Soha nem volt még ilyen durva a Speed Triple

2021.01.26. 15:24

Nemrég még csak kémfotókon láthattuk az új Triumph Speed Triple 1200 RS-t, ma viszont teljesen lehullt a lepel, hivatalosan is bemutatták a brit gyártó brutális nakedjét. Megérte várni, mert amit most kaptunk, az a valaha volt legdurvább, legizmosabb Speed Triple.

Bár a külső ismerős, lényegében teljes egészében kikukázták az előző generációt. Teljesen újratervezték a blokkot is. Az 1160 köbcentis háromhengeres furata 90, lökete 60,8 milliméter lett. Állítólag a Moto2-es tapasztalatokat használták fel a fejlesztés során, és az eddigieknél jóval magasabb fordulatszámot tudtak elérni vele. A 179 lóerős teljesítményt 10750-nél adja le, míg a 125 newtonméteres csúcsnyomaték 9000-nél jön. A fel- és lefelé működő gyorsváltó hatfokozatú.

A friss blokkhoz természetesen egy teljesen új váz is jár, csak ezen 17 százalékot spóroltak meg az előző Speed Triple súlyához képest. Összességében amúgy tíz kilót tudtak lefaragni a menetkész tömegből, az 1200 RS most 198 kilogrammot nyom. Ha pedig már erősebb és könnyebb is lett egyszerre, nem nehéz kikövetkeztetni, hogy a súly-lóerő aránya is sokat javult: huszonöt százalékot. A jobb motorozhatóság érdekében 13 milliméterrel szélesebb lett a kormány, és a lábtartókat is áthelyezték.

Ami a futóművet illeti, egykarú lengőkarral szerelik az RS-t. Az Öhlins futómű teljesen állítható: elöl 43 milliméteres, fejre állított NIX30 villát találunk, míg a hátsó TTX36 gátló is a piac legkomolyabbjának számít. A rugóút elöl-hátul egyaránt 120 milliméteres. A 17 colos kerekekre Metzeler Racetec RR gumikat választottak. A fékrendszer Brembo: elöl két 320-as tárcsa, Stylema nyereggel, a 220 milliméteres hátsó tárcsához pedig kétdugattyús nyereg préseli a betétet.

A gázkar természetesen ride-by-wire, és kapunk öt előreprogramozott menetmódot is (Rain, Road, Sport, Track és Rider). Ezek a módok a gázreakcióra, a blokkolás- és kipörgésgátlóra is hatással vannak, azokat a programtól függően igazítják a motoros igényeihez és tudásához. Az eső (Rain) mód például 99 lóerőre korlátozza a teljesítményt.

Újításokat az ötcolos TFT-kijelző is tartogat. Nemcsak a tükröződést csökkentették, hanem maga a felület is teljesen új. Alapvetően a fordulatszám-, valamint a sebességmérő kap rajta központi szerepet, de természetesen navigálni is tud. A MyTriumph Connectivity alkalmazással a hívásainkat kezelhetjük, zenét streamelhetünk, vagy a GoPrót is vezérelhetjük.

A Speed Triple 1200 RS így egyértelműen felzárkózott a KTM 1290 Super Duke R, vagy éppen az Aprilia Tuono V4 1100 mellé. Forgalmazását Európában február végén kezdik meg, hazai pályáján 15100 fontos árral lehet számolni, vagyis a kifutóhoz képest jelentőset drágul.