Kabriót vennék kétmillióért

2022.06.27. 15:18

Marci vagyok, autókereskedő. Évente sok száz darabot adok el és személyes benyomások, tapasztalatok alapján alkotok véleményt. Amit mondok nem szentírás, mert egy autó minősége elsősorban a gazdáján múlik, és mindig vannak kivételek.

Kedves Nepperűző!

Cabrio vásárlásán töröm a fejem! A keret kb. 2.000.000 Ft. (igazából magamnak vásárolnám, hobbi autónak) Azt azért sejtem, hogy a vezérlést ki kell cserélnem vásárlás után. Két modell között vacillálok, az egyik a Ford Focus, a másik a VW Eos. Mindkettőt 2.0 benzines motorral vásárolnám! Az Eos jobban tetszik és 6 sebességes, de az FSI motortól kicsit félek. Kérdésem az, hogy kell-e félnem az FSI motortól, megbízhatóbb-e a Focus 2 literes benzinese, esetleg ezeket a modelleket érdemes-e 2.0 PD TDI, vagy 2.0 TDCI motorral vásárolni. Ezeknek milyen hátulütői vannak? Vagy ebben az árkategóriában tudna ajánlani valami más, megbízhatóbb modellt, ami ugyanezt az élményt nyújtja? Megtisztelő válaszát várom!

Köszönettel: Zoltán

Kedves Zoltán,

Az utóbbi években egyre több keménytetős cabriot adunk el telepünkön. Általános tapasztalatunk, hogy a Megane és az Astra H vonal a leghitványabb minőségű, mert vagy a tető romlik el, vagy a motor. Az EOS már egy fokkal jobb választás, legalábbis ami a tetőt illeti, mert az általában működik. Az FSI motoros EOS viszont egy igazi hobbi és szabadidő autó, mert a motor okán csak hobbi jelleggel fogja tudni használni, szabadidejében pedig fórumozik majd hibafeltárás céllal. Rossz hír, hogy a 2.0 PDTDI sem jelent majd kockázatmentes megváltást hosszútávon, viszont a későbbi CRTDI már egy jól sikerült konstrukció. EOS-t csak ezzel a motorral vásárolnék.

Volkswagen EOS
Volkswagen EOS

A felsoroltak közül a legmegbízhatóbb választás a Focus cabrio. Az 1.6 literes benzines maga az örökélet, ugyanakkor teljesítményét tekintve nem a tápláléklánc csúcsa. A kétliteres benzines már sokkal dinamikusabban autózható, viszont a Mazdától kapott motor hajlamos az olajfogyasztásra. Vásárláskor érdemes erre különös tekintettel lenni egy állapotfelmérés keretében. A kétliteres TDCI-t hanyagolnám. Sok rajongója van a dízel Fordoknak és rettentő sokat elmennek komolyabb hiba nélkül, de kabrióban mégis a benzineseket kapkodják el először.

Kép: Rácz Tamás
Kép: Rácz Tamás

Kellemes vásárlást!

Marci

Kövesd Marcit Facebookon!

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.