Totalbike Vakbarát Hírportál

Hasonlóak, mégis mások: BMW R 12 és R 12 NineT

2023.11.24. 16:34

A BMW Motorrad két hasonló, mégis jól szeparálható modellt mutatott be. Ha nagyon rövidre akarom fogni: az R 12 az alacsonyabb ülésmagasságú, egyszerűbb darab, szerepét tekintve amolyan R 18 kistesó; az R 12 NineT pedig a sportosabb, magasabb szintű kivitel, ami a gyártó többi klasszikus motorjához közelít. Tehát nem a szokásos alá-fölé rendeltségi viszonyban kell ezt értelmezni, sokkal inkább arról van szó, hogy a két BMW közel hasonló, de más igényű célcsoportra lő.

Persze azért akad közös pont, nem is kevés. Ilyen a blokk: 1170 köbcenti, bokszer, 101 milliméter furat, 73 milliméter löket. Aha, ez a NineT-ben zenélő oldschool BMW blokk, de más és más teljesítményre belőve. Az R 12 NineT-ben 109 lóerőn üzemel 7000-es fordulaton, az R 12-ben 95 lóerőt ad le 6.500-nál.

A blokk mindkét motornál egy térhálós vázban csücsül, hátra pedig ugyanúgy trellis segédváz került, amit csavarozással rögzítettek. Árulkodó, hogy az alapparaméterek is különböznek: a NineT tengelytávja bő fél centivel hosszabb, a kormányszög 2 fokkal meredekebb, az össztömege viszont kisebb. Az R 12-re 19-es és 16-os, a NineT-re 17-es kerekek kerültek.

A NineT-re két kerek mérőműszer kerül, míg az R 12-re csak egy szimpla, egy sebességmérő, fordulatszámmérő nélkül – utóbbi extraként kérhető, ha mégiscsak kellene. De mindkét esetben 3,5-ös mini TFT digitális opció is kérhető a hagyományos kijelzők helyére. Mindkét motor kap különböző menetvezérlő programokat, de ebben is más utat járnak. Az R 12 az R 18-hoz hasonlóan “Rock” és “Roll” üzemmódokat kap, a NineT Rain, Road és Dynamic beállításokat, ezzel is differenciálva a két modellt. A legmeghatározóbb különbség talán mégiscsak az ülésmagasság lesz: ez a NineT-n 79,5 centi, az R 12-n pedig ennél 4 centivel alacsonyabban ül a motoros.



Rovatok