A motorgyártók mostanában egyre komolyabban veszik az elektromos hajtást, mint a jövő egyik forgatókönyvét, a BMW pedig elég hamar el is kezdte beleásni magát a témába, gondoljunk csak a C-Evolutionre. Most viszont nem a napi ingázás foglalkoztatta őket, hanem megmutatták, hogyan képzelik el az élménycélú motorok villanyosítását.
A BMW Vision DC Roadster formája a lehető legfuturisztikusabb, viszont igyekeztek megőrizni rajta több klasszikus BMW-s stílusjegyet. Például Telelever rendszerű első villát kapott, a hátsó kerékhez kardánon keresztül jut el a hajtás, és a bokszermotorok oldalra kiálló szelepfedeleit sem sikerült elengedni.
Miközben egy villanyos motorkerékpár lényegében bármilyen lehetne, a BMW igyekszik formailag bokszermotort imitálni - állítólag a szelepfedél-imitációknak az akkumulátor hűtésében van szerepe, de sokkal valószínűbb, hogy a jellegzetes BMW-sziluett miatt van az egész.
A Vision DC Roadster építési elvében szintén követi a BMW-s tradíciókat, a villanymotor az akkumulátorokkal együtt egy egységet képez, amelyet teherviselő elemként építenek be, és lényegében minden más ahhoz csatlakozik, például a futómű és a felül futó segédváz is.
Mégsem ezeket tartom a legérdekesebbnek a tanulmányon, hanem azt, ahogyan az apróságokat is elkezdték újra feltalálni, a kedvencem például az újragondolt fékfolyadék-tartály.
A BMW villanyroadster-tanulmánya első sorban formai demó, a műszaki adatokról nem esett szó.