Megint röfög a Dezső! És hogy!
Karesz rég volt ennyire lelkes. Tegnap reggel megjött a vezérműlánc a motorhoz, azonnal befűzte, átforgatta kétszer önindítóval, volt rögtön olajnyomás - ezt már az előző posztban megírtam.
Egész délelőtt és kora délután az olajteknőt rángatta le a motorról, vizsgálta a belső alkatrészeket, göngyölítette fel a problémákat. Délután hívott.
"Te Csik, ez döbbenetes, ez a motor. Leengedtem az olajat, átszűrtem többször, de semmi spén nem volt benne, még csak por sem. Egyszerűen eltűnt, amit bedarált. Aztán kiturkáltam belőle az olajszűrőt, szétszedtem az egészet, ott volt benne az összes spén, de dugig. Minden ott landolt, egy porszem nem ment tovább az olajszivattyú felé, ami emiatt, persze, tökéletes. Mindent végignéztem, aztán összeraktam, küldtem videót a beindításról, csak tetű ez a net, pedig 11 megára csökkentettem a videót. Majd meglátod, mindjárt megkapod" - Karesz ömlengett tovább.
"Képzeld, a gyújtáselosztónak nem csak az állítócsavarja nem volt meghúzva, tudod, amit még Svédországban meghúztam én, útközben, hanem a rögzítőcsavarja sem. Ide-oda tángálódott az egész, kellett is rá egy új elosztófedél, mert ahogy a bele mozgott, elköszörülte ott belül. És a tűszelepnek semmi baja, szétszedtem a karburátort, abban öregem minden új, de tényleg minden. Hanem egyszerűen nem voltak csavarok a fedelében, csak a légszűrőház szorította a helyére valamennyire. Azért is tüsszögött, meg volt olyan benzinszag néha, mert olyankor kilotyogott a benzin. Fel sem fogom, hogyan lehetett egyáltalán beindítani ezt a motort. És emlékszel, gyönyörűen ment százat, még többet is vitt volna. Hihhhhetetlen, mondom én" - ezek szerint jó a motor.
"Figyelj, a videón még nincs beállítva a gyújtás, csak úgy megy, ahogy összeraktam, azon még tüsszög. Háromszor fogok most olajat cserélni az új olajszűrővel, aztán a végleges olajhoz beteszek egy másik szűrőt. Közben most beállítottam mindent, el nem tudod képzelni, hogy megy. Ráteszed a vizespoharat, és ottmarad, alig rezeg benne a víz. És issszonyatosan szép a hangja, tényleg, a Bende itt recskázna mellette, egész biztosan" - közben hallok valamit a mobilban gurgulázni, Dezsőke szól apához.
Még nem hozom fel, megvárom, amíg vagy a Torjay Laci itthonról, vagy a Littner Zsolti Németországból be nem szerzi hozzá a motortartó bakokat, mert azokat most kell kicserélni. Műszakilag egyre jobbnak tűnik a Dezső. Alul makulátlan, egy szem rozsda nincs, még a gyanúja sem, a fékrendszer teljesen fel lett újítva, ez látszik, a turbóhűtéses dobok úgy tűnik, vadonatújak, a futóműben szintén minden fel lett újítva. Igazából kéne még bele egy önindító bendix, mert az néha megszalad, és azzal együtt már tényleg pöpec lenne műszakilag. Már bizsereg a tenyerem, de az egyebek miatt soká lesz, mire autó válik belőle. Mindegy, egy óriási kő most azért leesett a szívemről.
A sztori eddig:
1.rész, 2.rész, 3.rész, 4.rész, 5.rész, 6.rész, 7.rész, 8.rész, 9. rész, 10.rész, 11.rész, 12.rész, 13.rész, 14.rész, 15.rész, 16.rész, 17.rész, 18.rész, 19.rész, 20.rész, 21.rész, 22.rész, 23.rész, 24.rész, 25.rész, 26.rész, 27.rész, 28.rész, 29. rész, 30.rész, 31.rész, 32.rész, 33.rész, 34.rész, 35.rész, 36.rész, 37.rész, 38.rész, 39.rész, 40.rész, 41.rész, 42.rész, 43.rész, 44.rész, 45.rész, 46.rész, 47.rész, 48.rész, 49.rész, 50.rész, 51.rész, 52.rész, 53.rész, 54.rész, 55.rész, 56.rész, 57.rész, 58.rész, 59.rész, 60.rész, 61.rész, 62.rész
(X) akiknek köszönhetjük:
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |

Az oldalról ajánljuk
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó
Kaptak egy újabb rossz hírt azok, akiknek Teslájuk van. Egy jót pedig azok, akik szeretnének egyet.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Technika
Egyszer mindenkinek kell egy izgalmas autó!MűhelyPRN: Renault Megane RS Cup – 2013.
A Sport és RS Renault modellek gyárilag alkalmasak képesek megadni életed autózását egy szerpentinen vagy versenypályán, de jót kell venned belőle!
