2019.06.25. 15:06

Egy Corolla sosem hagy cserben - ezzel a szlogennel reklámozták az E12-es szériát, vagyis kompakt Toyota kilencedik generációját az ezredforduló után. Később kiderült, a ZZ-kódú 1,4-es és 1,6-os benzinmotorok néha jelentős mennyiségben enni kezdik az olajat, melynek a hibás tervezésű dugattyúk és gyűrűk az okai. András családjában is van egy ilyen egynégyes autó, több mint 230 ezer kilométert mentek vele újkora óta, rendszerint autópályán. Szeretik, karbantartják de ezúttal sem ártott egy alapos átvizsgálás és néhány tanács mindenkinek, aki a manapság 500 ezer forinttól kapható Corollákat nézegeti.

Négy fontos tudnivaló a ToyoTeam - Toyota-specialista autószervizből, benzinmotoros Corolla E12 vásárlása előtt.

1. A bevezetőben említett motorolaj-fogyasztás megszüntetése költséges, mert részleges motorfelújítást igényel. Nem az összes ilyen autóra jellemző a probléma de ha jön a baj, az félmillió forintba kerülhet.

2. A váltó zárócsapágya zöröghet, ennek cseréjéhez szét kell bontani a leszerelt váltót.

3. A szívósorban található terelőlemezek szintén zöröghetnek. Ilyenkor olyasféle hangja van a motornak, mintha csapágyas lenne, persze a zajok fentről és nem lentről jönnek. 

4. Ezek az autók sokszor több mint tizenöt évesek, így már a benzinesekben is sok lehet a kilométer, lehetnek elhanyagoltak, sokgazdásak, totálkárból újraépítettek. Sokan hangoztatják, hogy a Toyota mindent kibír, ami félreértve a gondoskodás hiányához vezethet. 

Korábbi epizódok:

Novoth Tibi bevállalta, de te csak óvatosan!
Benzines is, Multitronic automata is – nem a legjobb hírben álló A4-konfiguráció, viszont a tulajdonos rengeteg szeretettel és pénzzel áll hozzá.
Aki a szíve mélyén BMW-s, az is marad!
Nagyon ritkán lehet látni már a második 5-ös BMW generációt, Mario viszont nem dicsekedni jött, kíváncsi, mik az autó hibái és mennyit kell költenie rá.

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.