Gázt a Signumba

2021.12.05. 09:18

Üdv!

2003-as gyártású Opel Signum 3.2 V6 (Z32SE motorkód) típusú autóm LPG-üzeműre alakításán gondolkodom. A motor év elején a hengerfejtömítés szivárgása miatt szét lett bontva és megkapta az ilyenkor szükséges felújítást, azóta kb. 7000 kilométert futott hibajelenség nélkül. Az átalakítással kapcsolatban felmerült pár kérdésem:

-Ismert-e ezzel a típussal kapcsolatban valamilyen probléma, ami kizárná a gázosra alakítást?

-Hozzávetőlegesen mekkora költséget jelent egy ilyen V6-os motor átalakítása?

-Tervezek a jövőben szoftveres teljesítmény-optimalizálást végeztetni az autón, ezt a gázszett beépítése előtt vagy után célszerű megejteni?

-Milyen márkájú/típusú gázrendszer beépítését javasolná? Lényeges lenne számomra a gáztartály pótkerékfészekbe építése a csomagtér megtartása végett.

-Van-e esetleg nyugat-magyarországi (GyMS megye) partnerük, akit jó szívvel ajánlana? Gyors keresés után csak olyan szervizeket találtam, amilyenektől egy korábbi cikkben óvva intettek... (felsőkenő-rendszer, egynapos beépítés stb.)

Üdvözlettel, Gábor

Kedves Gábor!

A kérdéses motor minden további nélkül átalakítható. A konkrét autó átalakítása opcionálisan különböző szerkezeti elemekből is történhet, ezért árat itt, ezen a felületen nem áll módunkban közzétenni. Nem tudunk konkrét partnert ajánlani sajnos a kérdéses területen. Amire érdemes figyelni, az a beszerelés utáni rendszerprogramozás. Írtunk egy szösszenetet erről, amelynek segítségével a laikus kap egy kis mankót a hóna alá a szerviz kiválasztásához.

Egy szívómotor optimalizálása nem sokat hoz a konyhára, cserébe pénzbe kerül. Alapvetően az átalakítás előtt érdemes elvégezni, egy eset kivételével: ha biztos benne, hogy gázzal fogja használni a legtöbbet, érdemes a gyújtástáblát a gázhoz igazítani. Ennek több értelme van szívómotor esetében, azonban valóban hozzáértő, fékpaddal rendelkező tuner közreműködését igényli. Minden jót és gázzal teli ünnepeket kíván az LPG Doktor csapata!

Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu