2010.11.24. 06:40
1258 hozzászólás

bmwyeti

Vagy inkább olasz teadélután? Egy biztos, jól esik néha szembesülnünk azzal, hogy a Totalcar nem a Seggen Ülő Némák Egyesülete, hanem egy ilyen folyamatosan pörgő izé.

Ilyen óriási vitát eddig semmi se generált a szerkesztőségben. Ennél talán egy hosszabb levélváltás volt, amikor Ender Gábor a zseniális Totalbike szerző és ügyeletes autót akart venni, olcsót, takarékost, és lehetőség szerint működőt.

Fogadják szeretettel a Totalcar szerkesztőségének elmebeteg vitáját az imént olvasott cikkel kapcsolatban. Moderálnunk kellett - ezúttal saját magunkat -: az olvasót nem terhelhetjük feleslegesen csúnya szavakkal. Ugye megértik?

A munkamenet része, hogy a cikk bekerül a vállalati levelezőlistára, hogy a korrektor, a webszerkesztő és egyéb köztes munkafázisokat végzők megkaparintsák, a többiek elolvassák és véleményt nyilvánítsanak.

Vigyázat, szélsőséges vélemények következnek keresetlen stílusban, de ez itt a Belsőség.

Re: [tcszerk] holnapi publi az arrogáns vezetőség 2/3 ától.

Gulyas Gusztav:
K..vajo

Vályi István:
Hát, akkor nekem jogom van megelőzni a g..ibe

Ender Gábor:
+1 Viktorbácsi

Vályi István:
nab.....meg
megvette a dízel pözsót, aztán már csigázik...

Göbölyös Zsolt:
+2
De azért nem 40-nel kell menni a főutakon....

Autódoktor:
Pontosítás:
34. paragrafus
(7)Lakott területen kívül a nagyméretű, valamint a lassan haladó jármű vezetőjének az úttest szélére húzódással és - a szükséghez képest - lassítással is elő kell segítenie azt, hogy járművét más jármű megelőzhesse.

Winkler Róbert:
Optimalizáljunk minden rendszert a legkreténebb ponthoz! A bolti pénztárak is legyenek k...a lassúak, mert a nénik nem érzik a lidi tempóját, és a tévékben mindenki beszéljen k...a lassan és tagoltan, lehetőleg üvöltve. Az iskolákban is igazodjanak a szamárpadhoz, stb, stb. A Ponyvaregényt meg ne adják le a tévében, mert össze-vissza történnek benne a dolgok. Az automobilok előtt pedig járjon egy ordibáló ember piros zászlóval.

Ender Gábor:
hülye vagy Pista, sajnos ez ilyen...

A motorral nem voltam lassú pl., de soha egy rossz szavam nem volt arra, aki lassabban, vagy k...a lassan ment. Pedig hozzám képest mindenki k...a lassan ment, és volt, hogy feltartottak. De egy másodpercig sem voltam ideges.

Őszintén szólva, ha egy Bende-féle szőrös hátú jeti veszélyes szituációban megelőzné  mondjuk  Csillát csak azért, mert az adott szakaszon a Bende által elvárt átlagsebesség mínusz 10 km/h-val ment, biztosan nagyon mérges lennék, és nem Csillára.

De továbbmegyek. Ha Rita menne valahol lassan, mert épp úgy adja ki, a hátsó ülésen Bende Péterrel, és valami őrült f...z belekezdene egy előzésbe, de nem tudná befejezni, és leszorítaná Ritát az útról, akkor mit mondanál Tibor? Belelépnél a feleséged szájába, hogy miért nem mentél gyorsabban, barom?

Nem hiszem. Sokkal irreálisabb elvárás az autós társaktól az, hogy megálljanak egy, a karjaiban csecsemőt tartó, lerobbant Toyota Camryvel a buszmegállóban ácsorgó nőnek, csak úgy, hogy miben segíthetek (igaz?), mint az, hogy mindenki olyan tempóval menjen, mint amit a jól vezető autósok diktálnak.

Bende Tibor:
Szerintem elég, ha a városi sebességhatárokat levisszük 20-ra, ott mindenki képes követni a forgalom dübörgő ritmusát. A metróét is, nehogy valakit elsodorjon a szél.

Ender Gábor:
B....eg Tibi, ki beszél erről? 50-nel lehet menni, de ne lőjük már árokba azt, aki csak 30-cal megy... És erre nem az a válasz, hogy akkor mindenki menjen 20-szal, BAROM

Bende Tibor:
Persze, ne lőjük bele, ültessük buszra. Vagy maradjon otthon, ha nagy tempónál szédül.
Vagy tegyen ki T betűt, és húzódjon le minden buszmegállóban, hogy el tudjon menni mellette a tömeg, akit feltart.

Ha ezek egyikére se képes, csak 30-cal menni, akkor alkalmatlan a vezetésre. Sajnálom.

Épp ezt mondtam Viktornak, hogy a közút épp olyan közös együttélés, mint a szomszédság vagy a család mondjuk. Te mit csinálsz azzal a szomszéddal, aki éjjel ordíttatja a zenét és nem hagy aludni/tanulni=rabolja az idődet.

Ez pontosan ez a példa. Ha nem tudsz megfelelni a közösség elvárásainak, akkor ne élj közösségben.

Ender Gábor:
Igen. Te nem tudod elfogadni a 30-cal menőket, akkor ne autózz?

Apud vezet még? Gyorsan? És ha el kell mennie valahová, csak azért ne üljön autóba, mert nem tudja 50-nel bevenni a közért előtti kanyart? Jó példa volt erre Viktor keretese. Honnan tudod, hogy hova ment az öreg szatyor? Lehet, hogy az unokájáért aki beteg, és ápolni kell, és az anyja épp dolgozik, az apja meg a BMW tankjából fejti le a benzint cocacolás dobozokba, és nem érnek rá?

Bende Tibor
Baba, nem arról van szó, hogy mindenki legyen fittipaldi.

Arról van szó, hogy abban a napi 5 percben, amíg nincs dugó, addig lehessen már a szabályok adta sebességgel haladni, és ne b...on fel másik 50 embert egy alkalmatlan f..z.

Balázs Viktor:
A közösségnek nem ez az elvárása. Ez a te elvárásod, amit a közösségre vetítesz. A hasonlatod pedig rossz, továbbra is. Mert a tötymörgő nem szántszándékkal okoz neked rosszat, hanem azért, mert az életét védi. A rádiót ordíttató pedig szándékosan ordíttat és nem az életét védi.

Winkler Róbert:
Nyilván van olyan, hogy köd, özönvíz, műszaki hiba. De aki ezek hiányában 70-nel megy egy 90-es úton, azt szerintem k..ák meg ugyanannyira, mintha 110-zel menne. Mert legalább olyan veszélyes. Én végképp nem vagyok egy száguldozós illető, max motorral, azzal meg úgyse tudnak feltartani. Ha látom, hogy mankókerékkel csámpázik 70-nel, semmi gond, de ha csak a kormányt markolja sápadtan, akkor ő a közúti közlekedésre alkalmatlan. Egy közútnak az a rendeltetése, hogy 90-nel menjenek rajta.

Az életét azzal védi, hogy busszal megy. Aki meg a rádiót ordíttatja, az lehet, hogy süket, csak sajnálja a hallókészülékbe a gombelemet, hiszen valahol meg kell érteni őt is, hogy meg kell fognia a pénzt.

Balázs Viktor:
Miért van az, hogy a Baba elsőre érti, hogy mi a különbség a két dolog között? Még szerencse, hogy ő fogja majd műteni a bal pitvaromat húsz év múlva és nem a Tibby.

Ender Gábor:
Igen, és a Bende által említett traffipaxos megoldással hogyan szűröd ki azokat, akik alkalmatlanok, és nem azért mennek lassan, mert valami gond van?

Kettő, amikor elromlott a Cougar, és az M0-on 30-cal gurultál hazafelé, lehet, hogy a mögötted jövő anyukának nem jött le, hogy műszaki hibás autóval közlekedsz. Ergo azt hihette, hogy csak sz..tsz mindenkit, rotyogtatod a V8-at és s...z a világra. Jó lett volna, ha a motorjavítás mellé még hozzád b...nak egy 50-ezres csekket a rendőrök, hogy miért nem mentél gyorsabban, k...ög, hiszen látszólag semmi baja az autódnak?

Winkler Róbert:
A külső sávban gurultam, ezek az anyukák meg jellemző módon se hall se lát alapon tartják a pozíciót a belsőben a legközelebbi tömegszerencsétlenségig.

Bende Tibor:
És nem a műszaki hibáról van szó, az teljesen világos.
Hanem arról, ha nincs ok, ami miatt lassan kellene mennie, csak a saját alkalmatlansága.

Ender Gábor:
Jó, akkor inkább azt kérdezem, hogyha a mankókerékkel 70-nel sz..ó f..z, aki lehet, hogy 2007 óta mankókerékkel közlekedik, mert b...ik rá, hogy vegyen egy gumit, szóval ez miért megbocsátható, és az miért nem, ha az ember nem szeret 80-nál, vagy 70-nél gyorsabban menni, csak azért, mert 90-nel nem érzi jól magát? És kérdezem azt is, hogy hogyan szűröd ki ezeket az embereket?

A másodikra van válaszom: amikor jogosítványt kaptak, akkor ugyanolyan engedélyt kaptak arra, hogy a forgalomban részt vegyenek, mint Te vagy én. A közben elromlott látásra, hallásra, erektilis képességekre meg ott van a 10 évenkénti orvosi vizsgálat.

Ja, hogy a jogsi csinálás és a 10 évenkénti orvosi vizsgálat egyaránt kamu f....ág, korrupt büdös ganédomb? Igen, de akkor miért nem írunk inkább arról? Az megoldás lehetne. Mert hogy traffipaxszal nem fogod kiszűrni a közlekedésre alkalmatlan kreténeket, az biztos. Hiszen Te magad mondod, hogy van 1289 féle ok a lassan menésre, ami elfogadható, és van egyetlen egy, ami (szerintem is) elfogadhatatlan: az, ha az ember kretén, önző, és lefossa, hogy mi történik körülötte. De ezeket hogy találod meg?

Mert Bende megoldás egyszerű lenne, a mamit is lelőtte volna, anélkül, hogy tudta volna, hogy ki van a volán mögött. De gondolom, Robi, a Te megoldásod valamivel kvalifikáltabb lenne. Ki vele!

Winkler Róbert:
Már mondtam: ugyanannyival kú..ák meg, mint a gyorshajtót.

Ender Gábor:
Nem azt kérdeztem, hogy mennyivel k...ák meg, hanem azt, hogy hogyan szűröd ki.

Vagy akkor innentől kezdve mindenki, aki a 90-es táblánál nem 90-nel megy, azt meg...szák. Akár gyorsabban, akár lassabban?

Bende Tibor:
Én büntetnék.

90 a megengedett, és ha valaki 15%-kal többel eltér bármely irányba, az perkáljon.
Ott állítsák meg, és ha műszaki hiba volt, akkor nézzék meg, hogy kint volt-e a háromszög, vagy jelezte-e a többeknek, hogy mehetnek, ha nem jelezte, vagy ha nem volt kint: 30 ropi.

Gulyás Gusztáv:
Minden tiszteletem mellett ez provokációnak, vagy orbitális baromságnak tűnik. Relax.

Ender Gábor:
Jézusom

Winkler Róbert:
Igen. És ugyanúgy meg lehet úszni, de ugyanúgy rá lehet k..ni, hiszen szerencsére még nincs bekamerázva az ország. És akkor a mankókerekes is ösztönözve van a cserére, meg a tötymörgők is megérzik végre, hogy veszélyes, amit csinálnak, és megpróbálnak a nyájhoz igazodni.

Vályi István:
na most
itt az INDOKOLATLANUL k..va lassan vánszorgó mazsikról van szó heló!

Ender Gábor:
Igen Pista. És ki mondja meg, hogy melyik az indokolatlan, és melyik nem? A traffipax? Mert erre még semmi értelmeset nem mondtatok.

Vályi István:
na ez az, ami miatt a vita van

Gulyás Gusztáv:
mi az, hogy INDOKOLATLANUL?
 
Nyilván van rá indoka, maximum mások nem értik.
 
Láttam már kacsázva vezető nyolcvan éves bácsit udvariasan megállíto, majd trélert és taxit hívó rendőrt (nem otthon).
 
De 90 helyett 80-ért büntetni szvsz marhaság.
Bosszantó, de ennyi tolerancia legyen mán bennünk.

Vályi István:
ha nem lenne a többi közlekedővel szemben sz..ó a vánszorgás
akkor a KRESZ nem ismerné az indokolatlanul lassan szo..atás fogalmát
az már teljesen más tészta, hogy miért és ezt hogyan lehet
visszafogni, vagy (ha nem is bírságolni) megoldani, ha már felmerült

Winkler Róbert:
Esetleg be lehetne vezetni az autóra ragasztható A-matricát. Ugye ha valaki T-vel vánszorog, máris kevésbé idegesítő. Az A-s meg deklarálja, hogy alkalmatlan, hiszen fél fényes nappal az országúton 90 körüli tempóval autózni, és máris jobb szívvel vánszorgunk mögötte negyven percen át. Ő meg egyszer belegondol, hogy tényleg, mit is jelent az az A betű, és esetleg átszokik a buszra, mielőtt frontálisan ütközne az ifjabb Endert szállító Endernével, mert véletlenül az olvasószemüvegét vette fel a vezetéshez, amikor plazmatévének nézte a szélvédőt.

Göbölyös Zsolt:
Jó, hogy nem vettem részt ebben a fing fűrészelésben. Én a lassúakat
kikerülöm, mint a pocsolyát, mert a bogár szakít. ;-)

Bazsó Gábor:
Nagyon csalódott lennék, ha ez a thread nem lenne ott a cikk végén.

-->

Az oldalról ajánljuk

Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
  • Hírek

Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat

Így már ő vezeti a világbajnokságot.

április 20., 20:46
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
  • Hírek

Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is

Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.

április 20., 11:55
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
  • Hírek

Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift

A holland Suzuki képviselet követte el.

április 20., 15:58
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
  • Vélemény

10 sportautó, amit becsülettel befejeztek

Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.

április 20., 13:00
Három kamion ütközött az M15-ös autópályán
  • Hírek

Három kamion ütközött az M15-ös autópályán

A helyszínre mentő is érkezett. A karambol miatt az érintett szakaszon forgalmi akadályra kell számítani.

1 órája
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
  • Gumidoktor

Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?

Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?

április 20., 16:50
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
  • Hírek

A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant

A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.

április 20., 15:00
Méltó Transit-e az E-Transit?
  • Tesztek

Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád

A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.

április 20., 10:58
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
  • Hírek

A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez

Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.

április 21., 07:06
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
  • Hírek

Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen

A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.

április 21., 08:45
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
  • Hírek

Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)

A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.

április 19., 09:01
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
  • Közélet

Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6

Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.

április 20., 06:50
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
  • Technika

40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni

Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.

április 21., 10:31
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
  • Hírek

Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél

A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.

április 20., 09:57
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
  • Szerelem

Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink

Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.

április 21., 07:06
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
  • Hírek

Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk

Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.

április 19., 07:19
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
  • Hírek

Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon

Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.

április 20., 08:53
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
  • Hírek

Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!

Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.

április 20., 06:48
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
  • Nepperűző

Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?

Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?

április 19., 13:15
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
  • Hírek

A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér

A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!

április 19., 11:52
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
  • Hírek

Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség

Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.

április 19., 13:59
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
  • Hírek

Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop

Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.

április 19., 10:04
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
  • Technika

Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?

Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.

április 19., 15:53
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
  • Olajdoktor

Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális

Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?

április 19., 18:27
Suzuki Swift AllGrip FX
  • Hírek

Suzuki Swift AllGrip FX

április 20., 11:14
Renault Embleme koncepció
  • Hírek

Renault Embleme koncepció

április 20., 14:25
Nissan 300ZX baleset
  • Hírek

Nissan 300ZX baleset

április 19., 10:00
Rolls-Royce sakktábla
  • Hírek

Rolls-Royce sakktábla

április 19., 23:22
Luxeed R7
  • Hírek

Luxeed R7

április 19., 11:38