Bautista először szarnak és vezethetetlennek érezte a Hondát

2020.10.29. 15:08

Amikor Alvaro Bautista kihullott a MotoGP-ből, és belevágott a Superbike VB-be, alaposan felkavarta az állóvizet, a szezonja félelmetesen indult, de végül Rea fölé kerekedett, majd a szezon végén felállt, és átment a Hondához - utólag pedig értékelte az egészet, és bevallotta, hogy eleinte úgy érezte, itt a karrierje vége, először vezethetetlennek és katasztrofálisnak tűnt a Honda CBR1000RR-R.

Ami egyébként nagyjából megfelelt a szakértők várakozásainak, egy teljesen új csapat egy teljesen új motorral egészen máshonnan indul, mint egy régóta létező felállás - ráadásul Bautista nagyon keveset tudott tesztelni, emiatt különösen nagy szó, hogy a szezon során el tudtak jutni a dobogóig.

Bautista számára a soros négyhengeres CBR1000RR-R-hez való alkalmazkodás volt a legnagyobb feladat, amit először szarnak (ez most nem az én tróger fogalmazásom, hanem tényleg a shit szót használta) és vezethetetlennek ítélt. A motornak egyetlen pontja sem tetszett neki a téli teszteken, fel is tette a kérdést magának, hogy mi az ördögöt keres ennél a csapatnál, ezzel a motorral. Három másodperccel a mezőny mögött volt, tele aggodalommal.

Jerezben aztán sikerült előrelépniük, majd Aragónban látta, hogy van esélye a dobogóra, de ahányszor a határokat kezdte feszegetni, a kavicságyban landolt - de akkor már nyugodtabb volt, látta, hogy nem hiába dolgoznak, és elérhetik a céljukat.

Bár nincs pontos információnk, Bautista legalább annyit keres a Hondánál, mint a hatszoros világbajnok Rea a Kawasakinál. Valószínűleg azért, mert a Honda azt remélte, hogy Bautista legalább úgy fog kezdeni náluk, mint 2019-ben a Ducatinál, ahol zsinórban 11 futamot nyert. Ehhez képest kilencedik helyen végzett, azonos pontszámmal mind csapattársa, a feltehetően sokkal kevesebbért versenyző Leon Haslam.

Bautista védelmében ilyenkor illik hozzátenni, hogy neki nem csak a versenyzés volt a feladata, hanem a RR-R promózása és fejlesztése is.

Azt 2020-ban láttuk, hogy Bautistának a verseny mindig jobban ment, mint kvalifikáció. Innentől már csak az a kérdés, hogy a csapat és a versenyző hogyan látja a jövőt - az idei fejlődés alapján azt gondolom, korai lenne még a szakításról beszélni, egy hosszú projekt elején vannak, és sem Bautista tehetségéhez, sem a Honda tudásához nem fér kétség.