Totalcar Vakbarát Hírportál

Nem kértem frissítést, mégis megtették

2023.01.28. 10:38

Üdv!

Egy márkaszervizes esettel kapcsolatban lennék kíváncsi a szakmai véleményre. Egy hónapja éves szerviz keretében történt egy automata váltót érintő szoftverfrissítés, amit utólag az elszámolásnál mondtak el, de előzetesen nem egyeztették velem, hogy kérem-e, és a papíron sem szerepelt, hogy megtörtént. A szervizből kilépve rögtön jött egy check engine, amikor indultam volna haza, és jelezte az autó, hogy váltóhibáról van szó. Visszasétáltam, kiderült, hogy a szoftverfrissítés miatt újra kell kalibrálni az automataváltót. Megcsinálták kb egy óra alatt, ezt nem számolták fel külön. A szervizpapíron nem került feltüntetésre ez a művelet (az eredeti szoftverfrissítés sem), így kértem, hogy erről írjunk egy papírt külön, legyen nyoma, hogy ez történt, és hogy nem az én kérésemre végezték el a frissítést, ez megtörtént.

Most 1 hónappal később - 700 km-t mentem vele - előjött egy check engine, és kiolvasva a hibakódot ismét váltóhibáról van szó (a szoftverfrissítés után közvetlenül is váltóhiba volt a check engine oka). Valószínűleg ismét újra kell kalibrálni (reméljük csak ennyi a gond és ezzel megjavul minden). Kérdésem, hogy mivel a szoftverfrissítést nem én kértem, hanem a szerviz saját hatáskörben döntött róla (amiről papír is van), és ismét a váltót érintő hibakód jött elő, bizonyítható-e, hogy a hiba a szoftverfrissítés miatt ismétlődött. Illetve, ilyen esetben a szervíz terhére kérhető-e az ismételt javítás.

Nagyon köszönöm előre is a választ! Üdv, D.

Kedves D.,

mivel az eredeti szervizelés egy karbantartó munkálat volt, 6 hónapos jótállás vonatkozik rá. Ennek két fő feltétele van, az egyik hogy magánszemélyként rendelte meg a szolgáltatást, a másik, hogy az eredeti szerviz díja 20 ezer forintnál több legyen. Azzal, hogy van munkalap a szoftverfrissítésről és javításról, kifejezetten jó a helyzet, így a leírtak alapján az ismételt hiba kijavítása jótállás alá esik.

Az Autójogász nem bíróság, a fenti írás egy általános jellegű tájékoztatás, amely a kérdező által megadott információkon alapul. Vagyis hivatalosan fogalmazva: nem lehet teljes körű, és nem minősül egyedi jogi tanácsnak, mert nem biztos, hogy ismerjük az ügy összes részletét, lehetnek olyan apróságok, amelyek ismeretében az itt közölt választól gyökeresen eltérő vagy akár teljesen ellentétes véleményt fogalmaznánk meg. Ezért abban az esetben, ha bírósághoz fordulna, a konkrét ügyével kapcsolatban mindig keressen meg előtte egy hasonló ügyekben jártas jogászt.

Üdvözlettel: D.A.S. www.das.hu

Címlapkép: Bielik István/Képszerkesztőség (illusztráció)



Rovatok