Totalcar Vakbarát Hírportál

Gumipor

Könnyed autós tartalmak a Totalcaron

Totalcar
2022.10.08. 15:30

új hír érkezett, kattintson a megtekintéshez!
  • Pénteken délután hatalmas robbanás történt egy Applegreen benzinkúton Írországban, Creeslough településen. A robbanásban 9 ember vesztette életét.

    A felvételek alapján komolyan megrongálódott a benzinkút és a közeli épületek is. A robbanás okát vizsgálja az ír rendőrség.

    Forrás: BBC

  • Többször cikkeztünk már olyan esetekről, amikor figyelmetlen sofőrök rossz irányból hajtottak fel az autópályára. Most viszont egy kamion dashcamjének szemszögéből láthatunk egy ilyen szituációt, ami Lengyelországban történt. 

    Az egyik főszereplő a belső sávban közlekedő vétkes, a reflektorfény viszont az őt alig elkerülő Mercedesé. Nem tudni, hogy észrevette-e, de két kamion is villogtatással próbálta figyelmeztetni, a reddit kommentelői szerint a Mercedes kitérést biztosító kormányzásasszisztense is segíthetett, mindenesetre kis szitálás után össze sikerült szedni az autót.

  • A luxusmárkák a természetbarátságot is igyekeznek stílusosan csinálni/mímelni: a Bentley 120 ezres, a Rolls-Royce 300 ezres, a Lamborghini pedig 600 ezres méhészetet tart fent. Az olaszok méhei 2016 óta laknak a Lamborghini Parkban, és évi 430 kiló mézet állítanak elő, amit a vállalat alkalmazottai kapnak meg karácsonyra.

    A Porsche ennél is nagyobb, másfél millió egyedet számláló méhészettel kezdett, ami azóta 3 milliósra duzzadt, de Stuttgartban nem nagylelkűsködnek, az évi egy tonna mézet a Porsche márkaboltban árulják. A  Rolls a Porschéval ellentétben a minőségre megy rá a mennyiség helyett: azt állítják, hogy ez a mézek Rolls-Royce-a. Elképzelésünk sincs, hogy az milyen lehet.

  • Az Alpine A110 igazi telitalálat: tökéletesen ültette át a dicső előd szellemiség a modern időkbe, miközben abszolútértékben is egy pokolian jó sportautó. Már írtunk róla, hogy érkezik az R-betűvel jelölt, minden eddiginél durvább változat, amiről most egy kis kedvcsináló videót is kiadott az Alpine.

    A videóból egy dolog mindenképpen kiderül: az A110 R gyorsulása be fog nézni a 4 másodperces lélektani határ alá. Pontosabban 3,9 lesz a nulla-száz, ami az eddigi csúcsverziónál, vagyis az A110 S-nél 0,3 másodperccel jobb érték.

    Egyébként bár a gyorsulás is régebbi szupersportautókat aláz, alapvetően az A110 R nem erről fog szólni. A csúcsváltozat – aminek a nevében az R a radicalt jelöli – tulajdonképpen egy kőkemény, pályára tervezett versenyautó lesz, aminek véletlenül még rendszáma is lehet.

    Forrás: Alpine

  • A Magyar Közút az Instáján osztotta meg egy tanulságos felvételt. Az látható rajta, ahogy az M0-s autóúton látszólag minden adott a zavartalan közlekedéshez – tiszta idő, normális hőfok –, egy autós mégis simán belerohan az előtte fékezőbe.

    A dologra valószínűleg az a magyarázat, hogy a vétkes autó sofőrje nem figyelt. Itt nem vélelmezünk semmilyen telefonozást vagy más szabálytalanságot, hiszen ha csak lenyúlt egy leesett tárgyért, az már bőven elég idő ahhoz, hogy elfogyjon a féktáv. Az ilyen megállós helyzetek egyébként a valóságban néha igen nehezen észlelhetők, ezért is rendkívül gyakoriak a ráfutásos balesetek.

    Érdemes figyelembe venni, hogy autópályán ilyen helyzet szinte bármikor kialakulhat, ezért ha hirtelen lassít előttünk a sor, akkor érdemes benyomni a vészvillogót. A tanulság pedig még annyi lehet, hogy autópályán és autóúton ne hagyjuk, hogy bármi elvonja a figyelmünket a vezetéstől.

    Forrás: Magyar Közút Instagram

  • Történelme egyik legerősebb vihara érte el a napokban Floridát, a négyes erősségű Ian hurrikán négy méteres hullámokkal és 250 km/h-s széllökésekkel pusztított, eddig 12 halálos áldozatról lehet tudni. A vihar autós kötődése egy ablakig vízben álló McLaren P1-es volt:

    A McLarenben 300 mérföld volt, a tulajdonos 12 nappal a vihar előtt vette, a gyanakvók rögtön biztosítási csalást is kiáltottak, hiszen ki az a hülye, aki egy érkező hurrikán ellenére is kint parkoltatja a sportautóját. A többi képről azonban kiderült, hogy a P1-et (egy Rolls-Royce-szal együtt) a garázsból mosta ki a víz.

    A vihar elvonultával az autók is megfeneklettek a romok között. Ránézésre nem esett komoly bajuk, de a bonyolult hibridrendszerrel megépített sportautót a szokásosnál is érzékenyebben érinti a vízkár, kinéz egy gazdasági totálkár. Kérdéses, hogy megéri-e egyáltalán helyreállítani.

    Megéri?

    • 523
      Szép dohányzóasztal lesz belőle
    • 376
      Meg hát
    • 221
      Javíthatatlan
  • Hosszúra nyúlt nyári szünet után új adásokkal jelentkezik a Totalcar Erőmérő. A legutóbbi forgatási napon ismét sok izgalmas autó állt fel a mérőpadra. Most pénteken, azaz szeptember 30-án egy különlegességgel készülünk. Megmértük ugyanis Novoth Tibi BMW-jét.

    Az autót, legalábbis egyes részeit jól ismerhetik, akik követték a Tibi Műhelye sorozat eddigi epizódjait. Akik nem így tettek, itt tudják pótolni. Az Erőmérő korábbi adásait pedig itt.

  • Szombaton bejelentés érkezett a Magyar Közúthoz, hogy két kecske próbál meg feljutni az M2-es autópályára, de nem találják a felhajtót és feltehetőleg érvényes matricájuk sincs. Az illegális tevékenységet a helyszínre érkező rendőrök, az újpesti Állat- és Természetvédelmi Őrszolgálat és a Közút szakemberei próbálták megakadályozni.

    Az állatok ellenállást tanúsítottak, egyikük a Közút munkatársára támadt, másikuk az úttest irányába menekült, de taktikus csapatmunka révén végül mindketten egy betoncsőbe tereltettek és elfogattattak. A tulajdonos szerint gidáikkal korábban aranysakál végzett, valószínűleg a trauma miatt vesztettek önkontrollt.

  • Ha valaha is gondolkodtál volna azon, hogy a Formula-1 egyik legnagyobb tradíciókkal bíró pályája, a monzai hogyan nyerte el formáját, itt a megfejtés. A tökéletesen komolytalan választ a Formula Moments Instagram-oldala adta meg:

     Az eredeti forrás a Trollmula1/Twitter.

  • Ha valaha is érezted úgy, hogy átvágott a kontár karosszérialakatos, elemcsere helyett gittből építette fel újra az autódat vagy eltüntetett olyan íveket, amelyek korábban ott voltak, most légy erős. Egy új szakma születik:

    A fenti videót olvasónktól kaptuk, ezúton is köszi, egyébként Karotta is megénekelte az egyik TC Híradóban. Szóval így lett a karosszéria-kőműves.

  • Ha valaki vezetés közben hibázik, sokszor szinte azonnal elkezdenek záporozni a kifogások: szemébe sütött a nap, leesett a telefonja vagy épp nem volt jó a cipő. De aki tényleg jól vezet, az nem keres kibúvókat, csak csinálja.

    Mint például Hertrech Eugene Jr., aki simán lenyom egy korrekt driftelést, méghozzá egy pár rózsaszín Crocs pacskerben. A srác talpa láthatóan nem először kezel pedálokat és ha megnézzük a profilját, akkor hamar kiderül, hogy nem is először választ fura lábbelit a körzőzéshez.

    A videó címében egyébként azt írja, hogy épp az R32-es Skyline-jában zongorázik a pedálokkal, de a képei alapján van neki egy S13-as 240SX-e is, méghozzá egy K24-es Honda motorral.

    Forrás: hertlife

  • A híres magyar virtuáltunert úgy tűnik, hogy igazán megihlette az új Mustang: miután megrajzolta belőle a virtuálisan shooting brake-esített változatot, nem sokkal később elkészítette a pickupot is.

    Nagyon érdekesen szokatlan lett a Mustang pickup, ami leginkább egy Holden Maloo-ra emlékeztet. Az ilyen jellegű pickupok egyébként is Ausztráliában népszerűek főleg, így az ottani szemeknek vélhetően ez a Mustang se lenne annyira letaglózó látvány.

    Ausztráliában és Új-Zélandon ezeket úgy hívják, hogy ute – ejtsd: jút – és bár pickupokról van szó, kicsit mégis mások. Ott ugyanis sokszor nem egy magas, terepjárószerű autót jelentenek, hanem egy platós személyautót.

    Forrás: X-Tomi Design

  • A szemetelésen eleve rettentően fel tudom húzni magam, történjen az bármilyen körülmények között. Autóból kidobálni egyenesen bicskanyitogató, mintha nem férne el a következő megállásig. De hogy valaki eleve bezsákolt hulladékot dobjon ki a kocsiból, az talán a legalja. Mindjárt el is mondom, miért, csak előbb nézzük meg a Magyar Közút videóját:

    Igen, ez a türhő szépen megáll a furgonnal a leállósávon, majd négy zsákot küld be a szalagkorláton túli füves részre. És miért gondolom, hogy ez marhára a legalja? Mert valaki vette a fáradságot, hogy bepakolja a szemetet a kocsiba. Beül, elindul, égeti az üzemanyagot. De véletlenül sem egy legálisan működő lerakóba vezet az útja, pedig ha már úgyis megy, megtehetné. Nem, inkább simán kihajigálja bárhol: erdő szélén, szerpentinen, a város határában vagy a gyorsforgalmin.

    Na, amíg ez van, addig gondolkodhatunk mi elektromos átállásban, meg akármiben. Magunk körül romboljuk szét a világot.

    Forrás: Magyar Közút

  • ...ezé az Audié. Az A5-össel sikerült úgy megállni, hogy rendesen belógjon az úttestre, ezzel aztán meg is csinálta az arra közlekedők napját, kerekedett egy kis dugó. A helyszín amúgy a Déli pályaudvar környéke, és hősünknek köszönhetően természetesen nem tud egymás mellett haladni a két sáv forgalma.

    Ráadásul pont az Audi orránál kezdődik egy újabb sáv, és az oda átsorolást finoman szólva sem könnyíti meg egy ilyen akadály. Szóval oké, hogy még csak péntek van, de elég erős a pályamunka a hét legtaplóbb parkolása címért.

  • Az utóbbi időben elég sok kritika érte a Tesla önvezető, illetve vezetéstámogató rendszereit. Ezekben most nem is merülnénk el újra, lényeg, hogy megosztó a dolog, mert miközben igen sokat tud, nagy bakikra is képes. Az alábbi Instagram-videó szerencsére nem egy újabb balesetet tálal elénk, inkább egy vicces félreértést.

    Az autó ugyanis utolér egy lovaskocsit, miközben a középső kijelzőn egészen érdekes képek jelennek meg arról, hogyan is látja az előtte haladó járművet a Tesla: hol kamionnak, hol személyautónak, sőt olyan pillanat is akad, amikor szemből érkező szerelvénynek. Ha pedig ez sem lenne elég, egyszer csak egy gyalogos is bejön a képletbe.

    Azzal együtt persze, hogy ez így elég vicces, könnyű továbbgondolni a problémát: hasonló félreértésből akár baleset is lehet.

  • Ez az autót egy online árverésen találtuk. Az állapota alapján azért ki tudtuk hagyni, mindenesetre tökéletesen szemlélteti, hogy egy újabb Hilux (Kr. u. 2010) is mindent kibír. Az évjárat-fetisiszták számára pedig segít bemutatni, hogy nem minden az életkor, sokkal inkább számít az állapot és az előző tulaj odafigyelése.

    A Kopasz azt mondta, hogy az afgánok még simán lecsapnak majd rá, Anti szerint pedig van még benne két-három erősebb dzsihád. Én pedig egy komolyabb polírral kezdenék!

    Kövessétek Marcit Facebookon!

  • Egészen szürreális sztorit osztott meg közösségi oldalán az Országos Mentőszolgálat. Egy hazai használtautó-kereskedés ugyanis felajánlott nekik egyéves használatra egy Lamborghinit, amelyet hónapok óta nem tudtak eladni. A jó szándék persze megvolt, a jótékony kereskedő úgy gondolta, a sportautóval gyorsabban odaérhet a segítség akár az autópályákon történő balesetekhez is. A mentők azonban kénytelenek voltak visszautasítani a gesztust.

    A jármű ugyanis a mentésre teljesen alkalmatlan, sőt az OMSZ számára a napi használatra is. Ráadásul a fenntartási költségek is messze túlszárnyalnák a rendszeresített mentőautókét. Ahogyan a posztban fogalmaznak: bár a kereskedők kicsit sajnálták, hogy elesnek a reklámtól, végül elfogadták az érveket.

    Forrás: Országos Mentőszolgálat/Facebook; a kép illusztráció

  • Egyszerűen nem tudom - mondjuk nagyon nem is akarom - titkolni, mennyire rajongok az Audi RS2-ért. Maga a forma is nagy kedvencem, volt is 80-as Avantom, azóta is visszasírom, de itt a technika is annyira pazar, hogy pár éve a Genfi Autószalonon is hat ökörrel kellett arrébb vontatni az MTM standjától, és azóta is tartom, hogy ha egyetlen autót választhatnék, amivel a hátralévő életemet el kell töltenem, az tutira ez lenne. Ezért aztán különösen rosszul esik látni a Mané Naranjo nevű Twitter-felhasználó alábbi posztját:

    Egy portugál roncstelepen pusztul az autó, nagyrészt hiánytalannak tűnik a képek alapján, de a pontos állapota ugyanúgy nem ismert, mint az ok, amiért ez a sors jutott neki. Egyes elképzelések szerint talán lefoglalt autó lehet. Úgy tudni, az egyik ott dolgozó mentette meg a bezúzástól, de sorsa így is a bontás lehet, nem az egyben értékesítés. Persze lehet, hogy azt a jogszabályok sem teszik lehetővé.

    Mégis, ha valaki arra jár, hozza már haza nekem, állom az üzemanyagköltséget! :D Na jó, nem, de nagyon kéne. Amúgy az RS Audikról pont nemrég írtunk, a cikket itt találod.

    Forrás: Mané Naranjo

  • Két nap múlva bemutatkozik a Mustang S650 kódnéven futó hetedik generációja, de aki nem bírja addig, nyugtathatja magát egy videóval, amin felvillantják az autó indítógombját, és még a V8-ast is megmorgatják.

    Azért is fontos/emlékezetes ez a generáció, mert a hírek szerint ez lehet az utolsó, V8-assal szerelt Mustang. Ahogy arról korábban beszámoltunk, se hibrid, se összkerekes kivitel nem lesz belőle, marad a hagyománytisztelet a benzinmotor+hátsókerék hajtással, plusz öröm, hogy az automataváltó mellett megtartják a hatos kézit is.

  • Sajnálatos baleset történt a napokban Németországban, Mügeln és Naundorf között. Egy traktor és egy történelmi, keskeny nyomtávú vonat ütközött, utóbbi az ütközés erejétől kisiklott, egyik kocsija pedig majdnem felborult.

    A balesetnek sajnos több súlyos sérültje is van, továbbá az anyagi kár is jelentős a komolyan sérült vasúti szerelvény miatt.

    Figyelmes olvasóink a képeken kiszúrhatják a tűzoltók első generációs Fiat Ducatóját, ami úgy tűnik, remek állapotnak örvend. Ezt a Ducatót 1981 és 1993 között árulták testvérmodelljeivel, a rövid tengelytávú Fiat Talentóval, illetve a Peugeot J5-tel és a Citroen C25-tel együtt, így a legfiatalabb példányok is 29 évesek.  Franciaországot leszámítva egész Európában a Ducato volt a legsikeresebb változat. A konkrét példány a mügelni önkéntes tűzoltók kötelékébe tartozik. Főként műszaki mentésre használják, baleseteknél segédkeznek vele.

    A tűzoltóautók között akár a veterán korhoz közel is viszonylag gyakran lehet jó állapotú gépeket látni, hiszen az eleve ritkán használt járműveket a tűzoltók gondosan karban tartják, hogy mindig bevetésre készen álljanak.

    Forrás: Freiwillige Feuerwehr Mügeln

  • Az Egyesült Királyságban hírből se ismerik az NKH-t, tankkal is mászkálhat az ember, ha akar... tankolni. Le is mosathatja, ha talál akkora beállót, ahova befér egy 4,8 méter hosszú, 2,2 méter széles és 2,1 méter magas CVR(T) - ami ugyan szakszerűen fogalmazva lánctalpas harci jármű, de a közembernek tényleg csak tank.

    A CVR(T) nyolc tonnáját egy 4,2 literes Jaguar sorhatos mozgatja, ami civilben 269 lőerőt és 384 Nm nyomatékot tud, de a súlykülönbség és a katonai felhasználás miatt 195 lóerőre gyengítették. 

    A videó végére a  tank patyolat lesz, az meg már csak a show része, hogy a tulajdonos esernyővel üli végig a folyamatot, az  erőember testalkat miatt  be se fér a vezetőfülkébe. Lehet tippelni, itthon hány százast kéne bedobni az önkiszolgáló mosóba.

  • Ahogy a Budapesti Autósok nyomán mi is megírtuk, Tökölnél egy Tesla Model X gurult a Dunába, majd ott el is süllyedt. Most olvasónktól, Zalántól kaptunk egy levelet, amelyből kiderül, miért történhetett a baleset.

    A Tesla az információk szerint a kompátkelőnél gördült a folyóba, miközben a sofőr körbe akarta kérdezni az ott lévőket, mikor indul a komp. Állítása szerint az autó magától dobta ki a parkoló módot. Egyébként állítólag éppen azért akart átkelni a Dunán, hogy eladja a Model X-et.

    Egy másik olvasónk szemtanúja is volt az esetnek, a két beszámoló nagyjából egybe is vág: "Az úr állítása szerint már útközben is kidobálta a D sebességből N be (üresbe). Valószínűleg most is kidobta üresbe, és ezért gurulhatott vízbe. Az autó céges autó volt, és eladásra vitte volna. 300-400 métert úszott a vízen, majd elmerült."

    Fotók: Fekete Erik/Facebook

  • A bpiautosok.hu egyik olvasója lőtt képeket egy Tesla Model X-ről, amint éppen kezdi ellepni a Duna. Az eset a tököli komp lehajtóján történt, az autó rövid idő alatt teljesen el is merült, a Model X sirályszárnyas ajtajai láthatóan gyengék voltak az úszáshoz.

    Az olvasó beszámolója szerint a Tesla magától gurult el, utasok szerencsére nem voltak benne. A képeket ezen a linken találod. 

  • Twitchen közvetítjük az Égésteret négytől (CET 16:00), gyertek, kapcsolódjatok be, szóljatok hozzá, pörgessétek az algoritmust. Többek között az alábbiakról lesz szó: Anti a TAP-forgatásokról, Ákos a Porsche-szüzességének elvesztéséről és az eset nyomán fellépő seggfájásáról szól, Karotta pedig az egyelőre kísérleti stádiumban éledező Totalcar Híradóról mesél, ja, és arról is esik szó, hogy milyen érzés a finommechnika szerelmeseként Kőbá- petőfibányai közönség előtt elrúgni a technikának. A link pedig ez lesz itt.

  • Érdekes statisztikára hívja fel a figyelmet a Magyar Közút: európai felmérések alapján, ha valaki a leállósávon tartózkodik egy gyorsforgalmin, átlagosan 8 perc múlva baleset érheti. Azonban a közútkezelő friss videójában egészen más helyzet áll fenn. Itt a belső sávban állt meg egy autó, és nem is kellett nyolc perc, már négy után belerohantak hátulról.

    Az eset igen tanulságos, és nagyon sok kérdést felvet. Főként azt, miért tűnhet akár csak egy pillanatig is jó ötletnek a belső sávban megállni. Ha műszaki hibáról is van szó, azért egy-két rendkívüli kivételtől eltekintve az nem úgy következik be, hogy egyik pillanatról a másikra válik teljesen mozgásképtelenné az autó. Ha már érezzük, hogy nem reagál gázadásra, elveszti az erejét, leáll a motor, bármi hasonló, azért még gurul - húzódjunk hát a leállósávra, ahol az ilyenkor szükséges óvintézkedések mellett várjuk meg a segítséget.

    A másik nagy talány pedig a többi autós viselkedése. Oké, hogy a belső sávban jellemzően nagy tempóval érkeznek, de akkor is fura, mennyien hagyják az utolsó pillanatokra a sávváltást. Végül az a jármű, amelyik megérkezik az álló autóba, nagyon úgy fest, hogy igen későn fékez, de ekkor már hiába, megállni nem tud.

    Forrás: Magyar Közút

  • Előfordul, hogy a gyakorlatlan sofőr leugrik a kuplungról és rátapos a gázra, jó esetben ez csak ijedtséggel, rosszabban balesettel jár. Az automaták és a villanyautók a kevesebb kezelőszerv révén ezt részben orvosolták, ezért mostanában inkább az indokolatlanul erős villanymotorok instant nyomatéka okoz bajt.

    A redditre posztoltak nemrég egy képet, amin vélhetően ez történt. A fal pozdorjából és látványtéglából épült, így egy cserélendő első lökhárító és egy meszelni való fal helyett egy B-oszlopig megnyomordott Mustang Mach-E és egy új garázsbejárat lett az eredmény. Szóval csak óvatosan a menetpedállal és az irányválasztóval.

  • A hűtőrács a formaterv meghatározó része, a márkák bátran használják is arculati elemként: a BMW vesékhez, az Audi a single frame-hez, a Jeep a hét nyíláshoz ragaszkodik valamilyen formában. Az elektromos autóknak belső égésű motor híján nincs szükségük ekkora nyílásra, a légellenállási együttható javítása miatt pedig épp, hogy hátrányos, így a hagyományos formájában kezd is eltűnni.

    Most a Mercedes szedte össze a történelme során használt hűtőrács-dizájnokat 1900-tól kezdve egészen a modern EQ modellek zárt paneljeiig.

    • 565
      Régen minden jobbvót
    • 243
      A panelekkel is tudnak majd mit kezdeni a formatervezők
  • Nem igazán akar véget érni az egymásra licitáló gyorshajtás a hazai utakon. Ezúttal Szabolcs megyében, a 403-as főúton mértek be egy Audit a rendőrök 183 km/h-val, miközben azon a szakaszon 90 a megengedett.

    Azonban ezúttal nem érte be annyival a sofőr, hogy tisztességgel ráduplázott a szabályosra, még biztos ami biztos alapon előzött is egyet a tilosban. Így a gyorshajtásért járó 130 ezres bírságra egy plusz tízes szaladt rá. A kiszabott kétszer hat előéleti ponttal át is lépte a 18-at, jogsiját bevonták, és csak utánképzés teljesítését követően kaphatja vissza.

    Forrás: police.hu

  • Az AXA biztosítóvállalat kér elnézést a sajtóközleményükben, amiért nemrég egy bemutatón, ahol az elektromos járművek akkumulátorainak tűzveszélyességét kívánták demonstrálni, valójában pirotechnikát használtak és az eredeti akkumulátort kiszerelték.

    A társaság közleménye szerint a megrendezettség oka a bemutatón tartózkodó nézők biztonsága volt. Kiemelik továbbá, hogy ez a teszt ugyan nem okozott olyan sérülést az autóban, ami során fennált volna az akkumulátortűz lehetősége, így ezt a kísérletet nem megerősítettnek könyvelik el, valamint beismerik, hogy másként kellett volna azt elvégezni, hogy hiteles eredményt kapjanak.

    A biztosító korábbi kommunikációja szerint egyébként az elektromos autók nem gyulladnak ki nagyobb eséllyel, mint belső égésű motorral szerelt társaik.

    Forrás:CarScoops

  • Sokszor mondtuk már mi is, mások is, hogy nagyon nem ajánlatos a műszerfalon pihentetni a lábunkat menet közben. Persze a sofőrnek alapból nem, de az utasnak sem. Nemcsak egy baleset, hanem egy jelentősebb fékezés is komoly sérülésekhez vezethet. Addig nem mindenki hiszi el, amíg nem látja, úgyhogy itt van ez a röntgenkép a Twitterről.

    Szóval érdemes ezt észben tartani, amikor már szorít kicsit a cipő, kényelmetlen az ülés, ezért inkább pozíciót váltunk.

    Forrás: Twitter

Rovatok