Itt a legjobban gyorsuló, utcai Skoda, ami valaha készült
- Bemutatták a legkisebb elektromos Skoda SUV, vagyis az Elroq csúcsváltozatát, az Elroq RS-t.
- Az újdonság kétmotoros, mind a négy kereke hajtott, a rendszerteljesítménye 340 lóerő.
- A nulla-százhoz elég 5,4 másodperc.
- Az RS csak a legnagyobb akkupakkal lesz kapható, így a hatótávja WLTP szerint 550 kilométer.
Ahogy korábban ígérték, újabb sportos modellel bővítette a palettáját a Skoda: köszöntsük mindannyira kitörő örömmel az Elroq RS-t. Bár az Elroq a Skoda legkisebb elektromos hobbiterepjárója, a csúcsmodell váratlanul durva lett.
Az Elroq RS-be két villanymotort szereltek, ami mind a négy kereket hajtja. Utóbbi nagy újdonságnak számít, hiszen a többi Elroq hátsókerekes. A rendszerteljesítmény összesen 340 lóerő, így a relatíve apró SUV-nek 5,4 másodperc is elég a nulla-százhoz.
Az RS futóműve alacsonyabb (elöl 15, hátul 10 milliméterrel) és feszesebb, mint a többi modellé. Ha a vevő szeretné, ezt a modellváltozatot akár 21 colos alufelnikkel és adaptív lengéscsillapítókkal is kérheti.
Az alapmodellekhez képest agresszívebb külső is a sportosságot hangsúlyozza, ahogy a beltér dizájnját is ebbe az irányba tolták a sok zöld cérnával, illetve karbonra és Alcantarára hasonlító dekorációkkal. Az Elroq RS látványos darab lett, ami ebben a kivitelben jobban hasonlít egy hot hatch-re, mint egy hobbiterepjáróra.
Húztak az akkumulátoron is: az Elroq RS-hez alapáron jár a nagyobb, 79 kWh-s nettó kapacitású akkupakk. A hatótáv WLTP szerint 550 kilométer, tölteni maximum 185 kilowattal lehet. Ha utóbbit faltól falig kihasználjuk, 10-ről 80 százalékra 26 perc alatt tölthető a legerősebb Elroq.
Az Elroq RS magyarországi ára egyelőre nem ismert, ahogy az sem, hogy mikortól forgalmazzák majd az újdonságot. Támpont lehet, hogy jelenleg az Elroq Sportline a legdrágább, Magyarországon is kapható modell, amiért most 20,6 millió forintot kérnek. Az RS ennél biztosan drágábban kezd majd.
Forrás: Skoda
