Totalcar Vakbarát Hírportál

Túl a millión. Forintban

MűhelyPRN: Alfa Romeo 166 2.4 JTD – 2004.

2021. augusztus 4., szerda 16:12

Gábor egy éve vette 166-osát, akkor alig volt több benne 200 ezer kilométernél, majd beletekert jó sokat, és most 280 ezernél jár. Amit kellett, megcsinált rajta, kapott egy kis chipelést is az Alfa öthengeres dízele. Nagyot lép, kényelmes és szép, de amikor beindítják, egy ideig van egy fura, sivító hangja. Szíjhajtás? Turbó? Minden más is kiderül a videóból.

Az autó Franciaországból érkezett Magyarországra, és meglepően tisztán követhető a szervizelőélete, még az itthoni szakasz is. A motorja a 175 lóerős, 20 szelepes verzió, abból viszont még a korábbi, picit gyengébb verzió, amit az Alfások tartósabbnak mondanak. Ez a 2004-es változat már a 166-os facelift (2003) utáni orrát hordozza, 1998-tól az első kiadáson még kisebb lámpákat és egészen pici, szinte háromszög-szerű pajzsot láthatunk.

Pont egy éve hajtja Gábor, a munkájához sokat kell mennie, és beszippantotta az alfás közösség is, ami nagy segítség. Számunkra is érdekes, hogy valaki keményen használós járműnek egy rossz hírű típust választ, aztán mindenki döntse el, hogy Gábor jól döntött-e.

Ha használttesztet olvasnál az Alfa Romeo utolsó nagykocsijáról, azt itt találod.

korábbi epizódok:

2 millióért vette, most 8-ban van
Korosodó luxusautónál a vételár a legkisebb költség, ezt tudjuk, de mennyibe kerül ma a kívánatos 5-ös fenntartása?
Hibajelzés a próbaúton
Big Daddy Laca alapvetően motoros alkat, de még a családi S-Maxból is a legerősebbet választotta. De mennyit kellene költenie rá?

Rovatok