Mindegy, milyen autó tetszik, itt találsz belőle

2021.07.21. 16:36

Az ember hajlamos azt hinni, hogy egy autós rendezvény akkor az igazi, ha sokan vannak rajta, ami igaz is, ha a múzeum jellegre hajtunk: körbesétálás, minél több autó, minél több kép, kevés beszélgetés. Viszont, ha mégsem jönnek el annyian, az azért jó, mert az emberben nincs meg az inger a gyors fogyasztásra: le lehet állni egy-egy autó mellett, és akár fél órát-órát beszélgetni. A 31. Parkoló Parkoló Parádé ilyen volt: nem állt minden kavicson egy autó, de többet beszélgettünk, mint valaha.

Persze volt oka a távolmaradásnak, kaptunk jeget az utóbbi hetekben rendesen, és az előrejelzés most is vihart jelzett, nem csoda, hogy sokan otthon hagyták a hobbiautókat. Hatalmas geg az égiektől, hogy a végére nem hogy egy csepp nem esett, de kifejezetten kellemes idő lett. 

Minden PP-n rájövök, hogy egy élet kevés, annyi autót akarok a nevemre venni. Például a Lexus LS400: igen, tudom, egy kicsit látni benne a W126-os Merci formai motívumait, de úgy süt át rajta a tökéletességre való igazán japános törekvés, mint semmiről. Úttörő volt a maga idejében, az LS400  1989-ben olyan műszaki megoldásokat hozott, ami felrázta a vezető szerepbe egyre inkább belekényelmesedő német prémiumgyártókat. 

Motorvezérléssel összekötött automata váltó vezérlő, törés nélkül futó kardán, a lemezrétegek közé préselt rezgéselnyelő... Kattog a sok innováció, a fejemben, de igazából az a lényeg, ahogy az 1UZ-FE beindul. Négyliteres V8, de mintha egy játékautó villanymotorja indítaná, olyan finoman fordul át a főtengely, és meg mernék esküdni, hogy simábban jár, mint az előző PP-n simogatott Rolls-Royce. Ki kell próbálnom egy ilyet, mert sokan mondták, hogy addig nem értem, de amikor magamra húztam az ajtót, éreztem, ez az: nem csak árcédulájában, de műszakilag is prémium, még így harminc év után is. 

Nehéz volt elszakadni a nipponi bálnától, de szerencsére a 718 Cayman T elég piros volt, hogy mellette minden más szürke legyen. Mostanra a 911-es Porsche eléggé meghízott, és bár még mindig penge sportautó, sőt, a GT modellek téridőugrásra is képesek, de a filigrán gépélményt, a szűk, feszes gokartot egyre inkább a középmotoros változatok adják meg, így a 718 Cayman és Boxster. Ez itt épp egy Cayman T kivitel, ami a jóárasított kapudrog, már Porsche-mércével persze: van benne PASM sportfutómű, sperrdiffi, és egy hatos kézi váltó, vagyis csak az, ami a vezetéshez kell. 

Természetesen így is a 20 milliós ligában játszik, viszont azt látatlanba megelőlegezem neki, hogy kevés autó ad ennyit az elköltött pénzért. 300 lóerő, motor a hátunk mögött, hat gang a kezünkben, és a gyártó, aki talán mindenkinél többet tud a műfajról, köszönöm, életem hátralévő részére alá is írnék rá. 

Ezen a Parkoló Parádén jöttem rá, hogy még sosem ültem DeLoreanben. Láttam már kordonok mögött, a Vissza a jövőbe filmeket kétévente meg is nézem, de sosem ültem bele, most viszont sikerült. Tényleg olyan az üléspozíció, mint az autó külseje, vagyis a látvány és a testhelyzet alapján elhiszünk neki minimum 400 lóerőt. Persze közel sincs annyi, a PRV motornak vannak előnyei, de főleg a rozsdamentes panelek súlyával nem tud mit kezdeni a 150 lóerő. Mindegy, ha lenne egy, mindenhová felnyitott sirályszárnnyal érkeznék meg, még télen is, annyira a jófajta pojácaság teteje. 

A rendezvény végére befutott egy régi barát is, egy frissen vásárolt 190-es Mercivel. Nagyon szeretem a Mercedesnek ezt korszakát, de egy ennyire jó állapotú, alig 180 ezret futott 2,5-ös, öthengeres turbódízelben ülve érti meg az ember, hogy miért költött a Merci annyit csak a 190-es hátsó futóművére, mint a BMW a komplett E30-ra. Ezt az autót is be kell mutatni majd külön, hiszen egy olyan autógyártói mentalitást példáz tökéletesen, ami talán itt jutott a csúcsra, és többet már nem jön el. 

Négyszer köszöntem el úgy emberektől, hogy mennem kell haza, mégis, valahogy mindig leragadtam egy autó mellett dumálni. És bár mindig azt hittem, hogy a Parkoló Parádé inkább a fővárost meg a vonzáskörzetét érinti, sorra futottam bele olyan vendégekbe, akik Paksról, Mohácsról és más, távolabbi helyekről jöttek. Márpedig ameddig vannak emberek, akik képesek 3-4 órát autózni azért, hogy egy ilyen társaságban örüljenek a másiknak, a másik autójának, addig nem féltem az élvezeti autózás jövőjét. Augusztus 8-án visszatérünk, és nem csak autótámasztás lesz, hanem látvány, hang és tempó is. Jöjjenek a részletek: 

2024 első Parkoló Parádéja április 28-án, vasárnap nyitja meg kapuit!

Idén az első Parkoló Parádé tematikája az autós túrázás, terepezés, off-road veretés. Ha éled a sarat, a terepen járást, vagy csak tervezed, hogy a jövőben te is velünk lapátolod a homokot majd valahol Afrika alsón, gyere! Várunk minden épített terepjárót, extrém túrára felkészítetett motort, quadot, oldtimert, de ha tevével jössz, azt is megetetjük!

2024.04.28-án, vasárnap lesz a Hungexpo területén.
Belépés: autóval a 6-os, gyalogosan a 3-as kapun, 12:00-tól, jegyet elővételben lejjebb kattintva vehetsz. (így olcsóbb, csak szólunk!).

Tervezett programok (folyamatosan frissül):

Budapest-Bamako Rally 2024 After:

Idén megjártuk a Bamakót, túléltük a futamot és számtalan új baráttal, elképesztő sztorival lettünk gazdagabbak. A legmenőbb Bamakós autókat most kiállítjuk, ahogy a 2026-os induló autónkról is lerántjuk a haláli leplet. Jön Tibi a Jeeppel, a vontatások szakértője Levente a Cayennel, a W123-as Merci és a többiek, sőt még Nívás Matyi is nagy eséllyel tiszteletét teszi.

Off-road és autós túrázás:

A vadon szavát végül mi is meghallottuk, osztóműveinket a magasba emeltük, de előtte jó lenne egy kicsit ihletet gyűjteni, tapasztalatot szerezni és bandázni veletek, vagyis a mondás most az, hogy: terepek járói, dagonyák gyalázói, portáltengelyes sziklamászók, expedíciós világutazók gyülekezzetek és mutassátok meg magatokat a világnak, ez a ti hívójeletek!

Klubbok és nagyobb társaságok írjatok levelet az rendezveny@mail.totalcar.hu címre és igyekszünk közös helyet találni nektek!

Élményautóztatás a passzázson:

Imádod az érdekes és izgalmas autókat és szívesen beülnél a kedvencedbe egy körre? Sexy autód van és megosztanád az élményt sok csillogó szemű rajongóval? Vár az élményautóztatás a Hungexpo területén!

A jelentkezés lezárult! A jelentkezőknek köszönjük a lelkesedést, mindenkit emailban tájékoztatunk!

Büntetésvégrehajtás bajnokai:

Börtön ablakában kazettájukat visszacsévélve várnak titeket újra nyitott bilincseikkel a BV bajnokai, hogy rabszállítójukkal csapassanak majd körbe-körbe a passzázson veletek. Nagyon lelkesek, a szirénát kérésre tuti felkapcsolják!

Nagyvasak nagy napja:

Ebben még van anyag, vagyis vasból most sem lesz hiány, állandó tűzoltó csapatunk a Szomjoltók is kicsit mozgalmasabbra veszik ezúttal a figurát, és megjáratják a 69-es Mercedes 710-est, de érkezik a KPST parkból a Renault Magnum is! Mindkettő hangos lesz, előre is bocs, mi szóltunk. 

Gyerekeknek:

Valójában a PP-n mindenki gyerek még egy kicsit, de a legkisebbeknek most is lesz ingyenes gokartozás a Kalandozóparktól a 3-as fogadó előtti díszkövön és persze a Szomjoltóknál is olthatnak igazi tüzet!

Autódoki live

Ingyenes élő diagnosztika és tanácsadás Autódoktorunktól, kollektív pingvinezés nyitott géptetők mellett. Hozott krehácsra ingyenes ráolvasás, szakértő hümmögés évtizedes rutinnal!

Fontos infók

A rendezvényen előre (az alábbi gombra kattintva) vagy a helyszínen megváltott belépővel lehet részt venni. A jegy elővételben 2024.04.28. 11:30-ig 1990 Ft/fő, a helyszínen váltva 2600 Ft/fő. A rendezvényre 14 éven aluli gyermekek nagykorú kísérővel, 18 év alattiak kísérő nélkül is ingyenesen léphetnek be.

A jegy egyszeri belépésre illetve behajtásra jogosít a Totalcar Parkoló Parádéra és annak minden kiegészítő programjára a Hungexpón (Bp. 1101, Albertirsai u. 10.).

Látogatói kapunyitás 12 órakor.
Belépés: autóval az 6-os, gyalogosan a 3-as kapun.

A rendezvényre bármilyen gépjárművel ingyen be lehet hajtani, amennyiben az abban tartózkodó személyek érvényes jeggyel rendelkeznek.

Amennyiben gyalog jönnél, a MÁV járatai a Keleti pályaudvarból 5 perc alatt Kőbánya felső megállónál vannak, ami majdnem a Hungexpo 3-as, gyalogos bejáratnál van. A vonatot Budapest bérlettel is igénybe veheted. 

A motorosoknak külön parkolót jelöltünk ki, amit táblával is jelzünk. Kérjük, lehetőleg oda parkoljatok.

A PP-re kutyák és egyéb háziállatok ingyenesen hozhatók, a látogató gazda felelősségére.

A rendezvény szervezői fenntartják a jogot a belépők és behajtók számának korlátozására, tekintettel a helyszínek befogadási képességére és az aktuális szabályozásra.

Az eseményen bármilyen marketing tevékenység, árusítás csak a rendezőség engedélyével történhet!

A rendezvény területén nyílt láng használata tilos!

A rendezvényt "szinte" minden időben megtartjuk!

A rendezvény sajátosságaiból adódóan külön felhívjuk a látogatók a figyelmét a kulturált autó- és egyéb járműhasználatra!

unnamed

Az autós rendezvény veszélyes üzem. A szervezők törekednek a biztonságos keretek biztosítására és betartatására, de ennek ellenére történhetnek balesetek. A jegy megvásárlásával ezt tudomásul veszi, és lemond minden kártérítési jogáról a szervezőkkel szemben.

Amennyiben ezt nem képesek betartani, a rendezvény szervezői fenntartják a jogot, hogy a további rendezvényekről kitiltsák a szabályok megszegőit!

Előjelentkezés árusnak (élelmiszert és italt árusítók sajnos nem tudnak jelentkezni!), szponzornak, stb.: rendezveny@mail.totalcar.hu

A rendezvényre a Totalcar Általános Szerződési Feltételei érvényesek.

A Totalcar adatkezelési tájékoztatója itt olvasható.