Az Aprilia egy hat futamból álló bajnokságot tervez az RS 660-nak az idei évben, és most bemutatták a márkakupa számára felkészített versenymotort, az RS 660 Trofeót. A RS 660 kupa lényege, hogy egy könnyű, kezes, a szériától csak minimálisan eltérő egyengépekkel mennek a versenyzők, így sokkal nagyobb hangsúly kerül a pilótára, vagyis ideális arra, hogy a fiatal tehetségek bizonyítsanak.
Kezdetnek olasz pályákon indul a versenyzés az Olasz Bajnokságon (CIV) belül, és kapásból két kategóriát indítanak az RS 660-asoknak, lesz egy klubverseny és a profi mezőny.
Az előbbi egy all-inclusive ajánlat azoknak, akik csak élvezetből versenyeznének, fix költségekkel, a lehető legkevesebb extra munkával és befektetéssel. Ebben a kategóriában az összes motor az Aprilia versenyrészlegénél marad, ők készítik fel őket, és aztán sorsolással osztják ki a versenyzőknek.
A másik opció egy fokkal komolyabb, hiszen a versenyzőé a motor, ő és a csapata készíti fel, állítja be, vagy javítja egy esés után. A motorok a két kategóriában ugyanazok lesznek, és csak alig térnek el a szériaváltozattól - az SC Projekt kipufogót leszámítva szinte csak a pályázáshoz elengedhetetlen apróságok kerülnek rá, mint pályaidomok, állítható lábtartók, védőelemek a fék és a kuplungkarhoz és Andreani futómű.
A hat futamot Misanóban, Imolában, Mugellóban és Vellalungában rendezik.