Barkasszal Görögországba? Gányolásra készülj!
Válogatás a Népítélet hasznosabb feléből
Hókuszpók - Barkas B-1000
Egyszer kibéreltük a Műegyetem Schönherz Zoltán Kollégiumtól, hogy ezzel menjünk Görögországba. Ez volt életem legnagyobb autószerelése, a 3 hét alatt gyakorlatilag folyamatosan szereltünk.
Már Nagylaknál nem volt önindítója Hókuszpóknak (így neveztük, már nem emlékszem miért), Makón 2 szerelő is gányolt benne valamit (pillangószelep, automata szivató), de önindító az nem lett, ráadásul alapjárat sem volt. A kettő eredményeképpen állandóan leállt. 2-3 nap múlva az oldalajtó alsó zsanérja is megadta magát, így kikötöttük az ajtót, és csak körülbelül 30 centire nyílt. Mikor lerohadtunk Athénban valami lámpánál, akkor kiugrott 2-3 napbarnított, koszos, strandpapucsos ember és látható rutinnal betolták. Az oldalajtó résén pedig közben labdák, vizeskannák, szalmakalapok hullottak ki.
A Barkas a szerb-bolgár határon is lerohadt, de könnyed porlasztó-szétszedés és összerakás után beindult.
Ide kattintva folytatódik a kaland!
Alsónémedi psycho
A legnagyobb skalp egy 600-as Mercedes Brabus, de Kornél nem az ilyen gyermeteg összehasonlítások kedvéért épített Corvette-motort a Barkasba.
Francia IFA - Renault Magnum
Első tulajtól vettük a Magnumot 8 évesen, 750 ezer kilométerrel. Mint kiderült, nem volt túl jó választás, mert a garancia lejárta után valószínűleg szervizt nem látott az autó. A közel két év alatt minden kopó alkatrészt cserélni kellett rajta, amit az elmult 8 évben elfelejtettek, ami ebben az esetben nem az autó hibája volt. Cserés volt az összes lengéscsillapító, gumibakok, rugócsapszegek, csapszegperselyek, váltórudazaton a gömbfejek, a kormánykar, kormányösszekötők. Az intercooler lyukas volt amikor megvettük, az is csere lett, igaz utána vissza is jött a Mack motor ereje.
Az ítélet ide kattintva folytatódik!
Gandininek köszönhetjük a világ legmenőbb kamionját
Eleinte nem igazán akart összeállni a Renault kamionja, majd jött Gandini és minden a helyére került.
Ha ilyet tervezel venni, olvass el! - Citroen Jumper
Az autóval Svájcban dolgozom, tulajdonképpen szinte csak én járok vele a cégnél. A Jumper hét napból hetet megy hajnaltól estig, körülbelül 1000-1200 kilométert tehet meg hetente, maximum 500-600 kilós terheléssel, de többségében ennél kevesebbel.
A Jumper egy tetszetős és praktikusnak tűnő darab. Elsőre. A látszat azonban csal: azon kívül, hogy a raktér viszonylag jól pakolható, semmi más pozitívuma nincs.
Az ítélet ide kattintva folytatódik!
Mercedes Sprinter busz Izlandon
Izlandon élek és dolgozom. 2015 nyarán vettem egy új, 16+1 személyes Mercedes Sprinter buszt.
A busz - amikor minden működik rajta - nagyon jó: kényelmes vezetőülés, erős motor (180 lóerő), alacsony fogyasztás (13 l/100 km), városban és országúton egyaránt könnyű vezethetőség, és - ami az egyik legfontosabb - szeretik az utasok. A felszereltségéből több dolog hiányzik (motorhőmérséklet-jelző, részletesebb fedélzeti számítógép), és a rádió, a tempomat, illetve a tolatókamara olyan, hogy ezeknél már a legolcsóbb személyautók is jobbat nyújtanak, de összességében öröm ezzel a busszal dolgozni.
A busznak azonban vannak olyan visszatérő hibái, amelyeket nem tartok elfogadhatónak egy új Mercedesnél.
Az ítélet ide kattintva folytatódik!
Korábbi merítések a Totalcaron
- Rémálomtól a német precizitásig
- Őseihez méltatlan Land Rover; Alfa, ami sosem hagyott cserben; és egy megbízható Citroen.
- Vegyünk kombit, de milyet?
- Csillagos, négykarikás, német vagy japán?

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.
- Hírek
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.
- Hírek
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Olajdoktor
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.
- Hírek
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.
- Hírek
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
Továbbra is a Nettuno V6 az úr.
- Hírek
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.
- Hírek
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.
- Tesztek
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.
13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Közélet
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!
