Ezzel megy a Nürburgring rekordjáért a VW

2019.04.25. 11:02

A Volkswagen ID.R a Pikes Peak-en már bizonyította, hogy gyors, de a Nordschleifére más áttételezés és aerodinamika kell. A cél természetesen az új pályarekord, legalább a villanyautók között.

Azon túl, hogy átmatricázták a Nordschleifére szánt autót, a hátsó légterelő végeiről is eltűntek a leszorítóerőt növelő kiegészítő szárnyacskák. Ami egyáltalán nem látszik, de elég fontos lesz a Nürburgringen, az az új áttételezés, amely 270 km/h-ra növeli az autó végsebességét. Ez a hosszú egyenesekben elég lényeges lesz, míg a Pikes Peak szerpentinjén meg sem lehetett volna közelíteni ezt a tempót. Ugyanakkor a Nürburgringen sokkal kisebb a legyőzendő szintkülönbség, ami szintén a hosszabb áttételezésnek kedvez. A 680 lóerős elektromos jármű ebben a formájában is 2,25 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, amit ismét Romain Dumas-nak lesz lehetősége megtapasztalni.

Hivatalosan a VW most a Nio EP9 6:45,9-es köridejének megjavítását célozta meg, ez ugyanis az aktuális villanyautós rekord. Az már kérdéses, hogy az elektromos géppel a Porsche 919 Evo 5:19-es rekordját is meg tudják-e közelíteni. Itt hiányozhat a sebesség: a hibrid Porsche végsebessége 360 km/h feletti, és ezt a Nordschleifén ki is használták. A háromszáz feletti tempóhoz a teljesítmény a Volkswagen gépében is megvan, valószínűbb, hogy az ilyenkor drámaian megnövekedő energiafogyasztás miatt nem engedhették feljebb a végsebességet.

Érdekes apróság,  hogy az autó-pálya kombinációt a RaceRoom Racing Experience nevű ingyenes szimulációs programban ki is lehet próbálni: akinek van egy legalább közepesen erős PC-je és hozzá kormánya, a következő 26 hétben megnézheti, mire lenne képes az ID.R-nek ezzel az új változatával.