Már épül a Lotus kínai gyára

2019.04.21. 07:29

Ahogy az várható volt, a Lotus kínai tulajdonosa nem hagyja teljesen Európában friss szerzeményét. Vuhanban már épül a jövő Lotusainak új szülőhelye, de a Geely azért nyugtatgatja az európai önérzetünket: a márka székhelye marad az Egyesült Királyságban.

1

Két éve annak, hogy a kínai Geely megszerezte a Lotus többségi tulajdonát. Ez ugyanaz a kínai gigavállalat, ami amellett, hogy belső piacra a maga neve alatt is gyárt autókat, egy ideje már övé a Volvo, és többek közt a Proton nagy része. A Volvónak láthatóan jó gazdái, úgyhogy olyan sok félelme a Lotus-rajongóknak sem lehet, legfeljebb annyi, hogy a márka britségének annyi. Például attól, hogy 350 milliárd forintnyi jüanos beruházás részeként már épül Vuhanban az üzem, ahol a Lotus SUV-k készülnek majd. 

A Lotus tavaly mindössze 1630 autót adott el, ehhez képest meredek, hogy a Geely most épülő új üzemének kapacitása 150 ezer autó per év lesz, de úgy hírlik, a cég más márkákhoz is gyárt itt majd, és még az sem kizárt, hogy lesznek köztük olyanok, amik közös platformon osztoznak majd a Lotusszal.

A Lotus új hertheli központjának látványterve
A Lotus új hertheli központjának látványterve

A Geelynek nagy céljai vannak a márkával. Egyrészt minél hamarabb ki akarnak jönni a régóta ígérgetett Lotus városi terepjáróval, amivel mindjárt megsokszorozhatnák az eladásokat, másrészt egy villanyos szupersportautót is belengettek a napokban. A kínai anyacég a Lotus felrázására két milliárd dollárt (540 milliárd forint) szán, amiből jut a jelenlegi, hertheli székhely alapos átépítésére is. A brit gyökereket tehát nem tépik ki, mégha a gyártásból talán semmi sem marad a szigeten a következő évtized végére.