Ezek Magyarország legerősebb autói - 2. rész

2023.06.03. 10:54

A Datahouse kimutatásai alapján az első toplistánk óta eltelt két év alatt új szupersportautók boldog tulajdonosai vehették át magyar rendszámukat az okmányirodában, tovább bővítve a korábban is impresszív állományt. Ezúttal is az állami nyilvántartásban szereplő, hivatalosan piszkálatlan lóerőgyárakat vettük sorra. Az autókban nem csak a lapos, kétajtós karosszéria, hanem a legalább részben benzinnel hajtott motor is közös.

5. Ferrari F8 Tributo - 2db / F8 Spider - 2db - 720 LE

Balló Marci két éve még csak két Spider és egy Tributo bejelentéséről számolhatott be, bár már akkor fogadott volna egy gombóc fagyiban, hogy a 488 Pistának és nyitott változatának utódjára lesz még itthon kereslet. Lett is, 2022-ben két-két darabot regisztráltak a 3,9 literes, duplaturbós V8-as középmotorból 720 lóerőt kipréselő Ferrarikból. Ha valahol felbukkan az egyik Tributo, a motorját az átlátszó Lexan fedélen át a slusszkulcs nélkül is meg lehet lesni, de nyitott kulisszás kézi váltót ne keressetek benne, a hétfokozatú duplakuplungos alapáron jár. A gyorsulási adatok persze kárpótolnak érte, a zárt 7,8, a nyitott 8,2 másodperc alatt sprintel 0-ról 200-ra.

4. Aston Martin DBS - 2db / V12 Speedster - 1db - 725 LE

Amikor egy Ferrarit szorosan követ egy Aston Martin, arról nekem a Minden lében két kanál ugrik be. A hetvenes évek sikersorozatában Tony Curtis egy Ferrari Dinót, Roger Moore egy Aston Martin DBS-t vezetett, és nem csak a Bahama sárga kupé, hanem a neve is passzolt Brett Sinclair figurájához. A 2018-tól kapható DBS az 1845 kg-os tömegével a Superleggera nevet is kiérdemelte, a több mint 4,7 méteres kupé orrában az 5,2 literes, biturbó V12-essel 3,4 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100-ra, ami lassabb a Ferrari F8 2,9 másodpercénél, de a végsebességük szinte megegyezik (338 és 340 km/óra).

A hivatalos forgalmazó miatt nem meglepő, hogy egyre több az utakon az Aston Martin, arra viszont nem számítottam, hogy tavaly egy V12 Speedster is bekerült a nyilvántartásba. Még csak nem is a 330 milliós vételár, inkább a jelképes példányszám miatt számít álomautónak. Az 1956-ban debütált, majd 1959-ben Carroll Shelby-vel és Roy Salvadorival Le Mans-t nyert DBR1-es versenyautó és a 2013-as CC100 tanulmány szellemi utódjából összesen 88 darabot gyártanak. Szélvédőt egyik sem kap, az erősen ajánlott bukósisak az ülések mögötti idomban kialakított helyen tárolható, a hajtáslánc a DBS-ből származik.

3. Mercedes-AMG GT Black Series - 4db - 730 LE

Lehet, hogy a Mercedes brutális sportautója már nem kapható, de tavaly négy darabra még gyorsan lecsaptak azok a rajongók, akik nem elégedtek volna meg a GT (530 LE), a GT C (557 LE) vagy a GT R (585 LE) tudásával, 2022-ben és 2023-ban egyébként vegyesen 38 darabot regisztráltak ezekből itthon. A tavalyi F1 szezonban Safety Carként is bevetett Black Series motorja (M178 LS2) egy 4,0 literes, biturbó V8-as, a kettős megfúvású turbók itt 1,7 bar töltőnyomást biztosítanak, ami 730 lóerőt és 800 Nm nyomatékot jelent. A megerősített, hétfokozatú, duplakuplungos váltóval 9,0 másodpercig tart a 0-200-as sprint, de az óriási szárnnyal és a motorháztető kopoltyúival a parkolóban is gyorsnak látszik...

2. Ferrari SF90 Stradale - 7db / Lamborghini Aventador LP 780-4 Ultimae - 1db - 780 LE

Nem lehet környezetrombolással vádolni annak a hét darab SF90-nek a tulajdonosát, akik a cég első plug-in hibrid Ferrariját állították a garázsukba. A 2019-ben debütált zöld sportautó a márka legendás versenycsapata, a Scuderia Ferrari 90. születésnapját ünnepelte, az utcai autóba nem egy, nem kettő, hanem három villanymotort építettek be, ami 220 lóerő többletet jelent. A 488-asból származó, továbbfejlesztett 4,0 literes, turbós V8-as már 780 lóerővel tépi fel az aszfaltot. A 7,9 kWh kapacitású akkumulátor elég kicsi ahhoz, hogy a tömege 1,5 tonna közelében maradjon, mégis elég nagy ahhoz, hogy tisztán elektromosan 25 kilométert lehessen vele megtenni. De ki bírja ki a V8-as hangja nélkül?

A megosztott második helyet egy szintén kifutott szupersportautóval, az Aventadorral osztja meg. A Lamborghini még a 2011-es Genfi Autószalonon leplezte le az egyik legjobban fogyó típusát, de tíz év után Sant'Agata Bolognesében is eljött a búcsúszéria ideje. A 600 darabos (350 kupé és 250 roadster) sorozat utolsó példányait tavaly szeptemberben szerelték össze, és egy itthon kapott rendszámot. A beszédes LP 780-4 Ultimae név a 780 lóerős, 6,5 literes V12-esre utal, ez még az SVJ-nél is erősebb volt 10 lóerővel! Az autós kártyában mindig ez lesz a nyerő, kivéve, ha gyorsulásra játszunk, mert a 25 kilóval nagyobb tömeg miatt 100-ra egyformán 2,8, 200-ra viszont 8,6 helyett 8,7 másodperc alatt gyorsul.

1. Ferrari 812 GTS - 3db - 800 LE

Nem tudhatom, hogy Marci végül feladta-e a lottót, és abban sem lehetek biztos, hogy nem az övé az egyik az azóta forgalomba helyezett három 812 GTS közül. Ha igen, akkor jól tud titkot tartani. A nyilvántartás szerint a Superfast nyitott változata, a GTS is csak 795 lóerős, pedig a Ferrari váltig állítja, hogy 800. Ezt inkább ne feszegessük, a végén még megemelik a tulajdonosok gépjárműadóját! Pedig kell az erő a 812-esnek, mert a nyitott autók átka ezt is utolérte, 1525 helyett 1600 kilót nyom, ami meg is látszik a gyorsulásán, a GTS-nek egy tizedmásodperccel tovább tart elérni a 100-at, és hattal a 200-at. Tegye fel a kezét, aki nem bocsátaná ezt meg a kabriózásért cserébe!