Most, az esőverte szerkesztőségben ülve éppen eszembe jutott, mekkora mázlijuk is volt a rendezőknek a múlt hétvégi AlfaCity100 találkozóval. Mintha a Jóisten is kegyeibe fogadta volna a tisztaszívű alfásokat: hétágra sütött a nap, kellemes szellő fújdogált. A komáromi Duna-parton igazán jól érezhette magát mindenki. Azok, akik a több, mint 800 Alfával jöttek és az a pár ezer ember is, aki csak gyönyörködni és egy kellemes napot eltölteni ment oda.
Persze a jó idő még nem garancia semmire, láttunk már mi nyáron pocsék rendezvényt, ökölbe szorított talpú emberek tucatjaival a plafonig fosott Toi-toiok előtt, de azon a délutánon nagyon úgy tűnt, hogy az alfások tudják, hogyan kell kielégíteni a gumifüstre vágyó apukát és a folyton szomjas anyut is, aki azon aggódik, hogy jaj, a gyerek unatkozni fog és csak visít majd a napon.
Túlzónak tarthatják, hogy ennyit foglalkozom ezzel, de ha elfogadjuk azt a feltevést, hogy az adott ország gépjárműparkját a márkaszervizek hozzáállásán keresztül lehet legjobban megismerni, akkor könnyen megértjük, hogy a sikeres rendezvény kulcsa az alapos, mindenre kiterjedő gondoskodás a gyerekről. Legyen játszótér, jópofa szumóbirkózással, büfé és toalett, pihenő gyanánt egy-két babzsák a hegyoldalban, ahonnan mindent belátni, na és persze betonplacc a gumifüstöléshez, színpad az új Giulietta hazai bemutatójához és nyugalmas sarok az old- és youngtimereknek.
És persze a hely és a tér. Ehhez pedig a Monostori Erődnél keresve sem találhattak volna jobbat. A természetes völgy szélvédett, füves, így a por sem száll annyira, és bőven-bőven kap teret mindenki, nem egymás hegyén-hátán nyomorognak az autók, sőt. Még az is belefér, hogy típusonként külön-külön sorokba rendezzék őket.
Mivel alapvetően szeretjük az olasz autókat, így kérdés sem volt, hogy elautózunk és csinálunk egy jó napot magunknak. Sőt! Ritka alkalom, de még örök nőm sem hezitált túlzottan. Alfa? Megyünk, naná!
Körtvélyes Tivadar, az egyik főmufti vezetett körbe minket, egészen addig, amíg veszettül el nem kezdett zsizsegni az adóvevője, engedtük, hadd menjen dolgára, most már elleszünk. Úgy is lett, ennyi elegancia között hamar szédülni kezd az ember. Mert lehet ugyan szapulni az olasz autókat napestig, azt azonban senki nem tagadhatja, hogy Olaszország a formatervezés Mekkája. És ha mind nem is, azért az Alfák többsége bitang jól néz ki.
Nem meglepő, hogy az ilyen rendezvények úgy vonzzák az autóbuzi hülyéket, mint lószúnyogot (Tipulidae) a viharlámpa. Itt is összefújta a szemetet a szél, hiszen pár perc alatt összeverődtünk a régi ismerősökkel: itt volt Hosszú barátom (tán emlékeznek még rá, ő az a srác, aki lassú, bécsikeringő-ritmusban beszél és végigcsináltuk a Historic Ralit), Alex, az Alfa-guru, de Mekler Laci is, aki mára valahol Taskent környékén vesztegeti a helyieket vodkával. Vele együtt pedig még jó pár ismerős, akikkel eldumáltuk az időt, nevettünk nagyokat és persze csorgattuk nyálunkat koros Alfákra, Fiatokra vagy éppen Horváth Attila Indy 4900 GT-jére. (Attila is régi ismerős, anno a Belsőség-találkozónkra jött el a többi maseratissal, övé a legszebb Zsiguli is, a fekete Shamal. Remélem, nem sértődik meg. :)
Persze a pofámról lesült volna a bőr, ha nem hozok sem kép- sem hanganyagot onnan, úgyhogy fogadják szeretettel és kérem, ne haragudjanak meg, hogy a Giulietta-bemutató helyett inkább az Indy hangjával voltam elfoglalva. Persze a Pista+kézi kamera kombó nem éppen egy Avatar, de szombat volt, sütött a nap, tegye fel a kezét, akinek ekkor nagy kedve van a munkához. Köszönöm.

Az oldalról ajánljuk
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Technika
Egyszer mindenkinek kell egy izgalmas autó!MűhelyPRN: Renault Megane RS Cup – 2013.
A Sport és RS Renault modellek gyárilag alkalmasak képesek megadni életed autózását egy szerpentinen vagy versenypályán, de jót kell venned belőle!
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
