Totalbike Vakbarát Hírportál

Mindenes robogót városba

2022.02.18. 08:41

Kedves Nepperűző!



Városi használatra keresek egy mindenre használható 50-es robogót, jó lenne, ha egy kisebb bevásárlás is elférne a sisaktartóban és a lábamnál egy nagy szatyorban. A nagyobb kerekűek jobban érdekelnek, mivel az utak minősége nem a legjobb, és ahol közlekedem (most éppen autóval), bőven vannak fekvőrendőrök, mesterségesen épített lassítók és kockaköves útszakaszok is! Semmiképpen sem szeretném az alját felakasztani ezeken! Mindenképpen ragaszkodom az 50-eshez, ha lehet akkor 4 ütemben (de ez nem létkérdés).



Magamról: 44 éves vagyok, 185 cm magas és kb. 100 kg. A vezetésben alapjában véve szabálykövető magatartást folytatok, nem száguldozni akarok vele (nem érdekel az üvöltő kipufogó, a 70-es dugó, a papír nélküli 125-ös, stb.), hanem normálisan közlekedni. Motoros tapasztalatom van, Yamaha TDM 900-asom van most is, de az nem egy városi motor. Robogózásban nincsen tapasztalatom, igazából még automata váltós motort sem vezettem, az biztos, hogy "a bal kezemnél nem a tengelykapcsoló van helyzetet" meg kell majd szoknom. A ráfordítható keret 200 ezer Ft lenne, örülnék neki, ha ebbe egy első szerviz is beleférne.



Válaszodat előre is köszönöm: István

Kedves István!

Ha jó állapotú ötvenest keresel 200 ezerből, az nagy valószínűséggel kétütemű lesz. A négyüteműek ugyan bravúrosan keveset tudnak fogyasztani, de lényegesen drágábbak is - sokkal bonyolultabb technika, lényegesen precízebb illesztéseket és megmunkálást igénylő alkatrészekkel. És mivel ezeknek a felújítása is sokkal drágább, olcsón venni is nagyobb kockázat. Ráadásul ezek lassú járművek, az 50 km/h-s végsebesség pedig nem minden városban elég. Tehát 50-esben mindenképpen 2T párti vagyok.


A nagy kerék sajnos kizárja a praktikus méretű ülés alatti tárolót, ezeknél általában egy nyitott sisak szokott csak elférni az ülés alatt. A 12-13 colos kerekekkel szerelt típusoknál már nagyobb a tároló, de a legnagyobb helyet a 10 colosok tudják, egy Honda Dio ülése alá már bármilyen sisak befér. A kis keréktől rettegés egyékbént túlértékelt, régóta járok 10 colos kerekekkel Budapesten, és még soha nem volt vele gondom. Praktikus okokból egyébként 10-es kerekekre is érdemes magasabb oldalfalú gumit tenni, egyfelől a végáttétel szempontjából, másrészt nagyobb lesz az elérhető dőlésszög. Egy Malaguti F12 Phantom léghűtéses Minarelli blokkal szerintem remek mindennapi jármű, de ugyanez igaz a hasonló paraméterekkel rendelkező SR50-re is.


A léghűtés okán nem kell aggódnod a vízpumpa elromlása miatt, ugyanakkor jól megy, gyári alkatrészekkel is 70 km/h feletti végsebességre képes, ugyanakkor stabil, jó fékkel és futóművel, tisztességes ülés alatti tárolóval, plusz a lábad közé is fel tudsz akasztani egy szatyrot, van erre a célra gyári kampó is. Az üléspozíciójuk is jó - a műfajban sztárolt Aeroxnál szerintem jobbak -, és ami még fontos lehet, nem néznek ki gyászosan.


A Minarelli blokkokhoz minden bokorban találni alkatrészt, gyárit, kínai fost, jó minőségű utángyártottat és csúcsminőségű tuningot is, és a szerelők is ismerik, ha pedig otthon állnál neki a javításnak, az internet tele van tutorialokkal. Szóval én ebbe az irányba mennék el, átnézetném egy szerelővel, aki beállítja szépen, szükség esetén feldob rá egy jó szíjat, meg behangolja a hajtást, aztán már csak arra kell ügyelned, hogy jó minőségű olajjal használd. Egy jól összerakott Minarelli blokk nagyon sokat elmegy.

Üdv: Iván



Rovatok