Határ a csillagos ég?
Somi barátom pár fotója indította el a gondolatlavinát, amely végül is ezen poszt megírásához vezetett. Nem csoda, egy Bugatti Veyron mindig megmozgatja az ember fantáziáját. Ferdinand Piëch valóra vált lázálma mind a mai napig megosztja az autós társadalmat, ha nem magát a közvéleményt. Egyik oldalon állnak azok, akik számára nem a borzasztó tempó jelenti az adrenalint, a másik tábort pedig a javarészt a sebességőrültek alkotják.
Valahol középen helyezkedik el a józan kisebbség. Magam sem tudom, hogy csapodárként melyik csoporthoz tartozom, de abban biztos vagyok, hogy maga a Veyron inkább egy autóépítészeti-műremek, mintsem egy köznapi értelemben vett autó. Persze mint minden alkotásnak, ennek praktikuma is szinte nulla, de ugye nem gondoltuk egy percig sem, hogy erről szól?
Akár a korszak tökéletes demonstrációja is lehetne, mint az űrrepülőgép vagy a mobiltelefon. Itt tart az emberiség, erre is képesek vagyunk, ha akarjuk igazán, persze rengeteg pénzből és erős ráfizetéssel, de meg tudjuk csinálni a 400 km/órás sebességet elérő...hmm...autót? Nevezzük annak. A maga módján több minden szupersportnál, külön állatfaj. (Majdnem ideírtam: mint a Kia Soul, ScionxB, lol.)
Mert autó-e ez még vagy valami más? A Bugatti Veyron maga módján nem inkább egy önálló valami? Egy über-über granturismo? Van egyáltalán kategóriája és ha igen, mik a kritériumai? A négyszázas tempó elérése vagy a borzasztó ár? És itt jött el a vita pillanata. Mert nézzük csak, a Volkswagen nem szimplán a világ leggyorsabb autóját csinálta meg, hanem a világ leggyorsabb használható autóját. Lehet, kicsit zavaros a megfogalmazás, ha tud valaki jobbat, ide vele. Szóval hektoliternyi izzadtság, gigantikus mérnöki munka és temérdek beledöntött pénz árán elkészítettek valamit, amibe beülünk, bekötjük magunkat, hátradőlünk a kényelmes ülésben és mondjuk Darth Vader belépőjének taktusai közben négyszázra gyorsulunk. Az automataváltó dolgozik, a klíma kellemes, az Autobahn kihalt és nyílegyenes, mi pedig zúdulunk alá, mint egy fékszárnyait nyitott Stuka.
Chris Harris megmutatja, milyen egyszerű is ez. A hang pedig....
Persze vannak, akik félreértették a dolgot és azonnal hajtani kezdtek még magasabb sebességért. Az Ultima Aero SSC naná, hogy gyorsabb. Nézzék csak.
Szerintem a balkezes eldobott kesztyűt vette fel a Shelby Supercars. Ettől persze övék lett a világ leggyorsabb szériában gyártott autója, lehet Veyron Bust-matricát osztogatni az érdeklődőknek, de vessük össze a két videót még egyszer. Nem tűnik fel valami? Vagy már én hülyültem meg teljesen és beszélem be magamnak, hogy egy bőrüléses, puritán versenyautót látok piedesztálra emelve egy automataváltós, kényelmes GT-vel szemben
Na és a képek, az egyetlen szlovák Bugatti Veyronról, melynek tulajdonosa Zoroslav Kollár egy disztingváltnak mondott, műkedvelő milliárdos. Nincs egyedi rendszáma, az utcán parkol. Ahol jónak látja. Az ugyan biztos, hogy megteheti, nem kell, hogy aggassza a bírság, de fene tudja, mennyivel szebb lenne, ha tényleg úriemberként viselkedne. Nem ciki Bugatti kulcstartót pörgetve állni a verda mellett, míg lekerül róla a bilincs?

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Emiatt kár volt! Életveszélyes kaszkadőrmutatványt mutatott be egy autó utasa a 11-es úton
Az esetről videó is készült.
- Hírek
Lezárult a 24 órás speedmaraton, közzé tette az eredményeket a rendőrség
A kezdeményezés keretein belül a rendőrség 1300 helyszínen mérte az autósok sebességét.
- Hírek
Felrobbant a Camaro motorja, messzire lőtte a géptetőt
A motorháztető kétfelé szakadt, a felső része tizenpár méterrel az autó mellett landolt.
- Hírek
F1 kibeszélő: Piastri egyre jobb, Norris egyre rosszabb, válság a Red Bullnál
Még ha Oscar Piastri győzelme nem is forgott veszélyben, bőséggel akadt érdekes és izgalmas történés a legutóbbi Forma 1-es nagydíjon.
- Hírek
Mi lesz veled, sportautóipar? Veszélyes anyaggá nyilvánítaná a karbonszálat az Európai Unió
Ha a javaslatot megszavazzák, 2029-ben léphet életbe.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Két modelljét is kinyírja a Mercedes
Testvérmodellekről van szó: a T osztály és a Citan is megy a levesbe.
- Hírek
A Maserati CEO-ja reagált a pletykára, miszerint eladhatja a márkát a Stellantis
Az újabb pletykahullámot az robbantotta ki, hogy a Stellantis egy külsős tanácsadó vállalat, a McKinsey and Company segítségét kérte.
- Hírek
5 év alatt 900 összeszerelt motort loptak el a Kia gyárából
Győr és Szentgotthárd feszülten figyel.
- Hírek
100 milliárd dolláros veszteséges okozhatnak a vámok az amerikai autógyártóknak
Alakul az autótarifa-matek, megbecsülték a gigantikus veszteségeket és drágulást.
- Hírek
Érdekes hangja lesz az elektromos BMW Neue Klasséknak
Nem a benzines autók hangját imitálnák.
- Közélet
Drasztikusan megugrott az elektromos autók száma, be is zuhantak az árak
Bővül a magyar villanyflotta: közel 3 ezres növekedéssel zárult a március.
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Hírek
1,6 millió kilométert tekert a Toyotájába. Kétszer
A Louisiana államban élő férfi rengeteget vezet, és érthető módon elégedett a Toyotákkal.
- Hírek
Több baleset is nehezíti a közlekedést kedd reggel, az M4-es autóút, az M0-s és három főútvonal is érintett
Különösen a tehergépkocsikra jár rá a rúd ma reggel.
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Hírek
USA: a Mitsubishi is csak a kikötőig viszi az autóit
Pedig épp rekordot döntenek az eladásiak.
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Hírek
Rárombolt a koncra a Volkswagen-leány
A Scaniához kerül a Northvolt egy része.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Hírek
Hamarosan érkezik az MG új modellje
A Cyber X nevű modellt a Sanghaji Autószalonon mutatják be.
- Tesztek
Durrdefekt 180-nál, 30 millióvalTeszt: Denza Z9
Benzinnel és árammal is eszelős, de a veretésnél még jobban ért az erőből parkolás művészetéhez.
- Hírek
A McMurtry őrült villanyautója tényleg képes fejjel lefelé hasítani (és állni is)
Még akkor is 2 tonna leszorítóerőt termel, amikor egyhelyben áll.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Közélet
Vitatható tábla miatt parkolt tilosban, mégis megbüntették!
Hibát hibára halmozni csak a hatóságnak szabad, az autós örüljön, ha nem kell fizetnie? Azért ennél kicsit többet várnánk egy jogállamban.
