A Ferrari ezzel a koncepcióval ismeri el, hogy a 3.0 V6 lehetne épp 1030 lóerős is

2022.11.28. 11:52

A Ferrari Vision Gran Turismo együléses, négy motorral hajtott hibrid, ami megmutatja, milyen lenne a Ferrari prototípus versenyautója, ha nem léteznének azok a szabályok, melyek miatt a valóságban a 499P megy majd csatába Le Mans-ban.

Ferrari Vision GT 03

A Vision Gran Turismo koncepciók több szempontból is jót tesznek az autós kultúrának. Egyrészt izgalmas, futurisztikus versenyautókkal szórják tele a Gran Turismo univerzumát. Másrészt lehetőséget biztosítanak a formatervezőknek és mérnököknek, hogy olyasmit alkossanak munkaidőben, ami technikai okokból amúgy lehetetlen ma sorozatgyártásba helyezni. Kivéve persze, ha a McLarenről van szó, mert bár módosításokkal ugyan, de a Solus GT azért ténylegesen egy termék, méghozzá egy szívó Judd V10-zzel, egyenesen a Gran Turismo digitális flottájából pályára küldve.

A Ferrari az új 499P prototípussal megy az LMH kategóriába, mely az FIA előírásainak megfelelően a gyári V6-ot használja egy 268 lóerős elektromotorral az első tengelyen, így időszakos összkerékhajtást, valamint 671 lóerős összteljesítményt elérve.

Ferrari 499P LMH
Ferrari 499P LMH

Szép, szép, de mit tudna a Ferrari mai technikája, ha nem kéne megfelelni mindenféle szabályoknak? A legfontosabb válasz, hogy a Vision Gran Turismo tanulsága szerint a duplaturbós 3.0 V6 akár 1030 lóerőt is leadhatna kilencezres fordulaton. Mindez annak fényében érdekes, hogy jelenleg utcai használatra ezt a motort 654 lóerősre húzzák, hogy aztán a 296 GTB és GTS párosban 819 lóerőt érjenek el a hibrid rásegítéssel.

A Vision Gran Turismo ezt az 1030 lóerős csúcsteljesítményt megfejeli három elektromotorral is, melyek közül kettő az első tengelyen, egy pedig a hátsón dolgozik, 326 lóerőt teljesítve.

Természetesen ha már az ICE és az MGU-K rendszerek összesen 1100 Nm nyomatékot küldenek csak a hátsó tengelyre, az egész váz egy szénszálas mestermű, szuper alacsony súlyponttal, tökéletes egyensúllyal, és persze az elektromos nyomatékelosztás minden előnyét kihasználó futóművel.

Hivatalosan december 23-án érkezik a Ferrari a Gran Turismo 7-be egyfajta karácsonyi meglepetésként, ám addig is megnyerhető egy kérdőíves játék keretein belül, így lesz, aki már december 15-én letöltheti.