Egy kis ragasztószalaggal átverhető a Tesla

2020.02.22. 15:04

Talán az emberi szem is felülne a McAfee trükkjének, de az nem lenne olyan veszélyes, mint amikor egy automata önvezető rendszer teszi ezt. A biztonsági cég ragasztószalaggal hekkelte meg a Tesla sebességszabályzó rendszerét. 

vbh

Az antivírus-programokkal és mindenféle számítógépes biztonsági feladattal foglalkozó McAfee csinált egy egyszerű tesztet egy Tesla Model S-sel. Röviden: téptek egy kábé öt centis fekete ragasztószalagot, majd ráragasztották egy 35 mérföld/órás sebességhatároló táblára. Még csak nem is 8-ast csináltak a 3-asból, simán csak megnyújtották a hármas közepén a két ív találkozását, amitől az olvasható akár 8-asnak is menet közben. Talán az emberi szemet is átveri , de egyes Teslák kameráit a McAfee szerint szinte mindig. A teszten legalábbis a 35 mérföld/órás (56 km/h) határt 85-nek (136 km/h) olvasta a rendszer, amire fel el is kezdett gyorsítani. Így:

Az S-ben hibázó elem a fenti teszten a MobilEye (Intel) EyeQ3 integrált áramkörrel (chip) dolgozó kamerarendszere volt. A Tesla régebbi modelljeiben dolgozik ilyen. A kicsit átragasztott táblát a Model S és a Model X is félreolvasta a teszten, szinte minden alkalommal. Amikor pedig így tett, az aktivált önvezető rendszer elkezdte felgyorsítani az autót a félreolvasott sebességhatárra. A tesztkörnyezetben ebben nem sok veszély volt, de közúton egy szükségtelen veszélyforrás. A kutatók úgy számoltak, jó esetben úgy 50 mérföldnél (80 km/h) kapcsolna egy átlag sofőr, hogy valami nem oké és lépne a fékre vagy inaktiválná a TACC-t (Traffic Aware Cruise Control), ami a táblákra és a forgalomra hagyatkozva szabályozza a sebességet.

A McAfee kutatói azt mondják, 2014 és 2016 között Teslákat érinti a probléma. A MobilEye új verziójával szerelt Tesláknál nem figyelték meg ugyanezt a bakit, bár megjegyezték, hogy a teszt nagyon korlátozott körülmények között készült.