Totalcar Vakbarát Hírportál

Hyundai: Egy-két generáció múlva ismét a fizikai gombok lesznek az autók beltereiben

2025.04.10. 15:46

  • A Hyundai formatervezési főnöke, Luc Donckerwolke szerint a mostani óriáskijelzős, gombmentes autóbelsők csak egy átmeneti korszakot jelentenek, idővel visszatérnek a fizikai kezelőszervek.
  • A trend mögött az áll, hogy az emberek amúgy is a telefonjukat használják navigációra és zenére, az autóban viszont a fontos dolgokat – klíma, hangerő, világítás – egyszerűbben akarják kezelni.
  • A Hyundai és a Genesis modellek már most próbálnak egyensúlyt találni a digitális és analóg világ között, például a frissített Ioniq 6-ban is több fizikai gombot kapott a beltér.

A Hyundai nemrég bemutatta a következő generációs infotainment rendszerét, ami leginkább egy Tesla-féle óriáskijelzővel operál — és hát aki kicsit is utálja, hogy eltűnnek a gombok az autókból, az biztosan nem örül ennek.

De Luc Donckerwolke, a Hyundai Motor Group formatervezési főnöke szerint ez csak egy átmeneti korszak. A Szöuli Mobilitási Show-n beszélt arról a Drive-nak, hogy szerinte pár modellgeneráció múlva visszajönnek a tekerők, kapcsolók, és kevesebb lesz a képernyő (erről korábban már Hak Soo Ha, az Egyesült Államok-beli Hyundai alelnöke is beszélt). Egyszerűen azért, mert az emberek úgyis ott tartják a telefonjukon a navigációt meg a zenét, és nem feltétlenül akarják ugyanazt viszontlátni az autóban is.

„Ma mindenki hozzászokott a telefonos kijelzőkhöz, és autót is olcsóbb így gyártani – nem kell külön eszközöket, gombokat csinálni hozzá. De közben az emberek szeretik a fizikai gombokat” – mondta. Szerinte a lényeg az egyensúlyban rejlik: a képernyő ne legyen túl nagy és inkább csak nézni kelljen, a fontos funkciók pedig ne bújjanak el három menüpont mélyére, azoknak legyen külön gombja. „Vezetés közben a legfontosabb még mindig a kormányon tartott kéz és az úton tartott szem” – hangsúlyozta Donckerwolke.

Donckerwolke szerint most ott tartunk, hogy a gyártók túl sok energiát ölnek abba, hogy a telefon élményét másolják az autóban, miközben az embereknek ez nem igénye. A Hyundai és a Genesis villanyautói ebből a szempontból egy fokkal értelmesebbek, ott legalább próbálkoznak valami digitális-analóg egyensúllyal, a frissített Ioniq 6-ba is több gomb került.

Neked ajánlott


Rovatok