Ennyi volt a legnehezebben született BMW-knek

2019.06.20. 07:07

Talán a legnehezebb szülés volt az elmúlt két évtizedben a BMW-egyterűek bemutatása, de mivel összeomlik a piac, folytatás már biztosan nem lesz.

Az infó Peter Henrichtől, a BMW termékfejlesztési vezetőjétől származik, aki az Autocarnak adott interjút nemrég. Ő említette meg, hogy a 2-es Active Tourer és Grand Tourer modellek az életciklusuk lejártával utód nélkül tűnnek el a kínálatból. Azzal magyarázta a döntést, hogy ezek a típusok nem igazán központi jelentőségűek a márka szempontjából. Ugyanakkor nyilván az eladások beszakadása is segített megpecsételni a két testvérmodell sorsát.

Az Active Tourer és a Grand Tourer egyébként sok szempontból hozott szakítást a hagyományokkal: ezek voltak az első fronthajtású BMW szériamodellek, és olyan helykihasználást és célszerűséget hoztak a márkához, ami addig ismeretlen volt. Talán ez utóbbi lehetett viszonylagos népszerűségük oka is: a legjobb évükben, 2016-ban több mint százezret adtak el a két változatból. Azóta azonban a kategóriával együtt olvadnak a Tourerek számai is: 2017-ben 85 ezer, tavaly pedig 68 ezer autó fogyott és az év eleje azt mutatja, hogy még nincs vége a csökkenésnek.

A BMW egyébként határozottan elkésett az egyterű-bemutatással: bár az 1990-es évek vége óta latolgatták a lehetőséget, sokáig az volt a hivatalos álláspont, hogy egy ilyen modell lerombolná a márka arculatát. És mire túljutottak ezeken az aggodalmakon, és 2014-re elkészültek az Active Tourerrel, a kategória már jócskán túljutott a csúcsponton. A két Tourer modell egyébként 2021-22-ig maradhat piacon modellváltás nélkül, utána valószínűleg tágasabb terepjárók veszik át a helyüket a kínálatban.