
Nem a benzines autók hangját imitálnák.
- Hírek
Száz másodperc alatt tele az aksi: a CATL rendszere ezt ígéri
A debreceni gyárral is rendelkező cég saját kezébe veszi az akkumulátorok újratöltését.
- Tesztek
300 lóerős belépő az M világbaBMW M235 xDrive
A MINI-k óta tudják, hogyan kell, szóval a 300 lóerős új M235-nek is megvannak a trükkjei ahhoz, hogy vigyorogva vidd el egy újabb körre.
- Hírek
Érzékeny búcsút vehetnek az amerikai autósok a Nissan legkedveltebb típusától
Donald Trump autóvámja a legérzékenyebb ponton érinti a Nissant.
- Hírek
Már egy Mustang EcoBoostnál is olcsóbb az elektromos Dodge Charger
Senkinek sem kell.
- Hírek
Cybertruckokkal hurcolják az üvegkalitkába zárt Teslákat Texasban
A Tesla nem hisz a hagyományos marketingfogásokban.
- Hírek
Csúszhat a Tesla Cybercab és a Semi sorozatgyártása Trump Kínát sújtó vámjai miatt
Korábban a kisebb vámokat még bevállalták volna, a mostani azonban már nekik is sok.
- Hírek
Megmenekülnek a sportautók? Mégis maradhat a karbonszál az Európai Unióban
Úgy néz ki, hogy mégsem kell elengednie a gyártóknak a karbonszálat 2029-től.
