Kiszivárgott a Benelli 600RR

2020.06.02. 13:40

Lehet, hogy a Benelli már soha nem lesz az, amit Andrea Merloni akart faragni belőle, amikor 1995-ben újraélesztette a márkát - Merloninak nem kisebb célja volt, mint hogy a Benelli méltó ellenfele legyen a Ducatinak -, viszont az egészen biztos, hogy a kínai tulajdonban lévő Benellinél pezseg az élet, és sorban jönnek az újabbnál újabb modellek, most például egy új, hatszázas sportmotor képei szivárogtak ki.

A Benelli 600RR bevezetését eredetileg a nyár elejére tervezték, de a pandémia felülírta a céldátumokat, ennek ellenére a motor a hírek szerint késznek tekinthető.

A Benelli 600R ötlete több mint 15 évvel ezelőtt pattant ki - még azelőtt, hogy 2005-ben a Qianjiang felvásárolta volna az olasz márkát. Akkor még egy függőcsapszeges kormányzású, lengőkaros első futóművű sportmotort képzeltek el, amelybe az akkor frissen fejlesztett 600-as négyhengeresüket tették volna. Azóta sokat finomodott a koncepció, és a Benelli is átpozicionálta magát, így a várhatóan még idén bemutatkozó 600RR már a 2012-ben bemutatott TNT600 műszaki alapjai használja, a lengőkaros első futómű helyett pedig egy fordított teleszkópvilla fogja az első kereket.

Idén a 600RR-rel együtt a Benelli legalább három új hatszázas modellt tervez, először jön majd egy naked, amely a meglévő TNT600 megújuló változata lesz, áthangolt és az emisszió terén továbbfejlesztett blokkal és új külsővel - az eddig megjelent videók alapján kulcs nélküli indítással és TFT műszerfallal is ellátják. Hasonló műszaki tartalommal lehet még számítani egy sport-túra kategóriába tartozó 600GT-re, illetve a már említett sportmodellre.

A 600RR nem a Yamaha YZF-R6 és a Kawasaki ZX-6R ellenfele lesz, hanem a lakossági darabok ligájában mozog majd, vagyis a Kawasaki Ninja 650 és a Honda CBR650R lesznek a konkurensek - a Benelli 600RR tömege körülbelül 215 kiló lesz, a teljesítménye pedig kb. 80 lóerő. A fékek a Brembótól származnak, lassításnál pedig a Bosch 9.1 ABS rendszere segíti a sofőrt.