Visszavágták az Alfa Romeo fejlesztési terveit

2019.11.11. 10:46

Az Alfa Romeóval kapcsolatos korábbi, irreálisan drága fejlesztési terveket visszanyeste a Fiat Chrysler új vezetése: csak annyit költenek a márkára, amennyi a túléléshez feltétlen szükséges.

alfa product plan 2019

Sergio Marchionne, a Fiat tavaly elhunyt vezérigazgatója hitt benne, hogy az Alfa Romeóból az egész cégcsoport legnyereségesebb részlege válhat, és ennek megfelelően alakította a fejlesztési terveket. Ám az Alfa nem növekszik úgy, ahogy a tervekben szerepelt, ezért az aktuális vezérigazgató, Mike Manley egyszerűsített a terveken: csak azokat a modelleket hagyta meg, amelyek nyereséget és vásárlókat hozhatnak, az arculat-építő rétegmodelleket nem készítik el.

Pedig korábban beígértek egy 700 lóerős sportautót, és egy újabb, 600 lóerő feletti teljesítményű sportszedánt is, de ezek az új tervekben már nem szerepelnek. A kínálat mindössze négytagú lesz, a Giulia és a Stelvio mellett két kisebb szabadidő-autóból áll majd. A Giulietta valószínűleg még 2020-ban eltűnik a kínálatból, és új személyautó egyelőre nem is készül: először egy nagyobb, aztán egy kisebb terepjáró-fazonú modell érkezik, ezektől várják, hogy a márka eladásait jelentősen növeljék. Az alsó-középkategóriás modell 2021-ben érkezik, és készül belőle konnektoros hibrid változat is, az utóbbit pedig 2022-re ígérik, és ebből már tisztán elektromos kivitelt ígérnek.

Rövidebb távon, a költségcsökkentés jegyében lemondtak a Giulia és a Stelvio nyújtott tengelytávú változatainak elkészítéséről is, amelyeket Kínában kínáltak volna.

Az Alfa Romeo fejlesztési terveit még 2018-ban hozták nyilvánosságra, és ezekben még héttagú kínálat kialakítása szerepelt, amellyel a termelést évi 400 ezerre növelhették volna 2022-ig. Ám ebből kevés valósult meg, amit az is mutat, hogy a márka eladásai az idei év első kilenc hónapjában 31%-kal, 67 ezerre estek vissza, nyilván nem kis részben a MiTo gyártásának befejezése, és a megfelelő utódmodell késlekedése miatt.