Totalcar Vakbarát Hírportál

Eszi az olajat a Hyundai i30

2021.07.29. 15:36

Kedves Olajdoktor!

A következő problémával fordulok Önhöz. Két éve vettem egy 2010-es Hyundai i30-ast (benzines 1,4-es motorral, FDH). Akkor nem tudom, milyen márkájú, de 10W-40-es olaj volt benne, fogyott, de nem vészesen: 10 ezer kilométer alatt 1-2 liter. A szerelő lecserélte, de először 5W-30-asra (Castrol), mert az való bele, na az nagyon fogyott, de töltögettem, 1000 km/1 liter. Azóta több olajat is kipróbáltam, mert olvastam, valamelyik kocsi bizonyos olajokból többet eszik. Persze közben az olajfogyasztás is folyamatosan romlott.

Azóta kipróbáltam a Shell Helix Ultra 5W-40-et, kb. 3/4 liter fogyott 1000 km-en, illetve most legutoljára Valvoline Maxlife 5W-40-et próbáltam, de sajnos azzal is most mentem lassan 1000 km-t, és kb 1/4 szintig van az olajszint...

Füstölést, csöpögést nem érzékelek, de gondolom valahol nagyon eszi az olajat. Kérdésem, van-e még valami opció, amit ki lehet próbálni? Valamelyikből 10W-40-est, vagy nem tudom. Nyilván a javítás marad már lassan, vagy az eladás, de reménykedtem benne, hogy valamivel még kihúzhatom egy kis ideig. Már tényleg a 10 ezer km-t sem várom meg az olajcserével, csak hogy valami másik típust ki tudjak próbálni. Ami még esetleg szóba jött az a Castrol Edge vagy az Eneos, nem tudom, esetleg ezekkel érdemes még próbálkozni?

Köszönöm előre a segítségét, üdvözlettel: FI

Kedves FI!

Az autó előírásai között nem szerepel a 10W-40 viszkozitási osztály. Sőt, amennyire látom semmilyen konstellációban nem megengedett a 40-es melegoldali viszkozitási osztály.

API SJ teljesítményszint mellett 5W-20, 5W-30, illetve 10W-30 viszkozitások szerepelnek lehetőségként. Azt kideríteni már lehetetlen, hogy annak idején már azért volt benne 10W-40, mert bárki hozzá nem értő módon úgy gondolta, hogy attól majd csökken az olajfogyasztás, vagy azért nőtt meg az olajfogyasztás, mert az autót nem megfelelő olajjal használták.

Ezt a mértékű problémát olajjal nem fogja tudni megoldani. Mindenképpen meg kellene nézetni a motort. Egy leragadt gyűrű (ha pl. ez a probléma) nem feltétlenül a világvége, megérheti rendbe tenni. Az olajszintre mindenképpen figyeljen, az kulcsfontosságú. Olajból a felsoroltak közül szinte mindegy, mit választ. Egyiktől sem számítok arra, hogy ezt a mértékű problémát orvosolni tudná.

Üdv.: Olajdoki



Rovatok