Karotta már megint ráért. Unalmában az EST TV magazint lapozgatta, és a 2009.04.13-i szám vége felé azt látja, megjelent a legújabb Est könyv. Ejnye már, de ismerős!
Be is ugrott neki a kép, hogy amikor 2005 telén megvettük a szerkesztőségi Zsigulit, az első tankolásnál, valahol Veszprém térségében megálltunk egy fotóra. Talán mert Kalász Csabi technikus könnyezett már a röhögéstől, hogy milyen jól nézünk ki az új szerzeményünkben, fényképezkedjünk le.
A kompozíció szép, hiszen operatőr (Benji) csinálta, maga a kép technikailag nem nagy szám, mert Karotta 2005-ben használatos mindentudó mobilja ennyire volt képes a téli késő délutánban. Házi használatra azért nem volt rossz, a Karotta ki is rakta a blogjára.
Ki hitte volna, hogy a fotót 2009-ben egy hirdetésben látjuk viszont, minimális változtatásokkal. Rajtam még a sárga pufikabátot is meghagyták, a kartartás is stimmel, csak a Karotta nyakára Badár Sándor fejét rakták, az enyémre meg nem tudom, kiét (a reklámozott könyv társszerzője Horváth János).
A dizájner pedig vagy annyira igénytelen volt, hogy egyértelműen azonosítható pontokon sem változtatott. Vagy rettenetesen tetszett neki a szélvédőn a Totalcar matrica, meg a hátsó szélvédőn keresztül a benzinkút falán látható tűzveszély tábla. Digitális kisollóval megcsipkedte a gumikat és belemaszatolt a fényszóróba, de arra már nem volt energiája, hogy eltüntesse a lopás nyomait.
Oké, oké, tükrözte a képet, de azt se azért, hogy a nyomokat eltüntesse, hanem mert jobb oldali hirdetésen befelé kell nézni az autónak. Akkor aztán elment egy kávéra, mert ki volt már merülve, és elfelejtette egy vonalba hozni Badár testét azzal a fekete sávval, ami igazából a Karotta teste az eredeti fotón, és így nem sok értelme van a fél oldalablakot kitakaró feketeségnek. Meg Karotta meghagyott karjának. Meg hogy így jobbkormányos a Lada.
Kedves Est Média, kártérítést és jogdíjat nem kérünk, de a helyetekben annak a tördelőnek áprilisban nem adnánk fizetést. Gazdálkodja ki az átkozott szabotőr.
(Posterize, egy kis Gaussian blur tán még torned/accented edge is belefért, na és az obligát outline, két-három pontos fekete. Karotta/Badar fele hiányzik, lába nincs. Ilyen munkáért alapos fejmosást kaptam volna előző munkahelyemen. Tom csak bólogat egyetértően mellettem. - omm)

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Két modelljét is kinyírja a Mercedes
Testvérmodellekről van szó: a T osztály és a Citan is megy a levesbe.
- Hírek
Felrobbant a Camaro motorja, messzire lőtte a géptetőt
A motorháztető kétfelé szakadt, a felső része tizenpár méterrel az autó mellett landolt.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tartolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
Emiatt kár volt! Életveszélyes kaszkadőrmutatványt mutatott be egy autó utasa a 11-es úton
Az esetről videó is készült.
- Hírek
F1 kibeszélő: Piastri egyre jobb, Norris egyre rosszabb, válság a Red Bullnál
Még ha Oscar Piastri győzelme nem is forgott veszélyben, bőséggel akadt érdekes és izgalmas történés a legutóbbi Forma 1-es nagydíjon.
- Hírek
A Maserati CEO-ja reagált a pletykára, miszerint eladhatja a márkát a Stellantis
Az újabb pletykahullámot az robbantotta ki, hogy a Stellantis egy külsős tanácsadó vállalat, a McKinsey and Company segítségét kérte.
- Hírek
Mi lesz veled, sportautóipar? Veszélyes anyaggá nyilvánítaná a karbonszálat az Európai Unió
Ha a javaslatot megszavazzák, 2029-ben léphet életbe.
- Hírek
Lezárult a 24 órás speedmaraton, közzé tette az eredményeket a rendőrség
A kezdeményezés keretein belül a rendőrség 1300 helyszínen mérte az autósok sebességét.
- Hírek
5 év alatt 900 összeszerelt motort loptak el a Kia gyárából
Győr és Szentgotthárd feszülten figyel.
- Hírek
Rárombolt a koncra a Volkswagen-leány
A Scaniához kerül a Northvolt egy része.
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Hírek
Több baleset is nehezíti a közlekedést kedd reggel, az M4-es autóút, az M0-s és három főútvonal is érintett
Különösen a tehergépkocsikra jár rá a rúd ma reggel.
- Hírek
USA: a Mitsubishi is csak a kikötőig viszi az autóit
Pedig épp rekordot döntenek az eladásiak.
- Hírek
100 milliárd dolláros veszteséges okozhatnak a vámok az amerikai autógyártóknak
Alakul az autótarifa-matek, megbecsülték a gigantikus veszteségeket és drágulást.
- Közélet
Drasztikusan megugrott az elektromos autók száma, be is zuhantak az árak
Bővül a magyar villanyflotta: közel 3 ezres növekedéssel zárult a március.
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Hírek
1,6 millió kilométert tekert a Toyotájába. Kétszer
A Louisiana államban élő férfi rengeteget vezet, és érthető módon elégedett a Toyotákkal.
- Hírek
Érdekes hangja lesz az elektromos BMW Neue Klasséknak
Nem a benzines autók hangját imitálnák.
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Hírek
A McMurtry őrült villanyautója tényleg képes fejjel lefelé hasítani (és állni is)
Még akkor is 2 tonna leszorítóerőt termel, amikor egyhelyben áll.
- Hírek
Hamarosan érkezik az MG új modellje
A Cyber X nevű modellt a Sanghaji Autószalonon mutatják be.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Tesztek
Durrdefekt 180-nál, 30 millióvalTeszt: Denza Z9
Benzinnel és árammal is eszelős, de a veretésnél még jobban ért az erőből parkolás művészetéhez.
- Közélet
Vitatható tábla miatt parkolt tilosban, mégis megbüntették!
Hibát hibára halmozni csak a hatóságnak szabad, az autós örüljön, ha nem kell fizetnie? Azért ennél kicsit többet várnánk egy jogállamban.
