A Chironénál is merevebb, 86 kilós fülkét kap a Hennessey Venom F5

2020.01.25. 14:13

A világrekordernek beharangozott Venom F5 ugyan még mindig nincs kész, de egy kis infómorzsát odaszórt a nyilvánosságnak az autót fejlesztő Hennessey. Megmutatták a sebességrekordernek szánt autó nyers utasfülkéjét.

A Hennessey-nél tavaly megígérték, hogy 2020-ban kész lesz az autó, amit még a Bugatti és a Koenigsegg is csak hátulról nézhet majd. Az amerikaiak azzal a nem szerény céllal építik a Venom F5-öt, hogy elsőként adjanak a világnak olyan közúton is használható autót, ami arra felkészítve át tudja lépni az 500 km/h-s sebességhatárt. Na, ennek az autónak a szuperkönnyű, mégis nagyon szilárd szénszálas vázát/magját/fülkéjét (a sajtó mostanában valamiért ezt a francia monocoque szóval szokta leírni) mutatták most meg és árultak el róla két érdekes részletet.

A legerősebb tulajdonsága a Venom F5 karbon kompozit vázának a torziós merevsége. Ez 52000 Nm/fok, azaz egy kevéssel még a Bugatti Chiron vázánál is merevebb, aminél ugyanez az érték 50000 Nm/fok. Ez a mértékegység azt mutatja, hogy az F5 váza kicsit több, mint öt tonna behatást képes elviselni anélkül, hogy egy fokos mértékben torzulna. Ami nem kis szó, pláne, hogy mindemellé az egész tömege csupán 86 kilogramm.  

Nagyon úgy néz ki, hogy a 2020-as év a Bugatti, a Hennessey és a Koenigsegg nagy hármascsatájáról fog szólni a csúcssportautózásban. A meccs az 500 km/h-s határért megy, az lesz a műfaj királya, aki először lépi át. A Bugattinál azt mondják, jó körülmények között már képesek lennének rá a Chironnal. A Koenigsegg Genfben megmutatja majd a világrekordernek szánt Mission 500 Conceptet, ami egy átépített Jesko lesz, és amivel egyértelmű cél a határ átlépése, a Hennessey pedig lassan csak elkészül a nagyon erős és könnyű fülke köré épülő Venom F5-tel.