Totalbike Vakbarát Hírportál

Páros lábbal rúgja be az ajtót az MV Agusta friss tanulmánya

2022.11.10. 08:48

Mondhatjuk, hogy az MV Agusta nem spórolta el az idei EICMA-t, az olasz gyártó ugyanis bár nem állít ki, ekkorra időzítette a két Lucky Explorer túraenduró szériaérett változatának bemutatóját, amelyek mellett egy igen kívánatos café racert is odapakoltak. Igaz, a 921 S egyelőre csak tanulmány, de nem voltak restek új vázat és friss blokkot fejleszteni hozzá.

Maga a 921 S elnevezés egy korábbi modellre, a 2010-es évek elején gyártott Brutale 920-ra utal vissza, annak szellemi örökösét üdvözölhetjük az újdonságban. Közös még a két motorkerékpárban, hogy 921 köbcentis blokk hajtja őket, de nagyjából itt ki is fújt az egyezések sora. A most felfedett gép ugyan gyengébb, hiszen 131 lóerő helyett 115,5-öt tud, cserébe nyomatékosabb, 95 helyett 116,5 newtonmétert ad le 7000-nél.

Egyébként a vezérműtengely-profilt is úgy alakították ki, hogy az a nyomatéknak kedvezzen, a szívótorok 39 milliméteres pillangószelepeket kapott, az égéstér közel félgömb alakú, és teljesen új hengerfejet is készítettek a blokkhoz, a szelepek elrendezése, kialakítása ugyancsak eltér a régi Brutale 920-étól. Állítólag az Euro 5+ norma kívánalmainak is megfelel a négyhengeres.

Amúgy a menetkészen 205 kilogrammos 921 S-en minden megvan, ami egy vagány café racerhez kell, a kerek lámpától a csutkakormányon át az üléspúpig. Az 1465 milliméteres tengelytáv aránylag hosszúnak mondható, de a stabilitásra minden bizonnyal jó hatással van. Ha a blokkot valóban Euro 5+-ra engedélyeztetik, nagyjából 2024-es piaci bevezetéssel számíthatunk, tehát kábé két év múlva láthatjuk szériamodellként a koncepciót, ha az Agustánál is úgy akarják.



Rovatok