Még bitangabb lett a KTM 890 Adventure R

2022.09.20. 14:30

Napjaink egyik – ha nem a – legterepképesebb túraendurója vitán felül a KTM 890 Adventure R. A 2020-as bemutató után már tavaly belengették, hogy 2022-re várhatjuk a frissített változatot, amely most meg is érkezett. Természetesen a keménysége nem csorbult, sőt kapott pár olyan módosítást, amitől még alkalmasabb lesz az aszfaltút elhagyására.

Az egyik fő újítás a futóműben keresendő. Persze eddig is teljesen állítható volt minden, most viszont a WP legfinomabb cuccai közül elöl a legfrissebb Xplor villa, hátul az Xplor PDS rugóstag kapott helyet, utóbbit a 450 Rally megoldása inspirálta. Állításuk szerint ez a korábbiakhoz képest is finomhangolt csomag most a legjobb, amit túraenduróhoz bárki is kínál.

Egyébként az idomokat, a tankot és egyéb részleteket is átfaragtak, részben az aerodinamikát, részben az ergonómiát szem előtt tartva. A szélvédő alacsonyabb, az első sárvédő magasabb lett, és egy új alsó motorvédőt is terveztek. Egyébként megjelenésben is a gyári versenygéphez próbáltak közelíteni. Frissítettek az ötcolos TFT kijelzőn is, ehhez van USB-csatlakozás és navigációt is kapunk.

A legújabb fejlesztésű ABS-vezérlőt is megkapta a 890 Adventure R, ez 6D szenzortól gyűjti az információkat, egyebek mellett a dőlésszögeket, a sebességet és minden más lényeges tényezőt feldolgoz, hogy aztán a mindig optimális fékerőt meghatározza. Van többek közt Offroad és Rally módja is.

Újdonságnak számít még a Demo mód, amely az első 1500 kilométeren az elektronikai rendszer teljes tudását rendelkezésre bocsátja, így a vevők eldönthetik, milyen funkciókért fizetnének, minek veszik hasznát és mit tartanak fölöslegesnek.