Tudtuk, hogy nagy ellensége a rozsda, de erre nem számítottunk. Kérhetünk kárpótlást?
Tisztelt Autójogász!
Decemberben vettük a Mazda 6-ot (GY). 2005-ös, 1.8TE. Tudatában vagyunk a legtöbb típushibájának, főleg a korrózió nagy ellenség ugye. Kecsegtető ajánlat volt, alaposan átnéztük, amennyire egy átlag ember tudja a földön állva, előtte leellenőriztük a Carvertical-on, minden korrektnek tűnt. Nem feküdtünk alá, lehetőség híján... itt hibáztunk, mert hittünk az eladónak. Kívülről (kerékívek, pótkeréknél, küszöb, ajtósarok) korához képest kiválóan tartja magát a rozsdával szemben.
Ma jött el az olajcsere, szűrő, stb. kötelező karbantartás. Aknáról nézve látszik csak az első felfüggesztések mellett lukasra rozsdált alváz, konkrétan életveszélyes lehet a jobb oldal, de a bal sem gyerekjáték.
A hirdetésben szó szerint írta a kereskedő: "...szerkezetileg és műszakilag megbízható, jó állapotban!"
Tanácsot szeretnénk kérni tőletek. Mik a jogaink, kérhetünk e kárpótlást, javítási költségtérítést az eladótól? (lakatos munka, már ha vállalja és kivitelezi valaki)
Kihez kell forduljunk ilyen esetben?
Köszönjük a választ.: Viktor
Kedves Viktor!
A történetben az nem világos számomra, hogy ha eleve számított korróziós problémákra, akkor miért nem lehetett megszervezni az alaposabb átvizsgálást?
A korrózió a természetes elhasználódás része, amire minden használt autónál számítani kell. A mértéke, kiterjedtsége azonban nem mindegy.
Ezzel együtt a márkafüggetlen szerviz javítási költsége álláspontom szerint legalább részben érvényesíthető a kereskedő hirdetésében megjelölt, de valótlannak bizonyult műszaki állapotra tekintettel. A hirdetés szövegét remélem elmentették.
Egyezkedést javaslok önnek, és dokumentálják alaposan a feltárt állapotot.
Üdvözlettel:
Autójogász