Totalcar Vakbarát Hírportál

Európába már csak konnektoros hibridként jön a Jeep Wrangler

2021.12.06. 17:35

Megkövetelik a szigorú európai emissziós előírások és a flottaátlag, ezért 2022-től már csak plug-in hibrid Wranglert kínál a Jeep. Ez a lépés egy kicsit közelebb viszi a márkát ahhoz a célhoz, hogy a 2025-re a világméretű eladások 70 százalékát az olyan elektrifikált modellek adják majd, mint mondjuk a Renegade 4Xe vagy épp az újonnan bemutatott Grand Cherokee hibrid változata.

Egyúttal frissítik is a Jeep Wranglert, mely valójában még mindig az a kemény terepre alkalmas, alvázas terepjáró, ami volt, csak épp a modern technológia tölti fel egyre jobban. Érintetlenül hagyják az olyan stílusjegyeket, mint a kerek fényszórók vagy a különálló sárvédős karosszéria, de LED-ek adják a fényt és a hétlyukú maszkból is kamera néz ki. Utóbbi nem csak parkoláskor előnyös, hanem terepen is, amikor az autó orrától nem látható, milyen akadályt kell leküzdeni.

Komolyan veszik a terepképességeket a Wrangler 4Xe esetében is, ami azt jelenti, hogy Dana tengelyeket kap, Trac-Lok differenciálművet és elektromosan leoldható stabilizátorokat. A Sahara felszereltséghez opciós, a Rubicon változatnál széria a Gorilla Glass szélvédő, mely ellenállóbb a járatlan úton felmerülő behatásokkal szemben.

Leszerelhető teteje lehet puhatető vagy részenként lekapható keménytető is, amihez új funkció a Sunrider Flip Top. Ez annyit tesz, hogy az első üléssor feletti vászont könnyen hátra lehet hajtani és élvezni a szabad levegőt. Ezek mellett több új szín is felbukkant a Wrangler kínálatában.

8,4 hüvelykes érintőképernyőn fut a Jeep Uconnect rendszere navigációval és mindennel, amit ma tudnia kell egy fedélzeti rendszernek. Persze, kiegészítve a konnektoros hibridhez szükséges funkciókkal. A töltöttséget a műszerfal tetején elhelyezett kék panel alatti fények mutatják. Bővült a biztonsági felszerelések sora is, így automata vészfékező, adaptív távolságtartós tempomat és távolsági fényszóró asszisztens is van a Wranglerben.

Plug-in hibrid hajtása egy 2,0 literes, négyhengeres benzinmotorból, két villanymotorból és egy 8 sebességes automata váltóból áll, valamint a hátsó ülések alatt található 17 kWh-s akkucsomagból. A rendszer teljesítménye 380 lóerő és 637 Nm nyomaték, amivel 6,4 másodperc alatt gyorsul 100-ra a Wrangler. Teljesen elektromos módban 50 kilométer megtételére képes, aztán 3 óra alatt feltölthető 7,4 kWh-s töltőről.

Otthon, a székből nézve roppant mókás, hogy Karottáék rommá áznak a meztelen Wranglerben. Nézd!



Rovatok