Igen, kínai, és?
Bemutató: Victory E200 villanyteherautó
2014-ben, volt szerencsém kipróbálni a Goupil elektromos teherautóját. Akkor az nagyon kezdetleges volt, a villanyautózás még gyerekbetegségekkel küzdött, és hát ez az ólomsavas akkuval megáldott furgonka se nagyon tudott még labdába rúgni, csak speciális helyszíneken.
Csengetett a lélekharang
Hátul hajt, kétszemélyes, kompozit laprugós. Mint egy Corvette. Csak közben elvisz fél tonnát.
Azóta eltelt 10 év, és már senki nem lepődik meg egy halkan nyüszítő villanyautó láttán. A fejlődést ez a Victory E200 névre hallgató platós kisteherautó is jól példázza, mert ennél kínaibb nem is lehetne, mégis, beülve már szinte semmire se csodálkozunk rá. Szabvány alkatrészek, mindent láttunk már más, európai modellben, semmi se fájdalmasan más.
Persze vannak mókás dolgok, mint például hogy megmaradt a fordulatszámmérő, vagy a kicsit butácskán magyar androidos fejegység, de ez egy olcsónak számító városi haszonjármű, szóval annyira nagy igény valószínűleg nincs is a csilivilire. Pont emiatt az egy hét alatt igazán megszoktam, a 60 kW-os motorral egész kellemesen mozgott a városi forgalomban, ha kell, az elektromos személyautóktól is megszokott lendületes nyomatékkal gyorsul.
Az energiát a 41 kWh-s lítium-vasfoszfát aksi szolgáltatja, a gyári adatok szerint 245 kombinált kilométeren keresztül. Ezt pont annyira igaz, mint bármilyen más autógyártó hasonló adata, így a tapasztalataimra hagyatkozva olya 210 kilométer körül tippelem a valós értéket. Ez az egy hetes városi csavargás alatt nagyjából igaznak is bizonyult, bár nagy súlyt nem szállítottunk, csak egy dupla méretű kanapé került fel a platóra.
Ha elfogy az energia, szabvány CCS T2 csatlakozón keresztül tudjuk tölteni, váltóáramnál 6-8, DC gyorstöltésnél 45 percet ígérve a 80 százalékos töltésre. A technikai adatok szerint AC-nél 6,6 kW-os, DC-nél 22 kW-os töltésre képes. A valóság ezzel szemben az, hogy DC töltőn még többet is (közel dupláját) tud egy darabig a tapasztalatok alapján.
Na igen, a visszajelző csak voltot és menet közben igen gyorsan változó ampert ír, így a fogyasztás kiszámítása nem épp a legegyszerűbb dolog, fejszámolók előnyben, de a végén 18 kW-ra jött ki, ami hasonló a nem sokkal korábban tesztelt eSprinteréhez, viszont itt sokkal több volt a gyors és így magasabb fogyasztású szakasz, így azért nem olyan rossz, ha tippelnem kéne, olyan 15 körül lett volna hasonló helyzetben.
A platón sok meglepetés nincs, rögzítő elemek és nagy teherbírású burkolat segíti a szállítás, az összes oldalon lehajtható oldalfallal (elvileg még billenőplatós megoldás is lesz rá). Tonnás a teherbírás, amit a laprugó kötegek és a hátsó futómű erőteljes pattogása üresen alá is támaszt, a budapesti utak emiatt annyira nem voltak a barátaim, de amúgy egész jól irányítható a gép.
A lassulás elfogadható, viszont amit még belefejleszthetnének a kínai mérnökök, az egy izmosabb motorfék, mert most szinte semmenyire nem lassult, ha leléptem a gázról. 20 km/h alatt megérkezik a kötelező hangeffekt, ami jelen esetben kísértetiesen hasonlít a régi pesti trolik hangjára.
Az utastér a jármű méretéből adódóan nem egy tánctér, de azért a 178 centimmel el lehet férni, 180 centinél magasabb kollegák már kicsit küzdöttek a helyért. A beltér, mint fentebb írtam, nem sok meglepetéssel bír, a legfurább a nem túl sikeresen magyarított androidos fejegység volt. Az audio rendszer kettő darab hangszóróval szerepel, értelemszerűen nem ezzel nyerünk a hangnyomás versenyen, de legalább zörög valami. A lejátszás történhet Bluetooth-on keresztül vagy pendrive-ról, és gondoltak a kütyük töltésére is, akad még egy csak töltős USB aljzat is.
A kategóriájában elég jól felszereltnek számít a Victory, klíma, villanyablak és két légzsák is jutott a fülkébe. A manőverezés biztonságáról a használható méretű tükrök és egy tolatókamera gondoskodik, bónuszként a középső tükörből a rakteret is szemmel tarthatjuk. Méretéből adódóan a fülkében hátizsákot, ilyesmit nem nagyon tudunk tárolni, erre plató- vagy oldaldobozt javaslok. Utóbbiból egy egész masszív akad is a vázra csavarozva.
A mérete miatt (163 cm széles!) kb mindenhol is elfér, viszont ennek ellenére a platóméret elég terebélyes (280x154 cm), plusz az egytonnás teherbírás se rossz, így alapvetően kertészeteknek, városi karbantartóknak jöhet számításba a jármű. Az ára jelenleg nettó 10,9 millió (a duplafülkés 11,9), de ezt még lejjebb lehet csavarni egy sikeres pályázattal.
A Victoryt a RoyalKertnek köszönhetjük.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Tömegbalesetet okozott, a rendőrség a lakosság segítségét kéri az elfogásához
Te is segíthetsz!
- Hírek
Két hét alatt 23-an haltak meg a magyar utakon, közleményt adott ki a rendőrség
Négy szabály betartásával te is sokat tehetsz a balesetek megelőzéséért.
- Közélet
Nem ússzuk meg: 50 ezer forint lesz a műszaki vizsga februártól
A hazai műszaki vizsgáztatás egyik legismertebb alakjával, Lepóval beszélgettünk a friss díjtábláról és a hazai autók általános állapotáról.
- Hírek
Útinform: sok helyen még mindig esik a hó, néhol köd is rontja a látási viszonyokat
Ilyen körülmények között veszélyesebbek az utak
- Hírek
Az új Aston Martin Vantage Roadster teteje gyorsabb, mint a legtöbb utcai autó 0-100-on
Maga az autó is pokoli gyors, de ez már csak természetes.
- Hírek
Térdre, imára: INDEXKART küldött nékünk az úrTC Híradó 2025/01/15 [139.]
Itt az Év Autója 2025, megjött a Tesla Model Y Juniper, egyesül a Honda és a Nissan, vigyázz az autópálya-matricákkal, és a resztli.
- Hírek
243 km/h-nál dobta el a BMW-t egy 17 éves amerikai, amivel megölt hat embert – 12 év börtönt kap
A fiatal a baleset éjszakáján többször is közel 300 km/h-val hajtott és közben pénzt ajánlott a követőinek, ha megtippelik a sebességét.
- Hírek
Elhasaltak a német prémiumok
Az Audi 2024-ben, még a BMW-nél és a Mercedesnél is rosszabbul járt Kínában.
- Közélet
Villám Géza: ahogy a világ halad az egyik irányba, úgy lesz egyre nagyobb szükség a Budapest-Bamakóra
A rali alakulásáról és Balló Marciék kalandjairól idén is rendszeres beszámolókkal és videókkal jelentkezünk.
- Hírek
A „balra tarts, jobbról előzz” szabálytól a 130-as sebességhatárig – Így fejlődött a KRESZ és oktatása hazánkban
A következő nagy módosítása 2026-ban lép életbe.
- Hírek
Beáldozta a Tesláját, hogy a különleges Porschéját mentse egy tulaj a kaliforniai tűz elől
Egy Model Y és egy limitált 911 között nem nehéz a választás.
- Hírek
Kiderült, melyik két új Audi modellt mutatják be biztosan idén
2025 végéig több, mint 20 új modellt dobnak piacra.
- Hírek
Ferrari Purosangue-t csináltak egy Toyotából
Eleve nem drága Japánban a Toyota Crown, de az átalakítószett ára sem vészes.
- Hírek
Mégse hülyeség az egynapos pályamatrica? Rengeteget vásároltak 2024-ben, főleg a külföldi autósok
Korábban az illetékes minisztérium ellenezte az egynapos pályamatrica bevezetését.
- Hírek
Erőtől duzzad majd a Toyota új szupermotorja
A Tokiói Autószalonon árult el új részleteket a gyártó.
- Hírek
Majdnem elgázolta a gyalogost a figyelmetlen sofőr, fél évre eltiltották
Az esetnek szemtanúja volt Kiskunfélegyháza rendőrkapitánya is.
- Hírek
Ezt a Toyota Tacomát még a pusztító kaliforniai tüzek sem tudták megállítani
Itt-ott kicsit megkapták a lángok, de az autó még mindig működőképes.
- Hírek
Takarítsd csak le a jeget, ne légy lusta, hülye gyerek!
Nagy a csábítás, hogy tisztességes takarítás helyett csak csinálj egy rést a szélvédőn és elindulj. Ezt azonban semmiképpen ne csináld.
- Hírek
Sosem találod ki, melyik M-es BMW-ből adták el a legtöbbet 2024-ben
A 2023-as rekord után 2024-ben tovább növelte eladásait a BMW M divíziója.
- Hírek
Váratlan fordulat: esik a hó, akadozik a közlekedés
Több vonat késéssel közlekedik, bizonyos buszjáratok pedig terelve közlekednek.
- Hírek
Tényleg ki lehet hirdetni győztesnek a kínaiakat?
Geopolitika jelentőségű lehet a kínai elektromosautó-gyártás sikere.