A nyomtávszélesítés jót tesz
A babakocsi kereke éppen egy jégbordának ütközött, miközben én görcsösen próbáltam egyensúlyomat megtartani. Miközben Rozi a pórázát rángatva elindult az éppen aktuális udvarlója felé, azon izgultam, hogy a másik kutyánk a lelkes látogatót el ne fogyassza. Öt élőlény sorsa állt ingatag lábakon, a szó szoros értelmében. Nem való a babakocsi a hóba, szánkó kell ide, pontosabban ikerszánkó, azzal talán tudom menedzselni a dolgokat.
Volt egy régi szánkónk. Azt hiszem, kétszer húztam le vele a szemetet a konténerig, ez volt az eddigi pályafutása. Most kiguberáltam a lomtárként üzemelő kutyakennel legmélyéről, mivel komoly terveim voltak vele. Bár először még az is megfordult a fejemben, elszaladok venni még egy szánkót, hogy mindkét gyereknek legyen, de aztán rájöttem, ez csúnya megfutamodás lenne, és nem is vagyok vele sokkal előrébb.
Szélesíteni akartam a szánkót, mert igazságtalanság lenne a hátsóval, ha egymás mögé ültetném őket. Először a léceket csavaroztam le, majd hosszában kettéfűrészeltem. Vasfűrészt választottam, mert egy központi merevítő lemezt is át kellett vágnom, a keményfához meg jó a kis fogú fűrész. Gyorsabban megvolt, mint gondoltam. Ez az egész átalakításra igaz volt, két óra húsz perc alatt végeztem mindennel.
Lemértem, 850 mm szélesség lenne ideális két gyerekülésnek. Kemény fával szarul vagyok eleresztve, ezért a ház mögötti fa- és haszonvastelephez fáradtam, és lecsaptam az első utamba akadó acél zártszelvényre. Minden tiszta hó, én tuti nem fogok itt kutatgatni. Kirángattam a fagyos, rozsdás vasat, ami a régi garázsajtónk kerete volt. Éreztem én annak idején, hogy nem szabad kidobni ilyen értékes anyagot. Ráadásul kiváló zsanérok is vannak rajta, egyszer még az is jó lehet valamire.
Azért meglátszott az anyagon a pár év szabad téren, de sikerült kinyernem két egészséges darabot. A daraboláshoz persze flexet választottam. Hideg is volt, meg a balesetvédelmet előtérbe helyezve egy, a garázsban kallódó harleys kesztyűt kaptam magamra. A legnagyobb gondot az okozta, hogy a közelben álló Sciont nehogy összeszikrázzam. Elállni csak nem fogok, inkább mindig úgy fordultam, hogy ellenkezőleg repüljön a szikra. Évekkel ezelőtt a Transporterem üléscseréjénél az egész belsőt és kedvenc bomberdzsekimet is szétégettem a flexelés szikráival. Azóta elővigyázatosabb vagyok.
A vasakat pillanatszorítóval szépen a helyére raktam, hogy lássam, megállja-e helyét az elképzelés.
Mindent rendben találtam, nekiálltam furkálni. Úgy terveztem, hogy kapupánt csavarokkal rögzítem a rudakat.
Nyolc hosszú csavar kellett, nem volt egyszerű összeszedni a lomokból, de még ezek sem voltak elég hosszúak. Sebaj, kicsit megsüllyesztettem a fát, így legalább nem lóg ki az anya. Csodásan nézett ki, meg voltam elégedve magammal.
Még egyszer ki kellett mennem a ház mögé, mert előre is kukáztam egy húszas L vasat a régi helyére. Két facsavarral azt is rögzítettem, így ez adott egy kis merevséget az orrának. Gyakorlatilag kész voltam a vázzal, megdöbbenésemre elég masszívnak bizonyult. Most már csak az ülőléceket kellett a helyére raknom. Mivel gyerekhordozó lesz ráerősítve, ezért nem kellett sok léc, az eredeti háromból csak kettőt csavaroztam fel, amihez rögzítettem a hordozó kihajtható lábát.
Itt is mindegyik csavarfejet süllyesztenem kellett, mert megint nem leltem elég hosszú csavarokat. A gyerekhordozót természetesen gumipókkal kell felerősíteni a szánkóra. Mivel a pókozás eltart egy darabig, egy pillanatra elgondolkodtam szofisztikáltabb megoldáson is, de elvetettem a gondolatot. A gumipóknál úgy sincs jobb.
A fém alkatrészeket nem kezeltem semmivel. Idényjárműről van szó, jövőre úgyis kinövik, felesleges túlbonyolítani.
Ebben a zártszelvény-méretben kapható szögletes műanyag dugó a cső végére, na maximum azt veszek, ha látok valahol.
Mire kész voltam, besötétedett. Gondoltam, majd másnap kipróbáljuk.
Na azóta szar idő van. Másnap esett ez eső, a hó java része elolvadt. Most már szinte mindenhol csak jég van.
Lehet, hogy most jobb lenne a babakocsi, de nem érdekel, szánkózni fogunk, az tuti.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?
- Hírek
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.
- Hírek
A Maserati CEO-ja reagált a pletykára, miszerint eladhatja a márkát a Stellantis
Az újabb pletykahullámot az robbantotta ki, hogy a Stellantis egy külsős tanácsadó vállalat, a McKinsey and Company segítségét kérte.
- Hírek
Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet
Lehet, hogy az Ioniq 4, de lehet, hogy nem.
- Hírek
A Ford megkezdte az alkudozást
A Ford egyrészt szereti Trump vámjait, másrészt a pokolba kívánja őket
- Tesztek
Elém forró aszfaltot öntsetek!Teszt: Kia EV6 e228 RWD GT-Line - 2025.
Ha tetszik az EV6 új arca, és a megnövelt akkukapacitással is elégedett vagy, már csak egyvalamire fogsz vágyni: tükörsima utakra.
- Hírek
Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten
Az önkormányzat célja, hogy 2030-rafelére csökkentse a halálos közlekedési balesetek számát
- Hírek
Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták
A fővárosi hivatásos tűzoltók áramtalanítják a járműveket, aki teheti, kerüljön.
- Hírek
Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
Csoda, hogy senki sem sérült meg.
- Hírek
Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára
A szomszédban is vannak furcsa sofőrök.
- Hírek
A bő ezer lóerős sportautóiról híres Koenigsegg atyja egy GR Yarissal jár a mindennapokban
Korábban egy öreg Mazda MX-5-öt hajtott, amit még az egyetemi évei alatt vásárolt.
- Égéstér
Ezeket vennénk 1 millióért
A fillérekből fenntartható városi minik és a családi használatra is alkalmas kombik, egyterűek mellett hobbi célra is választottunk sportos vagy veteránkorú típusokat.
- Hírek
Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban
Sikerült olcsóbbá tenniük az előállítást.
- Hírek
Új átkelőhely nyílt a magyar határon
A nagyhódosi átkelőnél személygépjárművel és gyalogosan lehet áthaladni.
- Hírek
Az F1-es Bahreini Nagydíj legnagyobb kérdései
Szinte nem is lehetne nagyobb különbség a múlt hétvégi Japán Nagydíj, valamint a most következő Bahreini Nagydíj között.
- Hírek
Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris
A mérnökök elsősorban az aerodinamikán és a vezethetőségen dolgoztak, de a váltót is finomhangolták.
- Hírek
Már a Nürburgringen tesztelik az elmúlt évek legszebb BMW-jét
Az autót még 2024 májusában mutatták be egy gyönyörű koncepció formájában.
- Hírek
Itt az új elektromos Mazda, ami nagy eséllyel Európában is kapható lesz
Az elektromos 6-os után érkezik az elektromos CX-60.
- Hírek
Máris emelkedni kezdtek a használt autók árai az USA-ban
Valószínű, hogy vámok miatt az árak a kereslettől függetlenül emelkedni fognak.
- Hírek
Egy pillanatnyi kihagyás is elég volt: fejtetőn kötött ki az M0-son
Az esetről videó is készült.
- Hírek
Egy csomó budapesti utat lezárnak a hétvégén
Térképen mutatjuk, mire számíthatnak az autósok.
- Hírek
Összefogna Kína az EU-val: örülhetnek az autóvásárlók?
Ez lenne a válasz az amerikai csapásokra.
- Hírek
Bunkert épített egy öreg családi egyterűből, csak egy temus markoló kellett hozzá
Ásott egy nagy lyukat a 6000 dolláros markolóval, amit a Temuról rendelt.
- Hírek
Hyundai: Egy-két generáció múlva ismét a fizikai gombok hódítanak az autók beltereiben
A Hyundai Motor Group formatervezési főnöke szerint ez csak egy átmeneti korszak.
