Kedves Doki,
Tudom sok a levél és nem lehet mindenkinek válaszolni, viszont kezdek már elkeseredni, de nagyon.
Adott egy F Astra GSi, éveken át volt egy kis kormány vibráció 100-105 km/h körül, különösebben nem foglalkoztam vele, de most már 105-től végig ráz, (120-nál jobban, 140-el kevésbé stb.) már több mint egy éve, mindig, ha gázt adok, ha nem, egyenesben és kanyarban is. Kerekek kiegyensúlyozva, cserélve, télivel-nyárival is ugyanaz.

Felemeltük az autó orrát hogy ne érjenek földet a kerekei és úgy pörgettem fel 100 fölé és bizony szemmel láthatóan nem forog szépen a jobb kerék, olyan, mint amikor a gumis felteszi gépre és látszik, hogy le-fel mozog picit. Ha a gépre tesszük a kereket, ugye nem csinálja, picit húz az autó jobbra amúgy, de futóművet gondolom ki lehet zárni, mivel felemelt autóval, terheletlen futóművel is látható a jelenség. Féktárcsa cserélve, ugyanaz, nem változott semmi. Féltengely? De akkor nem csak gázadásnál rázna? Kerékagy? Eldeformálódhat az az erős vastömb amire felfekszik a felni? Létezik? Láttál már ilyet?
Köszönöm szépen. Peti
Kedves Peti!
A kerékagy ütése nem ritka dolog, elvileg minden féktárcsa cseréjekor pontos mérésekkel kellene igazolni, hogy a felület hibátlanul fut. Nyilván ezt a lépést nagyon kevesen tudják beilleszteni egy sima fékjavításba - nálunk sem kopott le még nagyon a festék a műszerről. Külső behatás nélkül a kerékagyak legalább egy, de van, hogy több autót is kiszolgálnak. Viszont elég hozzá egy téli parkolóban megejtett, kevésbé sikeres forgolódás és egy oldalirányú, járdaszegély által adott ütés simán elviheti a síkot, ahogy egy baleset, vagy egy erős úthiba is ehhez hasonlóan. Ettől kezdve vagy sunyi módon elkezdenek deformálódni a féktárcsák néhány ezer kilométerenként (az egyik tipikus féktárcsa-garancia elutasítás esete), vagy az autó az esetedhez hasonlóan ráz.
Szerencsére az Opelekhez nem nehéz kerékagyat beszerezni, kicserélni pedig szintén nem tart sokból.
Remélem segíthettem! Gulyás Márk - www.deltamark.hu
Tizenkét éve megvan és jó eséllyel örökre megmarad
Elmesélem, hogy mi alapján választottam a típust, hogyan találtam rá, milyen volt vele létezni és miért nem használom most. Az első autóm sztorija.

Az oldalról ajánljuk
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Olajdoktor
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.
- Hírek
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Hírek
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.
- Hírek
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Tesztek
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.
13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?
- Hírek
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.
- Hírek
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.
- Hírek
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.
- Közélet
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!
- Hírek
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
Továbbra is a Nettuno V6 az úr.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.
