Fogyasztáscsökkentő tabletta, 1. sz. kontrolljármű
Stresszes volt, de vége, én már tudom, csökkenti-e a fogyasztást az FFI MPG-CAPS fogyasztáscsökkentő tabletta. Az FFI a Fuel Freedom International rövidítése, ami inkább hangzik kisegyháznak vagy terrorista szervezetnek, mint valami autós akárminek.
Aki olvasta az előzményeket, most már hetek óta tütelmetlenül várja a végeredményt.
Övék az autozzonolcsobban.com
Szörnyű sületlenségek, fárasztó agymosás, amivel mindig az a legnagyobb baj, hogy hát persze, hogy hülyeség, de mi van, ha mégse? A lexikonok tele vannak olyan feltalálókkal, akiknek már megmondta a földrajzilag illetékes tudományos akadémia, hogy nem lesz az úgy jó, ők mégis feltalálták a repülőgépet vagy a lapos képcsövet.
Tehát teszteljük.
Ilyen borzalmak olvashatók a honlapon:
"Szándékaink szerint, amit ez a katalizátor tesz, egy változás, ami a hengeren belül az égés mértékét formálja. Ez pedig 30% nyomásnövekedést eredményez időegység alatt a dugattyúban lefele mozgáskor egy nem katalizátoros állapothoz képest. Ez eredményezi a megnövekedett teljesítményt."
De ha Kopernikusz véletlenül dadog, maradjon a geocentrikus világkép?
Beleraktam a saját autómba, hiszen tesztautót nem veszélyeztetünk idióta kísérletekkel. Az autóm még él, természetesen lehet, hogy a káros hatások csak hosszú távon jelentkeznek, az mindenesetre reményre ad okot, hogy mennyiségileg az összesen belerakott három tabletta nem tétel.
Autóztam vagy két hétig, és végül tessék: 300 kilométer, bő 51 liter, az 17 literes fogyasztás, pont amennyi tabletta nélkül volt. Igen, közben kicsit hidegebb lett, de a 17 liter a téli fogyasztásom. Ráadásul az értékelhető fogyasztáscsökkenés már csak azért is fontos volna, mert egy tabletta 600 forint, tehát két liter benzin. Ha csak másféllel fogyaszt kevesebbet az autó, már buktunk az üzleten. Ez viszont most majdnem tökéletesen telibe találta a tabletta nélküli fogyasztást.
Gyakori hidegindításokkal, rövid utakkal számolva nyilván fel lehet állítani olyan elméletet, mely szerint az alacsonyabb alapjárat, meg a mittudoménmi tudományosan nem kimutathatóvá teszi a hatást. Úgyhogy nosza, menjünk Bécsbe autópályán, 135-re állított tempomattal. Szél sincs, a hőmérséklet érdektelen, a Tehén autópályán 13 litert fogyaszt.
És indulás előtt teletank, bele a fogyasztáscsökkentő. Bécsben kötelező autófotó a múzeum előtt, nehogy már csak a Viktornak meg a Csikósnak legyen. Az is tény, hogy kicsit nehezen tudtam odaparkolni, mert bár volt hely, de egy értelmes illető tökéletesen elállta a robogójával. Úgyhogy a robogót odébbvonszoltam, így az nem látszik a képen.
Hazafelé pedig el is telt a 300 autópálya-kilométer. Pont meg kellett állnunk egy kis kései ebédre is, úgyhogy az Autogrillben megtömtük a bendőt, aztán nem volt mit tenni, a Tehén is enni kért. 307 kilométer, 41 liter, ez 13,35-ös fogyasztás, a hibahatáron belül, szintén kicsit magasabb, mint FFi MPG-CAPS nélkül. Nem mondom, hogy a cucc növeli a fogyasztást, inkább csak egyértelműen jelzi, hogy nem csökkenti. Az MPG-CAPS viszont ígér javuló emissziós értékeket is, ami egy szabályozott katalizátor esetében értelmezhetetlen.
Tehát városban és autópályán is tökéletesen annyit fogyasztott, mint tabletta nélkül. Bocs, de ezután teljesítménymérésre már nem viszem el. Örülök, hogy nem lett baja. Legalábbis remélem. Hogy a Prolongot pedig miért nem teszem bele, egy másik alkalommal mesélem el.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Súlyos baleset az M1-esen, az autópályát lezárták
Az M1-es autópályán egy kisbusz és két személyautó ütközött Biatorbágy térségében.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Technika
Egyszer mindenkinek kell egy izgalmas autó!MűhelyPRN: Renault Megane RS Cup – 2013.
A Sport és RS Renault modellek gyárilag alkalmasak képesek megadni életed autózását egy szerpentinen vagy versenypályán, de jót kell venned belőle!
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
