Totalcar Vakbarát Hírportál

Zabál az új Fiat 500-as

2021.06.06. 13:26

Tisztelt Totalcar Csapat,

Van egy 1,6 Mjet Fiat 500-as gépünk - még nincs benne 500 kilométer. Beváltotta a várt tudást, de a fogyasztástól leültünk. Elöljáróban, hogy hegyi környezet, lefelé gurulás, városban ovijárat, kis vásárlás. Tehát rövid körök és hegymenet. Ez így 12-13 liter százon.

Kis Pandánk, amit eddig hajtott a párom, hittük hogy éhes a 8 literes átlaggal (1,2, 4x4, benzin, 2005). Erre itt a modern takarékos dízel, és maga után húz egy kutat. Oké, a hegyen 15 kilométer az átlagtempó, 2. max. 3. sebesség, de akkor is. Mielőtt a Fiattal felvenném a kapcsolatot, gondoltam tanácsot, tapasztalatokat keresek.

Mihály

Kedves Mihály!

Ha zsír új a verda, adjon neki pár ezer kilométert - amit a gépkönyv is ír általában - hogy az újszülött technika kicsit "összerázódhasson". Elvileg nincs szükség már a régimódi bejáratásra, már ami a motor összekopását jelenti, de azért még ne üssék a lovakat dupla ostorral legalább 4-5 tankolásnyi távon. A hegymenet gonosz dolog, a modern dízel pedig az ovijáratban nem lesz erős - ha rövidtávú a használat (de ki jár Szegedről Sopronba oviba, ugyebár). Minél több a rövid menet, annál gyakrabban fog kényszer-regenerálni a rendszer, ami szipkázza a naftát rendesen. Érdemes egy olcsón letölthető (pár száz forint) alkalmazást (pl. Carmanager) használni a fogyasztás folyamatos monitorozására, így megússza a cetlis visszaosztós matekolást, ráadásul a résztankolásokat is pontosan beleszámoltathatja a nagy átlagba.

Menjenek el egy nyugis hétvégi kirándulásra az autóval, hogy lehessen látni a számokat egy tartós 90-es tempónál is. Tudom, hogy az élet egyre gyorsul, de például autópályán már nagy eltérés adódik egy tíz kilométeres tempó-különbségből. Ha a fogyasztásra megy az ember, nem időre, akkor megéri visszafogni a lovakat kicsit.

A gyártó nem köti az orrunkra a stratégiáját, de simán elképzelhető, hogy az első szervizlátogatáskor változtat a jármű szoftverein, és sok minden meg fog változni. A releváns márkaklubokban érdemes barátkozni, rengeteg tapasztalat cserélhet gazdát. Ovijáratra még mindig a benzinest, illetve - ha a lehetőségek adottak - a villanyost javaslom. Tudom, elcsépelt mondóka és már késő, de akkor is.

Remélem segíthettem! Gulyás Márk - www.deltamark.hu



Rovatok