Totalbike Vakbarát Hírportál

Japán vagy nem japán?

2021.02.02. 15:39

Kedves Nepperűző!

Régóta tervezem egy nagyobb motor vásárlását. Alapvetően szabadidős tevékenység eltöltésére használnám (használom a jelenlegit is). Nem célom a sebesség hajszolása, inkább a gurulás, ráérősebb motorozás, rövidebb-hosszabb túrázás a célom. Konkrét gyártót, típust nem jelölnék meg, inkább a főbb paramétereket: max 650 ccm, a lóerőnek sem muszáj többnek lenni mint 60, megbízható, kiforrott technika, elérhető szervizhálózat és alkatrészellátás.

Magamról annyit, hogy 175 cm-es testmagassághoz 80 kg súly párosul. Vásárlási keret 1,5 millió. Nem ragaszkodom a két-három éves gépekhez, simán elfogadok egy tizenvalahány éves gyártmányt, amennyiben megfelel a fenti paramétereknek. Kereséseim során több típus került a látóterembe, pl. a Honda CB500-as, illetve 600-as típusai, Yamaha XJ 600. De nagyon szimpatikus a Royal Enfield 650 Interceptor valamint a Benelli Leoncino - bár ezekből csak fiatal példányok vannak... De alapvetően tökéletesen megfelelne egy jól bevált és bizonyított japán gyártmány. Mit tanácsol, maradjak ezen a vonalon vagy keressek más, európai gyártóknál? Milyen buktatókra figyeljek első sorban?

Segítségét köszönve, üdvözlettel: András

Kedves András!

Abból, amit írtál, az derül ki, hogy nagyjából bármilyen naked bike érdekel téged, ami megbízható. Amiket felsorolátl, mind vehető, mert vagy már bizonyított típus, vagy mert lényegében új - mondjuk a Royal Enfield alkatrészellátásával és szervizhátterével kapcsolatban nincsenek információim. Arra figyelj, hogy állapotot vegyél, egy 10 éves motornál a típushibák úgyis kijöttek már, csak az számít, hogy milyen gazdája volt, hogyan tartották karban. Mivel a CB500, CB600, XJ600 gyakori típusok, nézz meg többet, legyen fogalmad arról, hogy milyen belőlük egy jó, aminek nem lóg a kormánycsapágya, aminél a szervizek alkalmával végigzsírozták a szükséges kenési pontokat, és azt vedd, amelyiket a legjobbnak érzed - a kilométeróra állását ne is nézd, az teljesen mindegy, könnyen manipulálható adat, és még egyszer: csak az előélet számít, hogyan viselték gondját.

Ha viszont nem a legunalmasabb, biztos válaszokat keresed, ajánlanék három motort, melyek ugyan az árukat leszámítva semmilyen számszerű paraméterükben nem illeszkednek a te keresési zónádba, viszont arra, amire használnád őket (rekreációs csavargás), zseniálisan jók.

Az egyik a Suzuki Inazuma 1200, a lég-olajos 1200-as Bandit retró változata, kétoldali rugóstaggal. Fantasztikusan kellemes, bársonyos motor, csodálatos gázreakcióval, és hiába 1200 köbcenti, egyáltalán nem egy böszme dög, méretre pont akkora, mint egy hasonló korú hatszázas. Kényelmesen és lazán ülsz rajta, és kicsivel alapjárat felett, nyomatékból lehet vele suhanni.

A másik tippem a Suzuki VX800, amely szintén egy naked bike, csak éppen az Intruder 750 szűk hengerszögű V2-esét pattintották bele, tehát műszakilag nincs benne semmi szokatlan, viszont kellően érdekes - és szintén nagyon jó vele nyugodt tempóban vonulni.

És ne feledkezzünk el a Yamaha BT1100 Bulldogról, amely szintén egy naked bike-ba épített chopper blokk, egy Drag Star V2-es egy kimondottan szép környezetben, nyugodt, 65 lóerővel és jól kihasználható 88 Nm nyomatékkal - ezez sem egy száguldozós motor, a nyugodt V2-es a nyomatékcsúcson szörfölésről szól, és az önindító szabadonfutóján kívül nem szoktak másra panaszkodni.

És ezekhez biztosan van új és bontott motyó is, a szerelők ismerik őket, és annak ellenére is van belőlük kínálat, ha nem számítanak tucatmotornak.

Üdv:Nepperűző



Rovatok