Túl sok olaj fogy, mit cseréljek?

2019.08.08. 21:48

Tisztelt Olajdoktor!

Pár hónapja vásároltam egy 1998-as, 1.4-es szívó benzines Honda Civicet. Az eladó szerint 1-2 deci olajat fogyasztott 1000 kilométeren. Használat során sajnos kiderült hogy a valós fogysztás 1-1,2 liter/1000 km, melyet eléggé sokallok. A probléma régebben fennállhat, ugyanis a feljegyzések szerint 2014-ben váltottak 5w40-ről 10w40-re.

Féktisztítóval lemostam a blokkról az olajat, pontosan nem sikerült lokalizálni a forrást, de a jelentősebb csepegést a gyújtáselosztó aljáról figyeltem meg. A szelepfedél tömítés is általában csillog a friss olajtól.

A motor pöccre indul, nem szaggat, nem kopog, húz ahogy kell. A kipufogó csak motorfék használat és visszaváltás után füstöl kb 1 másodpercnyi ideig.

Nem tudom köze lehet-e a problémához, de még azt tapasztaltam hogy magas fordulaton, bekapcsolt légkondícionáló mellett szabályos időközönként visít valamelyik ékszíj 3-4 másodpercig. Véleményem szerint a rácsöpögő olaj miatt, majd mikor az olaj elég, elhallgat.

Az autó 2017-ben a nagyszerviz alkalmával kapott új szelepfedél tömítést és szelepszár szimeringeket.

Ön szerint mi lehet a hiba oka (az autó korán kívül)? Mit javasol, mit cseréltessek ki a szerviz alkalmával hogy minimalizáljam az olajveszteséget?

Válaszát előre is köszönöm!

Tisztelettel,

Péter

Kedves Péter!

Szerintem addig ne cseréltessen ki semmit, ameddig nem sikerült beazonosítani az olajfogyasztás okát. Az okok lehetnek például:

  • Külső olajszivárgás
  • Főtengely-szimmering sérülés
  • Kopott vagy sérült főtengely csapágyak
  • Kopott szelepszár és szelepvezető
  • Eltömődött olajjáratok a dugattyúházban
  • Túl sok olaj
  • Beragadt dugattyúgyűrűk
  • Nem megfelelő viszkozitású olaj
  • Olajpárolgás
  • Vezetési stílus
  • Stb.

Vigye szervizbe, találják meg, hogy mi a baj, mielőtt találomra elkezdenek kicserélni dolgokat.

Üdv,

Olajdoki