Aztán Lamborghini, kéne-e?

Cupra Formentor VZ 2.0 TSI DSG 4Drive – 2020.

2020.10.22. 05:23

Amióta nálam van, ízlelgetem a nevet. Formentor, Formentor, Formentor... Inkvizíciós kellékek, túlságosan okos, kegyetlen tanárok, sci-fi filmekbe illő eltaposó eszközök, no meg a Harry Potter könyvei mind eszembe jutnak. Pedig a Seatból kinőtt spanyol luxus-sportmárka első autója csupán egy ibériai félszigetről kapta a nevét. Dedós dolog neveken viccelődni, de nehéz kinőni a dedóból, amikor ilyen magas a labda. De ha megszokjuk, jó lesz ez a név. Olyan izé, férfias.

Bálint fiam szerint úgy néz ki, mint egy Seatba oltott Mazda. Én a tapasztaltabb, úgy gondolom, nem minden a háromszög-lámpa, a sok él meg a döntött, fejre állított trapéz maszk, amitől ő annak a kettő gyermekének látja, aminek. Mert nekem ez egy zsugor-Lamborghini Urus; csupa él, agresszió, állva is szaggatni akarás. És zsugor-Lamborghini Urus a külföldi autó kollégák többségének is, ahogy látom. Meg aztán – a neve is spanyol, márpedig milyen autóknak van mindig spanyol nevük (a Seat nem ér)? Ugye? Hát.

Borzasztóan tetszik, pedig be vagyok oltva SUV-ok ellen, s ha valaki nekem elkezd maszatolni még ezzel a crossover-dologgal is, hát menten fennakad a szemem. A krosszóver az a régi Nissan Qashqai, ember, egy nagy kerekeken guruló zselékombi meg az összes klón, ami belőle kinőtt. Nem hagyom, hogy ilyen hamar beidegződjön a név, hiszen az az SUV után következő falat, s még az SUV-t sem sikerült lenyelnem, olyan mócsingos. De ez itt akkor is tetszik, annyi ideig kattogtatom rá a fotómasinámat, hogy észre se vettem – semmi fény nem maradt a végére.

Basszus, ennek a Mesonero-Romanosnak – na, nem azért mondom, mert együtt ittunk a Budai Várban (pedig tényleg), de – van keze. Adott ez a mániája, az egyszerű vonalakkal megrajzolt, elegáns, lendületes irányzat, mint például az Ateca, vagy az új Leon. De úgy tűnik, ha azt kérik tőle, skiccel ő manga regénybe való keszekuszaságot is, ami a végén jobban néz ki, mint bármi, ami valaha bármilyen manga lapjait díszítette. Kár, hogy most már a Renault-nál firkál, hiányozni fog a Seatnak... bocsánat, a Cuprának.

Ugye mindenki érzi, van itt egy kis zavar a térben. Ez az autó ugyanis nem Seat, hanem Cupra; utóbbi név épp ezzel a modellel válik a szemeink láttára önálló márkává. A Volkswagen-konszern elég sokáig próbálta elhitetni a világgal, hogy a Seat a fiatalos, latinos VW, de nem hinném, hogy a nagyon naivokon kívül sokáig bárki el is hitte ezt. Aki Seatot vett, azért tette, mert olcsó volt, közel lakott a kereskedéshez, a haverjának is olyanja volt, spanyol állampolgárságú volt, vagy, mert egyszerűen csak tetszett neki – mert azért a Walter da Silva-féle Dynamic Line és a mostani, Romanos-féle sima stílus is elég faszán mutat.

Szóval akkor – ez egy Cupra. Az orrán, a kormánykerekén ott a logó, ami mindent elmond arról, milyen. Egyszerre hasonlít a Dainese motoros ruhák címkéjén levőkre, illetve a nem igazán a kifinomultságáról híres, de brutálisan nagy teljesítményű erősítőket, iszonyatosan ütős bandpass mélyládákat gyártó, amerikai Rockford Fosgate hifi márka jelére. Csupa fiataloknak, erős dolgokat kedvelőknek való cucc, akárcsak az, aminek a Cuprát szánják. Tényleg elég jó a logó, de érezni rajta ezt a megfoghatatlanul huszonegyedik századi kiszámoltságot. Tudják, régen mindent érzékkel dobtak be a menők, legyen az VW-logó, Mercedes-csillag vagy éppenséggel a vörös terror, csak így kirántották a séróból, mert érezték. Ma a különféle mintákkal való, széles csoportokon végzett felmérések, a kapott válaszok hosszú elemzései, majd sorozatos igazgatótanácsi döntések alapján születik meg, hogy azt kell mondani, Brüsszel, és hogy az emblémának mély bronzszínűnek és harmonikusan keszekuszának kell lennie. Mélyen az agyunkba nyúl itt mindenki, csak mi hisszük azt, hogy szabadon döntünk.

Ha az új Seatokra elfogadjuk, hogy menők, akkor erre a Cupra Formentorra új dimenziót kell nyitnunk, mert annyival dögösebben néz ki bármilyen Seatnál (teszem hozzá, az Arteont leszámítva bármilyen Volkswagennél és minden Skodánál), hogy kilóg az eddigi értelmezési keretrendszerből. Minden szögből jól néz ki, minden nagyobb és kisebb felületén van valami érdekes hajlítás, él, lámpa, betét, az egész mégis rettentősen egyben marad, harmonikus, kicsit úgy, ahogy a Sagrada Familia. Persze autóban, meg száz évvel később, meg... ehh, alapvetően mindegy. Szóval tényleg tetszik mindenkinek, látom a guvadó szemekből. Pokolian mutatós – eddig kétféle színben láttam, mindkettőt csak bámultam én is, halk nyál csöppent a POHU-aszfaltra.

Persze nem egy Urus, mert általában véve nem hatalmas, alig hosszabb (a tengelytávba csak néhány centit toldottak be) az alapjául szolgáló Seat Atecánál. Az illúzió azonban megvan, még én is beszoptam, mert amikor beálltam vele a mosóba, a biztonság kedvéért megkérdeztem, befér-e. A kezelő fel se pillantott, csak annyit dünnyögött – másfélszer ekkora autó is simán, nyugi. És tényleg, a Formentor tizenöt centivel alacsonyabb az Atecánál és csak öttel magasabb a Leonnál, azaz épp másfél méter magas. Mondom, mélyen az agyunkba nyúl a formaterv, teljesen átver. Engedjük át magunkat a flow-nak, jó lesz, félni nem kell.

Ettől a viszonylagos kicsiségtől – az autó nincs egészen 4,5 méter hosszú - még nem szűk, sőt, egyáltalán nem az. A szokásos VW-konszernes ergonómia fogad beszállás után, ami azt jelenti, hogy 140 centitől 230-ig mindenki megtalálja magának a kényelmes helyet elöl, s még jobb, hogy a Formentor teteje sem lejt túlságosan, ezért hátul nemcsak bőséges lábtér van, hanem a fejeknek is marad rendesen levegő és centiméter – ez még sokkal nagyobb SUV-okról sem okvetlenül mondható el. Oké, szűkül az ablakvonal, elég mélyen is van az ülőlap, ezért ha gyerek csüccsen hátra és nem valami extra magas pótülésben ül, sokat nem fog látni a tájból. Személyes tapasztalataim szerint a gyerekek akkor sem nézik a tájat, ha üvegbura alá ültetjük őket, tehát tök mindegy, ha van tablet vagy mobil kéznél, egy teljes paneles Transit rakterébe is száműzhetjük őket, észre se veszik.

Maga a belső tér a célszerű és ismert VW-konszernes keretek között közepes sikerrel hoz másik ízt az MQB-platformos világba. A világító csíkot, ami körbemegy az ajtókon és a műszerfal felső élén ismerhetjük már más, gazdagabban felszerelt Seatokból, például akár a Leonból, vagy a Tarracóból is, a műszerek és az ő faluk formája sem jelentősen más, de a varrott bőrnek látszó dolgok, a bronzszínű betétek, illetve az egybe fejtámlás, már-már kagylóülésnek látszó, de minimum gémerszékeknek mondható ülések annyira elviszik a szemet, hogy tagadhatatlanul van némi újszerűség itt. A kormány azonban mekkora blaszfémia – a bal küllő alatt levő, kör alakú autókarakter-váltó nyomógomb (rajta a Cupra-logóval), illetve a másik oldalon levő indítógomb miatt tiszta Ferrari 458 Italia vagy Alfa Giulia QV. Bár, ha belegondolok, kicsit talán még jobban is néz ki azokénál, de akkor is koppintás.

Kapcsolódó
Alfa Romeo Giulia QV: maximumra pörgetve

Alfa Romeo Giulia QV: maximumra pörgetve

Két intenzív nap a legjobb Alfával, Badár Sándorral, és a Pannónia-Ringen pályateszttel.

Ha már szóba kerültek a kagylóülések – engem baromira zavart, hogy nem lehetett állítani a fejtámaszt, teszem hozzá, a biztonsági öv felső rögzítéspontját sem. Az öv kicsit vágott, ha oda állítottam az ülésmagasságot, ahol kellemesen csücsültem, a fejtámla pedig magasabban volt a fejem közepénél is, ezért ráfutásos balesetben pont benyaklott volna a gerincem a lukba. Pedig a 187 centimmel nem vagyok épp töpörödött...

A komfort amúgy is másodlagos ebben a tüzet lehelő crossoverben. Mert mi történik, ha az ember egy eleve kicsit magas tömegközéppontú, eredetileg SUV-nak indult járműre hatalmas felniket szerel peres gumikkal (235/40 R19), majd – hogy a turbós, négyhengeres, kétliteres benzinmotor 310 lóerőnyi teljesítményéhez, 400 newtonméternyi max. forgatónyomatékához és a 250 km/h-s végsebességhez kellő legyen a stabilitás, fel is keményíti a futóművet? Megsúgom, a végeredmény nem éppen egy Citroen DS23-rivális lesz.

A Formentorral való közlekedés folyamatos velejárója egyfajta állandó karcosság, bármelyik autóüzemmódot is tárcsázza fel az ember a már emlegetett Cupra-gombbal. Egy ideig próbálkoztam (van olyan beállítás is, ahol mindent – gázpedál-érzékenységet, váltási pontokat, csillapítást magának hangolhatja az ember), aztán alapbeállításban hagytam az egészet. A finom bukkanókat olyankor sem nagyon szűri ki a rugózás, a közepeseken is csak alibiből dolgozik kicsit, a nagy gödrökön pedig alaposan odaüt, még reccsen is minden körülöttünk egy nagyot. Létezik az a sima út, amelyiken elfogadhatónak érezni, de olyanból nagyon kevés van a mi hazánkban. Emellett a gördülési zaj is a hallhatótól a tetemesig terjedő skálán mozog, útfelülettől függően. Szóval nem az érzékenyek, ábrándos lelkűek járműve lesz ez.

Aki viszont valami furcsa perverzióból kifolyólag olyanokat akar menni, mintha sportkocsija lenne, de közben magas(ka) építésű autóra vágyik, az megtalálja vele a számítását. Az általános keményítés jót tesz a kormányzásnak, amely az általam vezetett MQB-platformos (Golf-Leon-Octavia-T-Roc-Ateca-Karoq ésamimég) autók közül eddig a leginformatívabbnak és legprecízebbnek tűnt. Nem igazán hátsókerekes a szint, annyira nem lehet olvasni benne tenyérrel a talajról, de igen tisztességes a visszajelzés. A hatalmas Brembo-fékek inkább emlékeztetnek a sportmotorok durva húzására, mint bármilyen autóéra – ennek megfelelően adagolni is nehezebb őket -, iszonyatos a lassító erejük.

Kanyarban meg aztán – pláne ezzel a négykerekes hajtással – eszeveszett dolgokat lehet művelni a kis batárral. Száraz úton előre megfontolt tömeggyilkosi szándékkal kell nekimenni a fordulónak, hogy a sínautóságon kívül egyéb történjen, persze a teljes vérkészletünk egyik oldali tüdőnkbe átáramlását leszámítva, s ha vizes az út, még akkor is tetemesek a tartalékok. Ilyenkor azért már könnyebb csúszásba vinni, s ekkor venni észre, hogy alapvetően elsőkerekes platformból lett 4x4-es ez, mert elsőre mindig az orrát akarja tolni. De jelzem – ehhez már csúnya dolgokat kell művelni.

A motor meg tényleg fantasztikus, mit művel. Ha nekem öt évvel ezelőtt valaki mutat egy ilyet, és azt mondja, kétliteres, hát hangosan kiröhögöm. Képtelenség. De nem, 2020-ra eljutottunk oda, hogy 155 LE/l fajlagos teljesítmény mellett is csak ekkora blokkra van szükség. Ez mindenhol megy, lent lelkesen és azonnal, közepes fordulaton már mámorítóan, fent, jól kihúzatva meg totál antiszociálisba vált át. Ha ilyenkor Cupra-módban van a menetválasztó, kapunk hörgő-kerregő, váltáskor visszadurrogó, érdekes, eleinte nagyon izgalmas, később nettó szintetikus dobhártyapiszkálásnak tűnő zajokat is – nagyrészt a hangszórókból. Párszor szórakoztató, de ha több időm lett volna a kocsival, biztosan keverek magamnak egy olyan egyéni beállítás-koktélt, amiben Cupra-üzemmódosként működik minden, csak a zajt hagyom ki. Lehet egyáltalán olyat? Hirtelen nem is emlékszem, csak a 13 l/100 km-nél stabilizálódó fogyasztás rémlik fel egész konkrétan. Bár tény, nagyon sokat mentem városban, a keveset pedig, amit azon kívül tettem meg, nem éppen szelíden abszolváltam.

Mindenesetre az autópálya-tempó, a szerpentin, egyáltalán, a városon kívül való döngetés nagyon fekszik a Formentornak. Fura ilyet mondani, nekem meg pláne, de hiába crossover, ezzel tényleg szívesen elszúr az ember egy szombat délelőttöt nettó autózás ürügyén. Nem mondom, hogy egy MX-5 ND-vel nem élvez háromszor akkorát, de a körülményekhez képest (crossover!) egész jó ez. Persze nyilván meg se közelíti a Porsche Macan fizikára fittyet hányó képességeit, mert azt tényleg olyan vezetni, mint egy sportkocsit és nem csak ahhoz képest, de értékelhető az erőfeszítés. Egy sima Atecához képest pedig valóban nagy az előrelépés.

Azt kell mondanom – ebben a steril, művilágban a Formentor még mindig igazi autót ad az ember kezébe, egy érezhető, fizikai valamit, ami befordul, hátba nyekkenti, szórakoztatja. Egyvalami von csak le a csapatós érzésből – a DSG-váltó. Mert az a lelke mélyén inkább az öreguras léptetéseket szereti, a hektikus vezetésre nincs mindig bekészítve a megfelelő fokozata. Sokszor előjön vele az érzés, mintha üres levegőt taposna a jobb láb. A gyorsítási szándékra ugyanis jön a tétovázás, a motorfordulat meg se moccan, amíg nincs meg a kellő fokozat, aztán végre, egyszer csak hőőőőő, prüszkölve, vöröslő arccal, de rettenetmód nekiindul a Formentor. Nem éppen, hogy is mondjam, élesen szablyaszerű vezetési precízió ragad meg emlékként a fejben. Nem mindig fordul elő ez a hezitálás, inkább csak változó ütemű forgalmi szitukban, de amikor igen, akkor rém kellemetlen.

Nem sokat javít a váltó furcsaságain az Cupra-üzemmód bekattintása sem, mert a váltó zavarodottsága nem beprogramozott, hanem kialakításból fakadó hiba. Durvább menet-üzemmódban kapunk mindenféle prüszköléseket, teátrális duplakuplung-gázfröccs-hangokat (minek duplakuplungolni egy ilyen váltóval?), de a procedúra nem lesz olajozottabb.

Mint minden legújabb kori, MQB-alapú VW-terméknél, itt is nehezen megszokható (vagy egyenesen megszokhatatlan) a fedélzeti rendszer. Nem bírták ki, ebben is a 12 collos érintőpanelről vezérelhető egy csomó minden – szerintem legalább másfélszer annyi, mint amennyit szabad lenne. A szellőzés a legfájóbb pont, mert annak az állításához is állandóan a képernyőt kell bámulni, de a rádió is turkálás után jön elő, ráadásul a képernyő sokszor teljesen érzéketlen és erőből kell böködni, taperolni, hogy bármit tegyen, a kezet meg nincs hova támasztani alatta, ezért például egy távolabbi adó kikeresése rázós úton lottószelvény-töltögetéssé válik. Olyan jó volt a régi rendszer még a Golf VII-esben, miért kellett lecserélni?

Legalább ami a vezető előtt van, az istenien variálható. Ehhez a változtatható TFT-műszerfal-témához talán a Volkswagennél (bocsánat, Seatnál... izé, Cupránál) értenek mostanában a legjobban. Az ipari átlagnál sokkal többféle alap-kijelzőüzemmód van – összesen hat, ezt kapd ki BMW –, s azok között a jobb kormányküllőn könnyen áttekinthető billenőkapcsolókkal lehet navigálni – erről meg a Volvo vehetne jó példát. És szépek azok a műszerek, s az ember valahogy az érzi, nemcsak egérmozi az egész, hanem van értelme is.

Az biztos, hogy nekem nem kéne ez a Formentor, ahhoz a tippjeim szerint alsó hangon 14 (de ebben a felszereltségben el tudom képzelni, hogy sokkal húzósabb) millió forintos áráért nagyon nyers, zötyögős, a fedélzeti rendszerét pedig még a régi Peugeot-féle i-Cockpit I-nél is jobban rühellem. De maga az autó sikerrel lép ki, majd túl a Seat-árnyékon, iszonyatos jól megy, van alatta futómű is hozzá.

Két tételt pedig nem lehet elvitatni tőle, s önmagukban ezek is eladják majd: kedvet ad ahhoz, hogy az ember tekeregni menjen vele (tehát még mindig rendes autóérzete van), a másik meg a kinézete. Barátom, hogy ez mennyire állatul mutat bárhol, akár csillogó iroda, akár lakótelep, akár tópart is a háttér! Orosz Peti idején erre írtuk a Totalcarban: instant get.

Hogy aztán a Cupra végre sikerrel a VW-konszern sportos, spanyol márkájává válik-e, vagy olyan múló felhorgadás lesz, mint amikor a De Soto, az Edsel, a Geo, az Acura ugyanilyen rössel kivált a Chryslerből, a Fordból, a GM-ből, illetve a Hondából, nem tudjuk, hiszen még a DS létezését sem érezzük kőbe faragottnak, pedig már jó pár éve erőlteti a PSA. Egyvalakinek sikerült mostanában ez a semmiből való márkateremtés – a Toyotának a Lexusszal. No de, a Toyota név már eleve referencia volt, amikor a cég erre a lépésre vetemedett, a Lexushoz pedig létrehoztak egy teljesen új architektúrát, hogy tudatosan leválasszák az anyamárkáról.

Az, hogy ezt meg lehet-e úszni olcsóbban, ahogy most a Seat (vagy a VW?) szeretné, csak az idő dönti majd el nekünk. A Formentor első nekifutásnak mindenesetre elég vonzó cucc lett.

Az oldalról ajánljuk

Az amerikaiak 67 százaléka nem venne Teslát, Elon Musk az egyik fő indok
  • Hírek

Az amerikaiak 67 százaléka nem venne Teslát, Elon Musk az egyik fő indok

Ez derült ki a Yahoo News és a YouGov új kutatásából.

március 29., 13:30
Szomorúság: ez itt a világ utolsó manuál váltós Golf GTI-je
  • Hírek

Szomorúság: ez itt a világ utolsó manuál váltós Golf GTI-je

Már eladták, és a jelenlegi állás szerint soha nem lesz több.

46 perce
A Red Bull szerint Lawson lefokozása Verstappen érdekeit is szolgálja
  • Hírek

A Red Bull szerint Lawson lefokozása Verstappen érdekeit is szolgálja

Ennek ellenére a pilótacserének maga Max Verstappen sem örült.

március 29., 12:28
Fedetlen hétköznapok a jólét jegyében
  • Tesztek

Fedetlen hétköznapok a jólét jegyébenHasználtteszt: Volkswagen Golf VI Cabriolet 1.4 TSI - 2012.

Minden prózai fröcsögést hátra dobva lássuk meg a lényeget: a kabrió nem csak menőzésre, de az egészségi állapotunk javítására is alkalmas.

március 29., 15:38
Drága a német felni a Skodára, vegyek inkább tajvanit?
  • Gumidoktor

Drága a német felni a Skodára, vegyek inkább tajvanit?

Minőségibb annyival a Dezent, hogy megérje a felárat a Hijoinhoz képest?

március 29., 11:27
Kimaxolták a Porsche egyedi kéréseit ezen a 911 S/T-n
  • Hírek

Kimaxolták a Porsche egyedi kéréseit ezen a 911 S/T-n

A kivitelezés 10/10, az ízlés szubjektív.

március 29., 08:23
Új RS Skoda érkezik
  • Hírek

Új RS Skoda érkezik

Jövő héten mondanak el minden részletet róla.

március 29., 10:10
5 autó, aminek őrült tempóban szállt el az ára
  • Közélet

5 autó, aminek őrült tempóban szállt el az ára

Azt hiszed, hogy értelmes áron vehetsz R5 GT Turbót vagy E46 kabriót? Gondold újra. Váratlan tempóban dráguló autók következnek.

március 29., 09:18
Trump vámjai miatt eltűnhetnek az olcsó autók az USA piacáról
  • Hírek

Trump vámjai miatt eltűnhetnek az olcsó autók az USA piacáról

Ebben a kategóriában a tarifák miatti áremelkedés mértéke 5855 dollár, azaz 2,2 millió forint is lehet.

március 29., 14:36
Elvárható-e, hogy észrevedd a bajt?- Segitség, átvertek!
  • Közélet

Elvárható-e, hogy észrevedd a bajt?- Segitség, átvertek!

Erzsébet néhány hete vásárolta ezt a Nissan Micrát, de a birtoklás első pillanatától kezdve csak hibákkal találkozik.

március 30., 06:37
MERCEDES: helyre áll a világ rendje?
  • Hírek

MERCEDES: helyre áll a világ rendje?TC Híradó 146.

Ez a TC Híradó 146. adása!

március 28., 08:05
A szőlőtőke mellől szedtük ki
  • Technika

A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.

Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.

március 29., 07:01
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
  • Hírek

Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók

Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.

március 28., 06:00
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
  • Hírek

Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke

Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.

március 29., 07:01
Brabus Merci ellen gyorsult a Porsche 911 Turbo, végül a fal nyert
  • Hírek

Brabus Merci ellen gyorsult a Porsche 911 Turbo, végül a fal nyert

A Hollandiában rendezett gyorsulási verseny egyik futama nem sikerült túl jól.

március 30., 06:43
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
  • Hírek

Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”

Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.

március 28., 07:06
Menekült a rendőrök elől, halálos balesetet okozott egy nő Fejér vármegyében
  • Hírek

Menekült a rendőrök elől, halálos balesetet okozott egy nő Fejér vármegyében

Soha nem volt jogosítványa, az autón pedig nem működött a világítás.

március 30., 08:47
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
  • Hírek

Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában

Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.

március 28., 13:01
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
  • Hírek

Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió

A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.

március 28., 11:07
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
  • Események

Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!

Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!

március 28., 17:07
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
  • Hírek

Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi

Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.

március 28., 09:35
Hullára tört moslék 30+ millióért
  • Belsőség

Hullára tört moslék 30+ millióért

Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.

március 28., 17:12
Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
  • Hírek

Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták

A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.

március 28., 16:37
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-re
  • Események

Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap

Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!

március 28., 15:56
Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
  • Hírek

Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!

A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!

március 28., 14:57
Honda Passport daru-teszt
  • Hírek

Honda Passport daru-teszt

március 29., 13:20
Porsche 911 S/T Oneman
  • Hírek

Porsche 911 S/T Oneman

március 29., 08:13
AMTS 2025 – Nulladik nap
  • Közélet

AMTS 2025 – Nulladik nap

március 28., 10:14
Neked ajánlott