Újabb nemzetközi versenypálya lőtávolban
Szinte a kertek alatt, Dunaszerdahelytől nem messze, Dióspatony határában nyitották meg a minap a Slovakiaringet.
Nem holmi falusi libakergetőről vagy hobbiból összetákolt aszfaltcsíkról van szó, még ha rendkívül rövid idő – egy év – alatt is készült el.
A komplexumot az osztrák Hans Roth tervezte, nevéhez több hazai és ausztriai létesítmény is fűződik. A FIM és FIA mindennemű követelményének eleget tévő ring teljesen egyedi módon hat különböző nyomvonalat kínál mindkét irányban, így 12 lehetséges variánst tudnak kialakítani. Leghosszabb verziója 5922 méter (ez az alapból kijelölt), a legrövidebb 2636. Szélessége 12 méter, a célegyenesben 20 (ez 900 méter hosszú) és minden egyes szegletét kamera-rendszer figyeli. Természetesen gyorsulási versenyeknek is helyet ad, ez esetben 1144 méterre lehet növelni a célegyenes hosszát.
A paddock 18 000 négyzetméteren terül el és magában foglalja a 33 boxot, az irányítóközpontot és ellenőrző rendszereit, konferencia- és oktatói termeket, természetesen az egészségügyi központot is. A pályán belül 50 000 négyzetméteren kapott helyet a csúszás-iskola, a háromszoros ralikrossz Európa-bajnok Franz Wurz vezetésével valamint egy 30 800 négyzetméter területű, 1500 méter hosszú off-road pálya is. Előbbi 2010-től, míg utóbbi 2011-től használható. Közvetlenül az off-road részleg mellett kapott helyet a 800 méter hosszú gokartpálya, amely utóbbival egybenyitva supermoto és ralikrossz futamok megrendezésére is alkalmas.
Kétségkívül nagy plusz, hogy 2011-re elkészül a hotel, ahol a 84 ágy mellett 42 apartman is kivehető. A ringen továbbá saját benzinkút, étterem és gyorsszerviz is akad.
A ring hivatalos honlapja még alakul, bár a hivatalos versenynaptár már ott van, de a nyílt napokat jelző kalendárium még hiányzik. Csóka László, a szolgáltatásokért felelős igazgató szerint pár órán belül már az is felkerül.
Különböző üzemeltetők vehetik bérbe, a jelenlegi ügynökség egy 3 napos kurzust 390 euróért bonyolít a Hungaroringről már jól ismert lassú csoport-gyors csoport módszerrel. Ez napi 6x20 perc aktív autózást jelent, de természetesen több lehetőség is adott, ezek mind-mind kikerülnek a honlapra, igény esetén nem gond felvenni velük a kapcsolatot, maga a ring este nyolcig nyitva tart.
Úgy látszik, nagyon komoly dolog nőtt ki itt a szomszédban a földből, naná, hogy igyekszünk minél korábban bemutatni egy helyszíni riport keretén belül. Volt kollégám, Somi persze ezúttal is ott volt, képei Viktor galériáját bővítik.
A hivatalos megnyitóról szerkesztőségi Eiffel-tornyunk, Balázs Viktor mesél:
Állok a parkolóban és csak kapkodom a fejem. Mintha Genfben vagy Monte Carlóban lennék, súlyos, csillogó testű luxuskarosszériák mindenhol. Ember viszont sehol sem, mindenki a távolban, a lelátókon hemzseg. Úgy látszik, sikerült elkésnem.
Megállok egy piros szőnyeg végénél, melyet végig Ferrarik, Maseratik, Aston Martinok szegélyeznek. Tőlem öt méterre egy öltönyös alak. Röviden rámnéz, aztán a kapu felé fordul és elkezd integetni. Először egy rendőrautó jön, aztán egy fekete, szélesített sárvédős, páncélozott AMG Mercedes. Az öltönyös az ajtóhoz lép, kinyitja, és az autóból Ivan Gašparovič, a szlovák elnök kászálódik ki. Pár pillanatig ót állunk a piros szőnyeg két sarkán. Aztán rohanva fotósok és operatőrök serege tűnik elő, villannak a vakuk, forogni kezdenek a kamerák, megérkezett a díszvendég.
A Slovakiaring megnyitójába tót atyafiaink tényleg mindent beleadtak. Volt mindenféle versenyautó, dragster, gyorsasági és krosszmotorok, gokart, sőt egy Gašparovič feliratos Seat is. A pálya nagyon különleges, hatféle nyomvonal alakítható ki, és meglepően erős emelkedő és lejtős részek is vannak benne. Nem csoda, hogy a projekt egyik osztrák elindítója azt mondta, nagy kihívás itt igazán gyorsan végigmenni.
Gašparovičon és a járműveken kívül még a hostessek és a megnyitó ceremónián résztvevő kistigrisek voltak figyelemre méltóak, nem kell pánikolni, csináltam képeket, lehet kattintani a galériára.
Gašparovič Seatja nem ismeretlen az ottani közönség előtt, a motorizmusért rajongó államfő rendre részt vesz vele hegyi felfutókon, régebben aktívan is versenyzett. Manapság már versenyen kívül, hobbiból nyomja, nem is rosszul, közben persze minden lehetőséget megragad, hogy címlapra kerüljön. Ügyes.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Már egy Mustang EcoBoostnál is olcsóbb az elektromos Dodge Charger
Senkinek sem kell.
- Hírek
Megmenekülnek a sportautók? Mégis maradhat a karbonszál az Európai Unióban
Úgy néz ki, hogy mégsem kell elengednie a gyártóknak a karbonszálat 2029-től.
- Tesztek
300 lóerős belépő az M világbaBMW M235 xDrive
A MINI-k óta tudják, hogyan kell, szóval a 300 lóerős új M235-nek is megvannak a trükkjei ahhoz, hogy vigyorogva vidd el egy újabb körre.
- Hírek
Száz másodperc alatt tele az aksi: a CATL rendszere ezt ígéri
A debreceni gyárral is rendelkező cég saját kezébe veszi az akkumulátorok újratöltését.
- Hírek
Cybertruckokkal hurcolják az üvegkalitkába zárt Teslákat Texasban
A Tesla nem hisz a hagyományos marketingfogásokban.
- Hírek
100 milliárd dolláros veszteséges okozhatnak a vámok az amerikai autógyártóknak
Alakul az autótarifa-matek, megbecsülték a gigantikus veszteségeket és drágulást.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
Érzékeny búcsút vehetnek az amerikai autósok a Nissan legkedveltebb típusától
Donald Trump autóvámja a legérzékenyebb ponton érinti a Nissant.
- Hírek
Érdekes hangja lesz az elektromos BMW Neue Klasséknak
Nem a benzines autók hangját imitálnák.
- Hírek
1,6 millió kilométert tekert a Toyotájába. Kétszer
A Louisiana államban élő férfi rengeteget vezet, és érthető módon elégedett a Toyotákkal.
- Hírek
Csúszhat a Tesla Cybercab és a Semi sorozatgyártása Trump Kínát sújtó vámjai miatt
Korábban a kisebb vámokat még bevállalták volna, a mostani azonban már nekik is sok.
- Hírek
Több baleset is nehezíti a közlekedést kedd reggel, az M4-es autóút, az M0-s és három főútvonal is érintett
Különösen a tehergépkocsikra jár rá a rúd ma reggel.
- Tesztek
Sportosabb, mint hittük – Suzuki e-Vitara egy német tesztpályánMenetpróba: Suzuki e Vitara - 2025.
Erős konkurencia elé néz, de itthon valószínűleg jó esélyei vannak az elektromos Vitarának, ami ugyan csak nyár végén érkezik, de mi már vezethettük.
- Hírek
USA: a Mitsubishi is csak a kikötőig viszi az autóit
Pedig épp rekordot döntenek az eladásiak.
- Hírek
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.
- Közélet
Drasztikusan megugrott az elektromos autók száma, be is zuhantak az árak
Bővül a magyar villanyflotta: közel 3 ezres növekedéssel zárult a március.
- Hírek
Rárombolt a koncra a Volkswagen-leány
A Scaniához kerül a Northvolt egy része.
- Hírek
5 év alatt 900 összeszerelt motort loptak el a Kia gyárából
Győr és Szentgotthárd feszülten figyel.
- Hírek
Két modelljét is kinyírja a Mercedes
Testvérmodellekről van szó: a T osztály és a Citan is megy a levesbe.
- Hírek
Lezárult a 24 órás speedmaraton, közzé tette az eredményeket a rendőrség
A kezdeményezés keretein belül a rendőrség 1300 helyszínen mérte az autósok sebességét.
- Hírek
A Maserati CEO-ja reagált a pletykára, miszerint eladhatja a márkát a Stellantis
Az újabb pletykahullámot az robbantotta ki, hogy a Stellantis egy külsős tanácsadó vállalat, a McKinsey and Company segítségét kérte.
- Hírek
Emiatt kár volt! Életveszélyes kaszkadőrmutatványt mutatott be egy autó utasa a 11-es úton
Az esetről videó is készült.
- Hírek
F1 kibeszélő: Piastri egyre jobb, Norris egyre rosszabb, válság a Red Bullnál
Még ha Oscar Piastri győzelme nem is forgott veszélyben, bőséggel akadt érdekes és izgalmas történés a legutóbbi Forma 1-es nagydíjon.
- Hírek
Felrobbant a Camaro motorja, messzire lőtte a géptetőt
A motorháztető kétfelé szakadt, a felső része tizenpár méterrel az autó mellett landolt.
- Hírek
Mi lesz veled, sportautóipar? Veszélyes anyaggá nyilvánítaná a karbonszálat az Európai Unió
Ha a javaslatot megszavazzák, 2029-ben léphet életbe.
